رازهای شگفت‌انگیز انیمیشن‌های دیزنی

برای بسیاری از ما، کارتون‌های والت دیزنی بخشی جدانشدنی از خاطرات کودکی هستند و دیدن این کارتون‌ها هنوز هم یادآور دوران کودکی است و بسیار لذت‌بخش هستند

برای بسیاری از ما، کارتون‌های والت دیزنی بخشی جدانشدنی از خاطرات کودکی هستند و دیدن این کارتون‌ها هنوز هم یادآور دوران کودکی است و بسیار لذت‌بخش هستند. پیش از این در مقاله 22 راز مخفی کارتون‌های والت‌دیزنی، به رازهای جالبی از این کارتون‌ها اشاره کردیم. در این مقاله نیز به گفتن حقایق جالبی از کارتون‌های والت‌دیزنی می‌پردازیم. رازهای شگفت‌انگیز کارتون‌های محبوب خود را در بنیتا بخوانید.

 حقایق جالب دیزنی

براساس داستان کارتون‌های «پری دریایی کوچک» و «هرکول»، آریل دختر ترایتون است و هرکول پسر زئوس. ترایتون پسر پوسایدن، خدای دریا است که طبق افسانه‌های یونان برادر زئوس است. پس هرکول و آریل با هم خویشاوند هستند.


حقایق جالب والت دیزنی

صاحب واقعی جسی در«داستان اسباب بازی ها»، مادر اندی است. کلاه اندی در اولین قسمت از داستان اسباب بازی‌ها، شبیه کلاه جسی در قسمت دوم این انیمیشن است. به علاوه، صاحب اصلی جسی هم همین کلاه را به سر می‌گذاشت. به نظر می‌رسد خانم دیویس، مادر اندی این کلاه را به پسرش داده است.

حقایق جالب والت دیزنی

آتنا، مادر آریل «پری‌دریایی کوچک» دوست «پیتر افسانه‌ای» بود و موهایی قرمز‌رنگ مانند آریل داشت. در کارتون پیتر افسانه‌ای، پری‌های دریایی از کاپیتان هوک می‌ترسیدند. در کارتون پری دریایی گفته می‌شود که یک دزد دریایی خبیث مادر آریل را کشته است. می‌توان حدس زد که این دزد دریایی، کاپیتان هوک بوده است.

حقایق جالب والت دیزنی

شاید شما هم متوجه شباهت بل در کارتون «دیو و دلبر» و جین در کارتون «تارزان» شده باشید. این شباهت بی دلیل نیست. جین نوه‌ی بل است. آنها هردو رنگ زرد را دوست دارند، با مردان عجیب رابطه‌ی خوبی دارند و بسیار شبیه هم هستند. رفتار جین با تارزان به مهربانی رفتار بل با دیو است. به علاوه جین یک سرویس چای‌خوری درست مثل سرویسی دارد که بل در «دیو و دلبر» داشت.

تکه مویی که هرازگاهی روی صورت بل می افتد ویژگی‌ای است که به عمد به شخصیت او اضافه شده تا نشان دهد او هم بی نقص نیست.

حقایق جالب دیزنی

پدر و مادر السا در  مسیر رفتن به عروسی راپونزل، جان خود را از دست دادند. جنیفر لی کارگردان انیمیشن «فروزن»، در یک کنفرانس خبری گفت که پادشاه و ملکه آرندل در راه رفتن به یک مراسم عروسی در قلمروی همسایه بودند. همان‌طور که در مقاله 22 راز مخفی کارتونهای والت دیزنی در بنیتا اشاره کردیم، راپونزل و فلین در مراسم تاجگذاری السا دیده می شوند. احتمالا فرمانروایان آرندل در راه رفتن به مراسم عروسی گرفتار طوفان شده‌اند.

حقایق جال دیزنی

تارزان برادر السا و آنا در انیمیشن «فروزن» است. جنیفر لی در همان کنفرانس خبری گفت که طبق گفته‌ی کریس باک، دستیار کارگردان فروزن و کارگردان تارزان، پادشاه و ملکه آرندل در بقایای یک کشتی جان خود را از دست دادند. آنها بعد از طوفان به یک ساحل رسیدند و در آن‌جا یک خانه‌ی درختی ساختند. ملکه در همان‌جا صاحب یک پسر شد. اما پادشاه و ملکه در حمله‌ی یک یوزپلنگ کشته شدند. تنها نوزاد جان سالم به در برد و این نوزاد همان تارزان، برادر السا و آنا است.

حقایق جالب دیزنی

کارل در ابتدای انیمیشن «آپ» می‌میرد. پنج دقیقه‌ی اول این کارتون، داستان عاشقانه‌ی کارل و همسرش را به ما نشان می‌دهد. این داستان علاوه بر احساسی بودن، بسیار واقع‌گرایانه است. به همین دلیل وجود عناصر جادویی مانند سگ سخنگو و خانه‌ی پرنده در ادامه داستان کمی غیرواقعی به نظر می‌رسد. اما اگر تصور کنیم همه‌ی این اتفاق‌ها بعد از مرگ کارل و در دنیایی دیگر اتفاق افتاده و کارل به دنبال همسرش می‌گردد، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

حقایق جالب دیزنی

علاءالدین تنها داستانی است که یک فروشنده در ابتدای کارتون برای شما تعریف می‌کند تا بتواند چراغی را به شما بفروشد. در ابتدای کارتون فروشنده‌ای را می‌بینید که در تلاش است چیزی به شما بفروشد. هنگامی‌که شما قصد رفتن دارید، او چراغی را بیرون آورده و سعی می‌کند با گفتن داستان علاءالدین و  این‌که این چراغ یک چراغ معمولی نیست، نظر شما را عوض کند.

حقایق جالب دیزنی

زیست شناسانی که روی کفتارها مطالعه و تحقیق می‌کردند بعد از پخش کارتون شیرشاه، به دلیل این‌که دیزنی آن‌ها را حیواناتی خبیث نشان داده بود، از این کمپانی شکایت کردند.

حقایق جالب دیزنی سیمبا و کیمبا

سازندگان شیرشاه متهم به تقلید از کارتونی به نام «کیمبا، شیر سفید» شدند. این انیمیشن در سال 1960 پخش می‌شد. 

حقایق جالب دیزنی فروزن

نام شخصیت‌های اصلی داستان فروزن از نام نویسنده داستان اصلی این انیمیشن گرفته شده است. هانس، کریستف، آنا و سوِن. هانس کریستین اندرسون.

فروزن اولین انیمیشن دیزنی است که یک زن آن را کارگردانی کرده است.

هانس با 23 سال سن، جوان‌ترین فرد خبیث دیزنی است.

حقایق جالب دیزنی

اندی در «داستان اسباب بازی‌ها» پدر نداشت؛ زیرا ساخت شخصیت‌های انسان برای انیمیشن، پرهزینه و سخت بود.

حقتیق جالب دیزنی داستان اسباب بازی ها

گفته می‌شود کاراکتر سید در «داستان اسباب بازی ها» در قسمت سوم این انیمیشن حضور داشته است. او مامور جمع آوری زباله‌ها بود.

حقایق جالب دیزنی آپ

هنگامی‌که یک دختر 10 ساله که از سرطان رنج می‌برد، آرزوی دیدن انیمیشن آپ را داشت، پیکسار یکی از کارمندانش را به خانه‌ی این دختر فرستاد تا یک نسخه از انیمیشن آپ را پیش از اکران برایش ببرد. این دختر 7 ساعت پس از تماشای این انیمیشن از دنیا رفت.

برای بلند کردن خانه ی کارل در انیمیشن آپ حدودا 9 میلیون بادکنک نیاز است.

لیلو و اسنیچ

صداپیشه‌ی لیلو در انیمیشن لیلو و اسنیچ همان بازیگر نقش سامارا در فیلم حلقه است.

حقایق جالب دیزنی

بعد از پخش کارتون «شاهزاده خانم و قورباغه» بیش از 50 کودک به دلیل این‌که می‌خواستند قورباغه‌ها را ببوسند، به علت مبتلا شدن به بیماری سالمونلا در بیمارستان بستری شدند.

تیانا در کارتون« شاهزاده خانم و قورباغه» تنها شاهزاده‌ای است که چال گونه دارد.

حقایق جالب دیزنی

قرار بود در انیمیشن «کتاب جنگل» گروه بیتلز صداپیشه‌ی کرکس‌های این کارتون باشند.

حقایق جالب دیزنی

نام اصلی میکی مَوس مورتیمر است.

منابع: eonline, buzzfeed, brightside

اگر به کارتون‌های دیزنی علاقه دارید سری به تصاویر کمتر دیده شده از والت دیزنی بزنید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان