حالا که اسفند، ماه خانه‌تکانی فرا رسیده است، باید بدانیم که چطور تمام اتاق‌های خانه را به بهترین نحو مرتب و کاربری آنها را ساده‌تر کنیم. بیشتر ما برای ذخیره کردن چیزهایی مثل عکس و آهنگ به وسایل الکترونیکی وابسته شده‌ایم، اما وسایل دیگر خانه را که نمی‌توان حذف کرد. پس باید آنها را به روشی درست در جایی پنهان از چشم انبار کرد. در این مطلب راه‌حل‌هایی را برای داشتن یک خانه مرتب و ساده به شما ارائه می‌دهیم.

آشپزخانه

خانه ساده

ابتدا قفسه‌ها و کابینت‌ها را از وسایل غیرقابل استفاده و ظروف بی‌مصرف خالی کنید، سپس چیزهای باقیمانده را سر و سامان دهید. اگر بخشی از ارتفاع قفسه‌های داخل کابینت خالی می‌مانند، از چهارپایه‌های کوچک برای استفاده کامل از قفسه بهره بگیرید.

خانه ساده

مواد غذایی و ادویه‌ها را در ظروف و جعبه‌های شفاف نگه دارید تا پیدا کردن مواد مورد نیاز راحت‌تر شود.

خانه ساده

راه‌حل‌های دیگری مثل نصب قلاب‌هایی به دیوار برای آویزان کردن ظروف و وسایل آشپزی، قلاب‌ها و قفسه‌های اضافی داخل کابینت‌ها و جداکننده‌های قابل تنظیم داخل کشوها نیز وجود دارند.

خانه ساده

خانه ساده

خانه ساده

در مطلب «» ایده‌هایی برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌های کوچک را ببینید. 

اتاق خواب

خانه ساده

یک اتاق خواب آرام و منظم، فضایی ایده‌آل برای آرمیدن و رفع استرس‌ها است. معمولاً کمدهای دیواری راه‌حل بهتری برای مرتب کردن لباس‌ها، کفش‌ها، ملافه‌ها و حتی وسایل ورزشی هستند، اما کمدهای جدا هم امکانات متنوعی را در اختیار شما می‌گذارند.

خانه ساده

برای داشتن فضای انباری بیشتر، کمدهای بلند با ریل‌های اضافی متحرک را انتخاب کنید.

خانه ساده

کمدهایی با درهای کشویی برای اتاق خواب‌های کوچک مناسب‌ترند. همچنین استفاده از چند جعبه زیر تخت خواب و قلاب‌هایی پشت در اتاق راه‌حل‌هایی هوشمندانه برای ایجاد فضای انباری بیشتر در اتاق هستند.

خانه ساده

در مطلب «» درباره نحوه چیدمان اتاق خواب‌های کوچک بخوانید.

سرویس حمام و دستشویی

خانه ساده

حتی حمام که معمولاً کوچک‌ترین اتاق خانه است هم می‌تواند کاملاً تمیز و مرتب‌ باشد. یک کابینت جمع و جور می‌تواند فضای کافی برای قرار دادن وسایل را فراهم کند. کابینت‌های دیواری در زیر روشویی دیوارکوب می‌توانند فضای خالی  حمام را بیشتر نشان دهند. قلاب‌های متصل به دیوار هم برای آویزان کردن بعضی از وسایل مناسب هستند.

خانه ساده

در مطلب «» نحوه درست طرحی داخلی حمام‌های کوچک را بخوانید.

هال ورودی

اگر هال ورودی خانه شما همیشه محلی برای تلنبار کردن وسایل است، به شما یک جاکفشی در ارتفاع پایین و جالباسی در ارتفاع بالا و یک ردیف باریک قفسه برای قرار دادن بقیه وسایل را پیشنهاد می‌کنیم.

خانه ساده