نکات جالب در مورد تمیز کردن کفش

نکات جالب در مورد تمیز کردن کفش: کفش نو را اولین بار در یکروز خشک و آفتابی بپوشید زیرا در این صورت لایه ای از خاک و سنگریزه بصورت پوششی تخت کفش را فرا می گیرد که مقاومت آن را در برابر آفتاب و رطوبت افزایش می دهد

نکات جالب در مورد تمیز کردن کفش:

نکات جالب در مورد تمیز کردن کفش

کفش نو را اولین بار در یکروز خشک و آفتابی بپوشید زیرا در این صورت لایه ای از خاک و سنگریزه بصورت پوششی تخت کفش را فرا می گیرد که مقاومت آن را در برابر آفتاب و رطوبت افزایش می دهد.

قبل از مشورت با سازنده کفش از نصب تخت اضافی به زیر کفش یا زدن پاشنه اضافی ضخیم پرهیز کنید زیرا تعادل کفش را بر هم می زند و پا را خسته می کند. پس از باز گشت به خانه گرد و خاک کفشهای خود را پاک کنید.

واکس زدن باعث درخشندگی و دوام رویه کفش می شود. کفشهایی که از جنس پلاستیک است به ویژه کفش کودکان را می توانید با یک پارچه نمدار پاک کنید سپس واکس بزنید. کفشها را بعد از هر بار پوشیدن در معرض هوا قرار دهید و به اصطلاح آنها را باد دهید و داخل ان روزنامه قرار دهید.

روزنامه نه تنها عرق و رطوبت داخل کفش را به خود جذب می کند بلکه به منزله قاب مناسبی شکل کفش را حفظ می کند. اگر کفشهای شما خیس شده است هرگز آنها را جلوی بخاری خشک نکنید زیرا ممکن است سفبدک بزند و آثاری مانند شوره روی آن ظاهر شود.

بهتر است مقداری روزنامه باطله درون آنها بگذارید پس آنها را در مکانی که جریان هوای کافی وجود دارد قرار دهید. هیچگاه لکه های گل و لای را به وسیله کارد از روی کفش نتراشید.

به محض اینکه ساییدگی در پاشنه کفش مشاهده شد پیش از آنکه به کلی از بین برود آن را تعمیر کنید این امر به طول عمر کفش می افزایید و بهتر است قبل از پوشیدن کفش نو یک پاشنه نازک لاستیکی به آن زنید تا پاشنه اصلی ساییده نشود.

چرم کفش را اگر خشک شده است میتوانید با استفاده از واکس بی رنگ نرم کنید. برای پاک کردن آثار چربی از روی کفش چرمی گوشه پارچه ای را استون مالیده و روی لکه چربی بمالید.

برای ایجاد درخشندگی و برق بیشتر در کفشهای چرمی قبل از واکس زدن کفش را کاملا با وازلین چرب کنید و سپس واکس بزنید.

نکات جالب در مورد تمیز کردن کفش


همچنین برای تمیز کردن کفش های اسپرت از روش زیر استفاده کنید:


- گوشه ی پارچه ای را با آب گرم مرطوب کنید. سایر قسمت های پارچه را برای استفاده ی بعدی خشک نگهدارید.


2- مقدار کمی خمیر دندان روی قسمت مرطوب پارچه قرار دهید و روی کفش بمالید. لکه های روی کفش را با حرکات دایره ای کوچک پاک کنید.


3- اگر کفش لکه های سرسختی دارد که به این آسانی از بین نمی رود، از مسواک قدیمیتان استفاده کنید. این کار را به آهستگی انجام دهید.


4- با قسمت های خشک و تمیز پارجه خمیر دندان اضافی را از روی کفش پاک کنید. به خاطر داشته باشید کفش را بعد از اتمام کارتان خشک کنید چون مطمئنا" دوست ندارید سر بخورید!

گردآوری توسط:مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان