جرم گیری وسائل خانه

جرم گیری وسائل خانه اگر شیشه شوی شما تمام شده و می‌خواهید شیشه‌ها را تمیز کنید، می‌توانید در خانه شیشه پاک‌کن درست کنید

جرم گیری وسائل خانه

جرم گیری وسائل خانه

اگر شیشه شوی شما تمام شده و می‌خواهید شیشه‌ها را تمیز کنید، می‌توانید در خانه شیشه پاک‌کن درست کنید. برای این کار یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک دوم پیمانه الکل را در دو پیمانه آب به خوبی حل کنید. به جای الکل می‌توانید از سرکه هم استفاده کنید. به این شیوه شیشه‌شویی خانگی درست کرده و می‌توانید شیشه‌ها را پاک کنید.

جرم گیری وسائل خانه


اگر از بوی سیگار بدتان می‌آید، برای این‌که بوی سیگار در خانه شما نماند می‌توانید یک کاسه سرکه در گوشه‌ای از اتاق بگذارید و در ته جا سیگاری مقداری جوش شیرین بریزید.

جرم گیری وسائل خانه


در زیر جرم گری بعضی از وسایل پرکاربرد برای شما کدبانوهای عزیز ذکر شده است.

اتوهای بخار به مرور زمان و بر اثر استفاده جرم می گیرند. برای پاک کردن جرم اتو کمی سرکه سفید و آب داخل محفظه آن ریخته و 24 ساعت صبر کنید. سپس اتو را روشن کنید و بگذارید آب و گچ آن خارج شود. حالا اتوی شما مثل روز اول تمیز و بدون رسوب است.

جرم گیری وسائل خانه

• اگر اتوی شما معمولی است و کف آن کثیف شده، برای تمیز و براق کردن آن می توانید اتو را روشن کرده و روی درجه متوسط قرار دهید. سپس پارچه ای آغشته به نمک یا جوش شیرین را محکم به کف اتو بمالید تا تمام جرم آن گرفته شود.

جرم گیری وسائل خانه

• فر هم ممکن است جرم گرفته و چرب شود. برای از بین بردن این جرم و چربی می توانید ظرفی پلاستیکی را پر از آمونیاک کرده و شب تا صبح در فر قرار دهید. 5 قاشق جوش شیرین و 3 قطره مایع ظرفشویی و 4 قاشق سرکه را با هم مخلوط کرده و با اسفنج یا پارچه تمیز فر را تمیز کنید. حالا فر اجاق گاز شما تمیز و پاکیزه است.

جرم گیری وسائل خانه

• اگر ظروف بلور و نشکن یا فنجان و لیوان های شما کدر و زرد شده اند می توانید در ظرفی آب بریزید بگذارید بجوش بیاید. سپس مقداری پودر لباسشویی به آن اضافه کنید و ظروف زرد خود را داخل قابلمه با آب جوش و پودر بگذارید تا حدود 15 دقیقه بجوشد. بعد از خنک شدن و آبکشی ظروف شما براق و تمیز خواهد شد.

گردآوری توسط:مجله دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان