ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: Black Panther در سومین آخر هفته‌ی خود کولاک می‌کند

فیلم‌هایی جنیفر لارنس Jennifer Lawrence و بروس ویلیس Bruce Willis تاب‌وتوان رقابت با «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول Marvel را نداشتند

فیلم‌هایی جنیفر لارنس Jennifer Lawrence و بروس ویلیس Bruce Willis تاب‌وتوان رقابت با «پلنگ سیاه» Black Panther از کمپانی‌های دیزنی Disney و مارول Marvel را نداشتند. این فیلم با فروش فوق‌العاده‌ی 65.7 میلیون دلاری در سومین آخر هفته پس از اکران خود، از مرز فروش 500 میلیون دلار در آمریکای شمالی گذشت و در سطح جهانی چیزی حدود 900 میلیون دلار به دست آورد.
«پلنگ سیاه» Black Panther — که حالا دهمین فیلم بزرگ تاریخ آمریکا، بدون در نظر گرفتن تورم، شده است — بزرگ‌ترین آخر هفته‌ی سوم را پس از «انتقام‌جویان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens  (با 90.2 میلیون دلار فروش) و «آواتار» Avatar (با 68.5 میلیون دلار فروش) رقم زده و پس از کنار زدن «انتقام‌جویان: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron (با 459 میلیون دلار فروش) دومین عنوان بزرگ تاریخ مارول Marvel در آمریکای شمالی، پس از «انتقام‌جویان» The Avengers (با 623 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، شده است.

این فیلم بزرگ ابرقهرمانی با فروختن 56.2 میلیون دلار در خارج از آمریکا به جمع فروش خارجی 396.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 897.8 میلیون دلار رسید.
دو فیلم جدید در مقابل «پلنگ سیاه» Black Panther اکران شدند — «گنجشک سرخ» Red Sparrow، با بازی جنیفر لارنس Jennifer Lawrence و بازآفرینی «آرزوی مرگ» Death Wish با بازی ویلیس Willis.
«گنجشک سرخ» Red Sparrow از کمپانی‌های فاکس Fox و چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment با فروش تخمینی 17 میلیون دلار از 3056 سالن سینما «آرزوی مرگ» Death Wish را کنار زد. در این فیلم لارنس Lawrence و کارگردان «عطش مبارزه» Hunger Games، فرانسیس لارنس Francis Lawrence بار دیگر همکاری می‌کنند و اکران آن بیش از دو برابر فیلم قبلی‌اش، «مادر!» Mother!، در اولین آخر هفته‌اش بود.

اکران این فیلم از اکران «سرنشینان» Passengers لارنس (با فروش 14 میلیون دلار) هم پر‌رونق‌تر بود. «گنجشک سرخ» Red Sparrow بر اساس رمانی از جیسون متیوز Jason Matthews ساخته شده و داستان یک رقصنده‌ی باله‌ی روسی را روایت می‌کند که دچار جراحت بدی شده و مجبور به ترک حرفه‌ی خود می‌شود، او پس‌ازاین واقعه یک مأمور اطلاعاتی زبده و فریبنده می‌شود. جوئل اجرتون Joel Edgerton، ماتیاس شونارتس Schoenaerts، جرمی آیرنز Jeremy Irons، مری-لوییز پارکر Mary-Louise Parker و شارلوت رمپلینگ Charlotte Rampling در این فیلم که کل بودجه‌ی آن 69 میلیون دلار گزارش شده است، بازی می‌کنند.
«آرزوی مرگ» Death Wish بازآفرینی یک فیلم انتقام‌جویانه در سال 1974 است که با فروش تخمینی 13 میلیون دلار از 2847 سالن سینما اکران شد. در این فیلم ویلیس Willis در نقش دکتری که پس از موردحمله قرار گرفتن همسر و دخترش، خود دست‌به‌کار شده و اجرای قانون را به عهده می‌گیرد.

از سایر بازیگران این فیلم می‌توان به الیزابت شو Elisabeth Shue، وینسنت دونوفریو Vincent D’Onofrio، کامیلا مورون Camila Morrone، دین نوریس Dean Norris و مایک اپس Mike Epps اشاره کرد.این فیلم با بودجه‌ی گزارش ‌شده‌ی 30 میلیون دلار، پس از پرداخت مالیات و حق‌وحقوق‌ها، ساخته شده است و اولین عنوان از ام‌جی‌ام MGM پس از ورود مجدد این استودیوی مستقل به بازار پخش داخلی است.
«گنجشک سرخ» Red Sparrow در حال حاضر امتیاز 51 درصد را از باکس آفیس دریافت کرده است، درحالی‌که «آرزوی مرگ» Death Wish با امتیاز 15 درصد از سوی منتقدان لگد‌مال شد. البته هر دو فیلم در سینمااسکور امتیاز B+ از سوی مخاطب‌های خود دریافت کردند.
در باکس آفیس اختصاصی، فیلم‌های منتخب اسکار که همچنان در سالن‌های سینما پخش می‌شوند افزایش بازدید‌ها در دقیقه‌ی نود پیش از مراسم اهدای جوایز اسکار در روز یکشنبه را تجربه کردند.

به‌عنوان‌مثال «شکل آب» The Shape of Water از گیرمو دل تورو Guillermo del Toro نسبت به هفته‌ی گذشته با 19 درصد افزایش به فروش تخمینی 1.4 میلیون دلار از 832 سالن سینما رسیده و به جمع فروش داخلی 57.4 میلیون دلار دست‌یافت.فیلم‌های «شب بازی» Game Night و «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit هم به ترتیب با فروش 10.7 میلیون دلار و 10 میلیون دلار در جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته‌ی آمریکای شمالی قرار گرفتند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان