ماهان شبکه ایرانیان

فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو

در تمام آفریده های خدا حکمتی است و همانگونه که گفته شده هر چیزی را در زمین برای استفاده ی انسان محیا ساخته است .یکی از همه ی این موارد بیشمار زرد چوبه است که ما در مجله اینترنتی آرگا به خواص زردچوبه برای پوست اشاره می کنیم .

در تمام آفریده های خدا حکمتی است و همانگونه که گفته شده هر چیزی را در زمین برای استفاده ی انسان محیا ساخته است .یکی از همه ی این موارد بیشمار زرد چوبه است که ما در مجله اینترنتی آرگا به خواص زردچوبه برای پوست اشاره می کنیم .

حتما شما هم به دنبال راه کار های زیبایی و درمانی برای پوستتان هستید و دوست دارید که این کار علاوه بر موثر بودن ارزان قیمت هم باشد . پس با ما در مجله اینترنتی آرگا خواص زردچوبه برای پوست را بخوانید و بعد از استفاده از معجزه این گیاه دارویی لذت ببرید و شگفت زده شوید .

خواص زردچوبه برای پوست و مو  و تاثیرات دارویی آن :

زردچوبه یک گیاه دارویی است که ریشه آن دارای کاربرد های گوناگونی ازجمله غذایی و دارویی می باشد . زرد چوبه از زخم حاصل از استرس , الکل و ایندومتاسین جلوگیری می کند . زردچوبه ضد ورم است . خواص زردچوبه کاهش دهنده ی کلسترول و دارای اثر ضد نفخ و ازدیاد آنزیم های روده و معده است. زردچوبه خاصیت لایه برداری و تقویت پوست را داراست و با داشتن کوکومین خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد . زردچوبه ضدعفونی کننده است و سبب روشنایی پوست می شود. از جمله خواص زردچوبه برای پوست می توان به ضد آکنه بودن  و  از بین بردن جوش و لک اشاره کرد . استفاده از زرد چوبه در کند کردن روند پیری پوست و از بین بردن و کاهش چین و چروک موثر می باشد .



راز زردچوبه در زیبایی پوست

ماسک های زرد چوبه برای برطرف کردن جوش صورت :

  1. به اندازه سر قاشق غذاخوری زردچوبه را با دو قاشق نشاسته به همراه یک قاشق شیر با دو قطره روغن زیتون مخلوط می کنیم و می گذاریم به مدت بیست دقیقه به روی پوست صورت بماند و بعد آن را می شوییم .
  2. مخلوطی از زردچوبه به همراه پودر صندل را به مدت ده دقیقه روی صورتتان بگذارید و  سپس آبکشی کنید .

خواص و فواید زردچوبه برای پوست

ماسک های زردچوبه برای برطرف کردن تیرگی پوست :

  1. برای بهره مندی از خواص زردچوبه برای پوست و رفع تیرگی پوست، زردچوبه را با آب خیار و آبلیمو مخلوط می کنیم و هر روز به مدت پانزده دقیقه روی پوست صورت قرار می دهیم .
  2. آرد نخود را با شیر و آبلیمو به همراه زردچوبه مخلوط می کنیم تا مایع چسبناکی به دست بیاید سپس آن را به روی صورت گذاشته و اجازه می دهیم تا خوب خشک شود و بعد آن را با آب می شوییم .
  3. دو قاشق چای خوری زردچوبه را با نصف لیوان آرد نخودچی به علاوه دو قاشق پودر صندل با یک قاشق روغن بادام و کمی آب مخلوط کنید به مدت ده دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید و با مالیدن نوک انگشت آن را پاک کنید .

ماسک زردچوبه برای برطرف کردن کدری پوست :

  1. یک قاشق مرباخوری آرد نخود را با یک چهارم قاشق مربا خوری زردچوبه به همراه نصف قاشق روغن زیتون و نصف قاشق شیر به علاوه چهار قطره آبلیمو  مخلوط کرده به مدت نیم ساعت روی پوست صورت می گذاریم و بعد آن را می شوییم .

ماسک نرم کننده زردچوبه :

زردچوبه را با خامه میکس کنید و به روی پوست صورتتان بگذارید . این ماسک زردچوبه خاصیت نرم کنندگی دارد .

ماسک شفاف کننده زردچوبه :

یک قاشق مربا خوری زردچوبه را با یک قاشق مربا خوری آبلیمو ترکیب کنید و دو بار در هفته به مدت ده دقیقه روی صورتتان بگذارید تا موجب شفافیت پوست شما بشود .

فواید و خواص زردچوبه برای پوست و مو

ماسک زیبا کننده زردچوبه :

استفاده از مخلوط زردچوبه با شیر باعث زیبایی پوست صورت شما می شود .

کرم دور چشم از دیگر فواید زردچوبه برای پوست  :

از دیگر خواص زردچوبه برای پوست عدم چین و چروک و رفع سیاهی دور چشم می باشد . برای تهیه ی این کرم دو قاشق غذا خوری شیر بریده را با سر قاشق غذا خوری زردچوبه مخلوط می کنیم و دو بار در هفته  به مدت بیست دقیقه از آن استفاده می کنیم تا شاهد تاثیرات آن باشیم .

درمان چربی و خشکی و ترک پوست با زردچوبه :

  1. برای از بین بردن خشکی پوست یک عدد سفیده ی تخم مرغ را با دو قطره روغن زیتون و آبلیموی تازه با گلاب و زردچوبه مخلوط می کنیم به همه جای صورت میزنیم بعد از اینکه خشک شد آن را آبکشی می کنیم .
  2. برای بر طرف کردن چربی  پوست کمی زردچوبه را با دو قاشق غذا خوری پودر صندل و یک قطره آبلیموی تازه به همراه دو قاشق غذا خوری شیر میکس می کنیم و از آن استفاده می کنیم .
  3. از بین بردن ترک پوست با استفاده از مخلوط سه قاشق غذا خوری زردچوبه به اضافه سه قطره روغن نارگیل ممکن می شود .

بر طرف کردن شوره سر با  زردچوبه :

روغن زیتون را با پودر زردچوبه مخلوط کنید و اجازه دهید پانزده دقیقه به روی پوست سر شما استراحت کند و بعد از گذشت این زمان موهایتان را با شامپو بشویید .

برطرف کردن خارش پوست با زردچوبه :

از جمله خواص دارویی زردچوبه برای پوست درمان خارش پوست می باشد. بیست گرم زردچوبه را با ده گرم حنا به همراه روغن کاسنی مخلوط کنید و برای از بین بردن خارش پوست از آن استفاده نمایید.

تاثیرات زردچوبه برای پوست صورت

از بین بردن کک و مک و لک و خال و لکه های پوستی با استفاده از زردچوبه :

  1. برای از بین بردن کک و مک خمیری با پودر زردچوبه رو آبلیمو درست کنید و روی صورتتان بگذارید .
  2. مخلوط زردچوبه با ماست شیرین برای بر طرف کردن لک و خال موثر است .
  3. آبلیمو و زردچوبه را با هم مخلوط کنید و از آن به مدت بیست دقیقه برای بر طرف کردن لکه های پوستی استفاده کنید .
  4. دو قاشق غذا خوری آرد به همراه یک قاشق غذا خوری زردچوبه و چند قطره عسل را به مدت بیست دقیقه روی صورتتان بگذارید این مخلوط برای لایه برداری از پوست یک پاک کننده طبیعی است و از خواص زردچوبه برای پوست محسوب می شود .

حذف موهای زائد با خمیر زردچوبه :

زردچوبه را با آب یا شیر به نسبت یک دوم روی حرارت کم با کمی نمک یا شکر می گذاریم تا خودش را بگیرد و حالت خمیری پیدا کند . بعد برای پاکسازی مناطقی را که می خواهیم با آرد ذرت می پوشانیم خمیر را روی آن گذاشته و یک پارچه روی آن می کشیم بعد از پانزده دقیقه آن را بر میداریم و این کار را دو بار در هفته انجام می دهیم تا تاثیر گذار باشد .

خواص مفید زردچوبه برای پوست

امیدوارم ماسک ها و روش های ذکر شده از خواص زردچوبه برای پوست در مجله اینترنتی آرگا برای شما مفید واقع شده باشد  .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان