ماهان شبکه ایرانیان

دانلود و معرفی برترین بازی‌های پلت‌فورمر اندروید ؛ اسفند ۹۶

اگر بخواهیم به گذشته برگردیم و به دنبال قدیمی‌ترین سبک‌ها در ساخت بازی‌های ویدیویی برویم، سبک پلتفورمر یکی از اولین گزینه‌هایی است که پدیدار می‌شود و می‌توان رد پای آن را در بسیاری از عناوین و بازی‌های ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرد.

دانلود و معرفی برترین بازی‌های پلت‌فورمر اندروید ؛ اسفند 96

اگر بخواهیم به گذشته برگردیم و به دنبال قدیمی‌ترین سبک‌ها در ساخت بازی‌های ویدیویی برویم، سبک پلتفورمر یکی از اولین گزینه‌هایی است که پدیدار می‌شود و می‌توان رد پای آن را در بسیاری از عناوین و بازی‌های ساخته شده در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرد.

محبوبیت این سبک آنقدر درمیان کاربران بالاست که همچنان شاهد عرضه شدن عناوین جدید برروی ساده‌ترین پلتفورم‌های موجود مانند تلفن‌های هوشمند باشیم و در عین سادگی و کم بودن امکانات از کیفیت بازی‌های موجود کاسته نشده است بلکه با گذشت سال‌ها از زمان عرضه اولین بازی پلتفورمر تا به امروز همواره شاهد معرفی خلاقیت‌ها یا مکانیزم‌های جدید و منحصر بفرد در ساخت بازی‌های ویدیویی با این سبک هستیم.

 

در این مقاله به معرفی و بررسی برترین بازی‌های پلتفورمر اندروید می‌پردازیم، اگر از علاقه‌مندان به این سبک هستید با ما همراه باشید.

 

بازی‌های Adventure Island

Adventure Island نام یک تیم توسعه دهنده برای فروشگاه پلی استور است که توانسته‌اند طی دوران فعالیت خود چند بازی پلتفورمر فوق العاده فوق بسازند و توجه کاربران زیادی را به خود جلب کنند. اولین بازی که از این توسعه دهنده به آن اشاره می‌کنیم Heart Star است، در این بازی در نقش دو دختر بازی می‌کنید و می‌توانید برای پیشروی در مراحل بازی بین آن دو سوییچ کنید و با توجه به خصوصیات و قابلیت‌های هریک مراحل بازی را رد کنید. دومین بازی Dangerous Dungeons است که یک بازی با استایل کلاسیک رترو محسوب می‌شود. شما باید از برخورد با موانع اجتناب کنید و همزمان دخل دشمنانتان را نیز بیاورید! این دو بازی نمونه‌هایی از عناوین موفق Adventure Island در سبک پلتفورمر محسوب می‌شوند که هردو بصورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت هستند.


 

Badland

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موجود برای اندروید BadLand نام دارد که بخش چند نفره یا مولتی‌پلیر آن نیز برای کاربران بسیار سرگرم کننده و جذاب بوده است. در این بازی شما کنترل یک یا مجموعه‌ای از پرندگان عجیب را به عهده دارید که در امتداد صفحه حرکت می‌کنند و وظیفه شما جلوگیری از برخورد آن‌ها با موانع خطرناک و رد کردن آنان از پازل‌های مراحل است. بخش چند نفره بازی ماکسیمم چهار بازیکن را پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید مراحل خودتان را ساخته و با دوستانتان به بازی کردن بپردازید. یکی دیگر از قابلیت‌های این بازی پشتیبانی از Android TV است. لازم به ذکر است BadLand 2 نیز اخیرا منتشر شده است اما بخش مولتی‌پلیر آن با کمی مشکل مواجه هست بطوریکه هم‌اکنون تجربه بخش چند نفره قسمت اول آن را به شما توصیه می‌کنیم. BadLand بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


 

Dan t76he Man

استودیو موفق Halfbrick که عناوینی همچون Fruit Ninja و Jetpack Joyride را در کارنامه خود دارد اخیرا بازیی با نام Dan The Man را بصورت رایگان عرضه کرده است. Dan The Man یک بازی اکشن است که در آن بازی‌کنندگان باید در مراحل پیشروی کرده و با آدم‌های بعد گلاویز شوند! همچنین مکان‌های سری مختلف در محیط بازی و غول‌های پایانی متنوع به مهیج‌تر شدن گیم‌پلی بازی کمک بزرگی کرده‌اند. شما می‌توانید این بازی را بوسیله گیم‌پدهای مخصوص آندروید نیز تجربه کنید.


Downwell

Downwell یک بازی اکشن و پلتفورمر است. هدف شما این است که در یک چاه سقوط کنید و بدون مردن به آخر آن برسید. بازی دارای یک نقشه بسیار ساده، قسمت‌های مخفی برای کشف و پیدا کردن و همچنین دشمنان متنوع و مختلف بسیار زیاد برای شکست دادن است. چکمه‌های شخصیت شما مجهز به اسلحه‌هایی هستند که رو به پایین شلیک می‌کنند و از این طریق دشمنان خود ار هدف قرار می‌دهید. جلوه‌های بصری و طراحی گرافیکی بازی مینیمال و رترو است و از این رو طرفداران این گونه طراحی قطعا از محیط Downwell لذت خواهند برد. Downwell را می‌توان یکی از جدیدترین بازی‌های رترو دانست که بدون هیچ مشکل یا باگ برروی تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل بازی است و می‌توانید آن را با قیمت 2٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


سری بازی‌های Geometry Dash

سری بازی‌های Geometry Dash را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین عناوین پلتفورمر برای سیستم عامل اندروید محسوب کرد که مکانیزم‌ها اصلی آن برحسب ریتم موسیقی و واکنش کاربر در زمان تعیین شده نسبت به رد شدن از موانع و لمس صفحه می‌باشد. Geometry Dash دارای مراحل متنوع با سطوح سختی مختلف از آسان تا بسیار سخت، قدرت‌ها و ابیلیتی‌های متنوع و سرگرم کننده، موسیقی بسیار زیبا، امکانات شخصی سازی شخصیت بازی و… است. دو قسمت آخر این سری بازی‌ها با نام‌های Geometry Dash SubZero و Geometry Dash World هستند که هردو از نظر سبک گیم‌پلی و مکانیزم‌های مروبطه یکسان هستند. شما می‌توانید این عناوین را بصورت رایگان و با پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Leo’s Fortune

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفورمر درمیان کاربران Leo’s Fortune نام دارد که از Android TV نیز پشتیبانی می‌کند. بازی دارای داستان جذابی است، شخصیت اول بازی ناگهان حافظه خود را از دست می‌دهد و هدف شما این است که به او کمک کنید تا حافظه خود ار بازیابی کند. بازی دارای مکانیزم‌های ساده‌ای است، گرافیک زیبا و خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد آن موجب شده‌اند تا به چنین محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کند. بازی دارای حالت‌های مختلفی است که وضعیت بازی را از آسان به سخت تغییر می‌دهند. تیم توسعه دهنده بازی بروز رسانی‌های متنوعی برای آن منتشر نمی‌کنند، گرچه بازی به بروز رسانی و اضافه شدن محتوای بیشتر نیز نیازی ندارد. شما می‌توانید Leo’s Fortune را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


 

Never Alone: Ki Edition

یکی دیگر از عناوین اکشن – پلتفورم برتر آندرویدی که با گیم‌پدها نیز سازگار است Never Alone: Ki Edition نام دارد. در این بازی شما با دو کارکتر Nuna که یک پسر بچه است و Fox که یک روباه است همراه می‌شوید و در هر مرحله ممکن است کنترل یکی از آنان به دست شما سچرده شود. علاوه بر یک داستان کوتاه اما زیبا و گرافیک چشم‌نواز، Never Alone دارای گیم‌پلی و مکانیزم‌های فوق‌العاده‌ایست که تجربه آن را بسیار مفرح می‌کنند. در بازی میبایست برای پیشروی به حل کردن پازل‌های گوناگون بپردازید و با توجه به خصوصیات هر شخصیت تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید. این بازی با قیمت 4٫99 دلار در فروشگاه پلی‌استور قرار گرفته است.


PewDiePie: Legend of Brofist

PewDiePie نام بزرگ‌ترین و مشهورترین سازنده ویدیوهای یوتیوب جهان است که از این طریق توانسته به درآمدی میلیون دلاری دست پیدا کند و حتی بازی مخصوص خود را نیز ساخته و منتشر کند. نام این بازی PewDiePie: Legend Of The Brofist است و شما در نقش PewDiePie وارد بازی می‌شوید و به انجام برخی کارها و فعالیت‌ها می‌پردازدید. بازی دارای مکانیزم‌های پلتفورمر و اکشن است و این خصوصیات در فضای رترو بازی بسیار جذاب و سرگرم کننده شده‌اند. بازی علاوه بر PewDiePie دارای شخصیت‌های دیگری نیز هست و شما می‌توانید با پیشروی در بازی آن‌ها را آزاد کنید. تمام این شخصیت‌ها صداگذاری خاص خود را دارند و در این بین نبردهای نهایی، انواع مختلف درجه سختی، چالش‌های گوناگون و… از جمله خصوصیات بازی محسوب می‌شوند. درمجموع می‌توان PewDiePie: Legend Of The Brofist را یک بازی مفرح و جذاب در سبک رترو دانست که تجربه آن را به دوست داران این سبک پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید PewDiePie: Legend Of The Brofist را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


سری بازی‌های Rayman

علاقه‌مندان به سبک پلتفورمر Rayman را می‌شناسند و با آن خاطرات زیادی دارند. Rayman یکی اس ساده‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین بازی‌های پلتفورمر است که علاوه بر پلتفورم‌های اصلی بازی‌های ویدیویی برای سیستم عامل تلفن‌های هوشمند از جمله اندروید نیز منتشر شده است. از سری بازی‌های Rayman می‌توانید عناوین Rayman Adventures، Rayman Classic، Rayman Jungle Run، Rayman Fiesta Run، The Adventure of Rayman. سری بازی‌های Rayman اغلب دارای داستانی کوتاه هستند اما جلوه‌های بصری چشم نواز خصوصیت مثبت تمامی آن‌ها محسوب می‌شود که از این حیث این بازی را برای کودکان بسیار جذاب‌تر می‌کند. عناوین نام برده با قیمت‌های مختلف از فروشگاه پلی استور قابل دریافت هستند.


بازی‌های SEGA Forever

مگر می‌توان SEGA را نشناخت یا بازی‌های آن را بخاطر نیاورد؟ SEGA یکی از پیش‌گامان ساخت بازی‌های پلتفومر بوده و هست و همچنان بسیاری از عناوین منتشر شده توسط این توسعه دهنده برروی پلتفورم‌های مختلف از جمله اندروید قابل تجربه هستند. از این بازی‌ها می‌توان به Sonic the Hedgehog، Altered Beast، Golden Axe، Phantasy Star II، Ristar، Comix Zone، Kid Chameleon و برخی دیگر اشاره کرد. هر بازی مکانیزم‌های مخصوص خود را دارد و از لحاظ فضاسازی کاملا متفاوت است. اما نکته مشترک تمام آن‌ها این است که فضای موجود در تمام عناوین SEGA در میان آنان قابل مشاهده است و می‌توانید آن‌ها را به خوبی حس کنید. شما می‌توانید هرکدام از عناوین ذکر شده را بصورت رایگان و با تبلیغات درون برنامه از فروشگاه پلی استور دریافت کنید یا با پرداخت 1٫99 دلار تبلیغات آنان را حذف کنید و سپس از بازی بصورت کامل لذت ببرید.


 

Star Knight

Star Knight محیط و جلوه‌های بصری بسیار زیبایی دارد که با صداگذاری حساب شده برروی هر مرحله می‌تواند شما را به دنیای اسرار آمیز خود ببرد. بازی دارای مراحل بسیار زیادی است و طبق گفته سازندگان آن حتی مراحل بیشتری هم در راه هستند. با وجود اینکه گیم‌پلی بازی ساده و به راحتی قابل درک است، سختی بازی جای خود را دارد و برخی قسمت‌ها مانند رد شدن از موانع یا درگیری با برخی دشمنان که خصوصیات خاص فیزیکی دارند از جمله لحظات چالش برانگیز Star Knight محسوب می‌شوند. شما می‌توانید این بازی را با قیمت 0٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Super Mario Run

شخصیتی که بسیاری از کاربران ایرانی با نام قارچ‌خور می‌شناسند، یا همان ماریو، اینبار حضور موفقی برروی پلتفورم‌های دستی داشته و ابتدا با عرضه برروی ios و مدتی بعد اندروید توانست بسیاری از رکوردهای مربوط به سریع‌ترین یا بیشترین میزان دریافت را بشکند و جابجا کند. در این بازی شما در نقش ماریو باز هم می‌بایست به نجات پرنسس دزدیده شده بروید و در این مسیر دشمنان و موانع پیش روی خود را از سر راه بردارید و به جمع آوری سکه بپردازید. علاوه بر بخش چند نفره بخشی برای بازی چند نفره به صورت آنلاین نیز وجود دارد و کاربران می‌وانند بوسیله سکه‌های جمع آوری شده اقدام به ساخت مراحل خود کنند. شما می‌توانید Super Mario Run را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید اما برای باز کردن تمامی مراحل آن می‌بایست بوسیله پرداخت درون برنامه‌ای مبلغ 9٫99 دلار پرداخت کنید.


 

Super Phantom Cat

Super Phantom Cat یک بازی قدیمی و خاطره انگیز رترو است که دارای یک خط داستانی کوتاه می‌باشد که برای پیشروی در بازی می‌تواند شما را همراهی کند. کنترل بازی نیز خاص و چالش برانگیز است و شما را وادار می‌کند تا برحسب شرایط مختلف به سختی بازی بیافزاید. موسیقی بازی نیز هماهنگ با فضای آن است و بصورت کلی می‌توان Super Phantom Cat را یکی از معدود بازی‌هایی معرفی کرد که به خوبی یک بازی از پتانسیل‌های یک بازی پلتفورمر استفاده کرده است و با فضای رتروی خود می‌تواند تجربه مناسبی برای دوست داران این سبک محسوب شود. شما می‌توانید Super Phantom Cat را به صورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


 

Sword of Xolan

شاید Sword of Xolan تنها بازی این لیست باشد که به اندازه دیگر عناوین نام برده شده از محبوبیت بالایی برخوردار نیست، اما همچنان می‌توان آن را به عنوان یک بازی پلتفورمر خوب با استایل 16 بیتی معرفی کرد. شما می‌بایست با پریدن و جا خالی دادن از سد موانع عبور کنید و در این حین آنان را با استفاده از شمشیر خود از پای دربیاورید. بازی نسبتا کوتاه است و می‌توانید در مدت زمانی کوتاه 30 مرحله آن را پشت سر بگذارید. درنهایت می‌توان Sword of Xolan را یکی از برترین عناوین با جلوه‌های بصری رترو و سبک پلتفورمر دانست که با قیمت 0٫99 دلار از فروشگاه پلی استور قابل دریافت است.


Vector

هردو قسمت از سری بازی‌های Vector را می‌توان جزو منحصر بفردترین بازی‌های پلتفورمر برای سیستم عامل اندروید دانست که با استایل پارکور مانند خود و تلفیق آن با المان‌های اکشن تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به ارمغان آورده است. طراحی بصری Vector بی‌نظیر است و جزئیات چه در سطح مراحل بازی و چه در بکگراند یا تصویر پس‌زمینه آن بیداد می‌کند! داستان بازی این چنین است که یک مزدور شما را دنبال می‌کند و شما برای فرار کردن از دست او برروی سقف خانه‌ها و محیط‌های متنوع دیگری پا می‌گذارید و تلاش می‌کنید تا با استفاده از قابلیت‌های پارکور خود از چنگ او فرار کنید. شما می‌توانید هر دو قسمت Vector را بصورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان