طرز تهیه کلم شور خانگی و نکات طعم بهتر

به سبزیجاتی که در آب شور نگه داشته می شوند شور می گویند و در طرز تهیه کلم شور می توانید از سبزیجاتی نظیر خیار و گل کلم و هویج و سیر و کرفس و سیر و سبزی های معطر استفاده کنید و از طعم بی نظیر کلم شور خانگی نهایت لذت را ببرید.

به سبزیجاتی که در آب شور نگه داشته می شوند شور می گویند و در طرز تهیه کلم شور می توانید از سبزیجاتی نظیر خیار و گل کلم و هویج و سیر و کرفس و سیر و سبزی های معطر استفاده کنید و از طعم بی نظیر کلم شور خانگی نهایت لذت را ببرید.

انواع سالاد های شور و ترشی را بهتر است خودتان در منزل و به صورت خانگی با رعایت کردن نکات بهداشتی و مطابق با ذائقه خود و اعضای خانواده تان تهیه نمایید. طرز تهیه کلم شور خوشمزه را در ادامه این مطلب ملاحظه خواهید کرد.

کلم شور یا همان گل کلم شور یکی از انواع شورهای خوشمزه و خوش طعم است که می توانید آن را با انواع سبزیجات و چاشنی های خوشمزه تهیه کنید و در کنار برخی از غذاها این ترشی خوش طعم را میل کنید.



طرز تهیه گل کلم شور در منزل

مواد لازم

گل کلم کوچک : 1 عدد
سیر : 2 بوته
خیار : 500 گرم
هویج : 500 گرم
فلفل سبز تند : 150 گرم
نمک : به میزان لازم
سبزی های معطر : 200 گرم ( ترخان , نعنا , مرزه , جعفری )
ساقه کرفس : 2 عدد
سرکه : 1 لیوان
آب : 16 لیوان

طرز تهیه کلم شور خانگی

ابتدا گل کلم و هویج و کرفس و خیار و فلفل سبز را به خوبی بشویید و آن ها خرد کنید و بر روی پارچه تمیزی پهن کنید تا به خوبی خشک شوند.

خرد کردن هویج و کرفس و فلفل سبز خرد کردن فلفل سبز

سپس سبزی های معطر را بشویید و خرد کنید و ان ها را نیز بر روی پارچه ای پهن کنید تا به خوبی خشک شوند. در مرحله بعدی طرز درست کردن کلم شور در درون قابلمه ای مناسب آب و نمک و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید بعد از این که مخلوط این مواد به دمای جوش رسیدند قابلمه را در گوشه ای قرار دهید تا به محللو مواد خنک شوند.

ریختن آب و نمک و سرکه در درون قابلمه

سپس مواد خرد شده را که به خوبی خشک شده اند را به همراه مخلوط آب و نمک و سرکه خنک شده و فلفل سبز و سیر های درسته و سبزی های معطر خرد شده در درون بطری شیشه ای درب داری بریزید و درب ظرف را به خوبی ببندید و به مدت 4 هفته ظرف را در محلی خنک قرار دهید تا ترشی شور آماده شود.

 ریختن مواد شور در درون بطری

نکاتی برای تهیه کلم شور

  1. توجه داشته باشید که محلول آب و نمک نباید گرم باشند زیرا سبزیجات نرم می شوند.
  2. اگر برای طرز تهیه شور مانند خیار شور از خیار قلمی استفاده می کنید دیگر نیازی نیست که خیارها را خرد کنید.
  3. می توانید از ریحان و شوید نیز در تهیه کلم شور استفاده کنید.
  4. همه سبزیجات به کار رفته در کلم شور و ظرفی که قرار است کلم شور را در آن قرار دهید باید به خوبی خشک شده باشد وجود نم و آب باعث کپک زدن شور می شود.
  5. بهتر است از ظرف های شیشه ای برای تهیه شور استفاده کنید.
  6. اگر می خواهید سرعت آماده شدن کلم شور را بالا ببرید می توانید از چند عدد نخود خام در لا به لای مواد استفاده کنید.

گل کلم شور خانگی

در این مطلب شما را با طرز تهیه کلم شور در منزل آشنا ساختیم که می توانید این شور خوشمزه و لذیذ را در کنار غذاهایی مانند ماکارونی و کوکو سیب زمینی و …میل کنید.  در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه انواع شور کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان