مسئول اداره اوقاف شهرری:

اخذ مجوز برای سنگ فرش امامزاده روال نبود/ دغدغه پذیرایی از زائران

مدیر اوقاف شهرری گفت: روال نبود بابت سنگ فرش هم مکاتبات اداری انجام دهیم اما بعد از حواشی به وجود آمده برای قبور امامزاده عبدالله توجیه شدیم.

اخذ مجوز برای سنگ فرش امامزاده روال نبود/ دغدغه پذیرایی از زائران

به گزارش خبرنگار مهر، بازدید مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه و مسئولان میراث فرهنگی تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری یک ماه پس از اجرای طرح ساماندهی قبور و صحن ورودی امامزاده عبدالله شهرری درحالی انجام شد که کارگران مشغول کار بودند و زیر پای خبرنگارانی که همراه آن‌ها شده بودند سنگ قبرهای قدیمی سر از خاک در می‌آوردند در این بازدید اما حجت‌الاسلام سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف شهرری نیز همراه شد و گفت: این محوطه چندین بار ساماندهی شده و سنگ فرش روی سنگ فرش قرار گرفته ولی حالا با طرحی که ما داریم اجرا می‌کنیم این سنگ قبرهای قدیمی بیرون زده در واقع کشفیات ماست و در نظر داریم تا این سنگ‌ها را نگهداری کنیم.

وی درباره اعتراضات گسترده‌ای که به اداره اوقاف برای اجرای این طرح شده گفت: سال گذشته ١٢٠٠ متر به شبستان امامزاده عبدالله اضافه کردیم ما امامزاده‌های زیادی داریم که برای اجرای طرح‌های آنها با سازمان‌ها در تعاملی رویه‌ای وجود داشت که بابت سنگ فرش‌ها در جاهای دیگر حتی سنگ فرشی که خودمان اینجا در سال ٧5 انجام دادیم روال نبود نامه‌نگاری انجام شود.

اوتارخانی ادامه داد: ما دیدیم که این موضوع به حاشیه‌های زیادی منجر شد و توجیه شدیم که حتی بابت سنگ فرش هم مکاتبه کنیم گرچه ارتباطات شفاهی ما پابرجاست. ما درباره ابنیه و ساخت و سازها نامه‌نگاری‌های مختلفی کرده‌ایم اما بعد از این قرار شد نسبت به هرکاری نامه‌نگاری شود و در تعامل باشیم تا دیگران سوءاستفاده نکنند چون حواشی پیش آمده فراتر از بحث‌های اداری بود.

رئیس اداره اوقاف شهرری پیشنهاد کرد کارگروهی بین اوقاف و میراث فرهنگی بوجود آید که دستگاه‌ها بتوانند مشکلاتی از این قبیل را در صحن مطرح کرده و دیدگاه‌هایشان را به هم نزدیک کنند چون اوقاف دغدغه پذیرایی از زائران این امامزاده را دارد که می بایست در جای مناسبی قرار گیرند.

این پیشنهاد با استقبال و تایید مجید مهدوی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران روبرو شد.

اوتارخانی همچنین درباره ساماندهی بقیه قبور امامزاده در صحن‌های دیگر نیز گفت: برنامه ما فقط برای صحن ورودی است ولی بقیه قسمت‌ها از جمله قبوری که در محدوده ١٢ هکتاری است را فعلاً در دستور کار نداریم چون ساماندهی آن بسیار سنگین است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان