اگر اولین بار است که عاشق می شوید؟

انگار در مورد یک موجود خیالی حرف می زند. دست هایش را تکان می دهد، جمله ها و کلمه ها را می کشد و با شور و شوق از احساس و مرد رویاهایش حرف می زند

اگر عشق اولتان است

انگار در مورد یک موجود خیالی حرف می زند. دست هایش را تکان می دهد، جمله ها و کلمه ها را می کشد و با شور و شوق از احساس و مرد رویاهایش حرف می زند.

اگر اولین بار است که عاشق می شوید

برایش این تازه وارد، یک مرد بی عیب و نقص است؛ یک موجود رویایی که می تواند زندگی اش را زیر و رو کند. لبخند از لب هایش کنار نمی رود و تمام روز، در خیال هایش غرق می شود. می گوید هر بار که تلفنش زنگ می خورد، قلبش تندتر می زند و هر بار که او را می بیند، دست ودلش می لرزد. یک نوجوان به دلیل محکمی برای عاشق شدن نیاز ندارد.

او بدون آنکه با فردی خارق العاده آشنا شده باشد، در ذهنش از او قهرمان می سازد و عاشق خیالی می شود که خودش آن را بافته. اگر شما هم چنین حال و هوایی دارید یا رویابافی یکی از جوان های اطرافتان شما را نگران کرده، در ادامه این مطلب با ما باشید. ما به شما کمک می کنیم تا این حس مهارناپذیر را بهتر بشناسید و توانایی کنترل کردنش را به دست بیاورید.

واقعا می شناسیدش؟

یک عشق اولی از صفتی که گمان می کند در فرد مقابل وجود دارد خوشش می آید اما در واقع، به چیزی دل می بندد که خودش به او نسبت می دهد. او فرد مقابلش را فهمیده، مهربان، قوی و .. توصیف می کند اما این صفت ها بیشتر از آنکه متعلق به فرد مقابلش باشد، توسط این عاشق هیجان زده به او نسبت داده می شود. اگر شما هم چنین حال و هوایی دارید، کمی نسبت به نامی که روی احساستان می گذارید محتاط باشید. احتمالا راه درازی را تا عاشق شدن در پیش دارید.

اگر عشق اولتان است

خودتان را شناخته اید؟

شما برای عاشق شدن به بهانه هایی نیاز دارید. گاهی شباهت فرد مقابل به شما دلیل هجوم آوردن این احساس می شود و گاهی به خاطر تفاوتش عاشق او می شوید. گاهی برایتان تداعی گرج فرد دیگری است و گاهی همان فردی است که همیشه آرزو داشتید باشید. اما شاید بهترین راه برای درست انتخاب کردن و دور شدن از خطرات عشق اول، شناختن خود باشد.

می توانید با شرکت در دوره های آموزش پیش از ازدواج یا کمک گرفتن از یک روانشناس، خودشناسی تان را بیشتر کنید تا به خاطر این دلایل، توهم عشق را با عاشق شدن اشتباه نگیرید. باور کنید دیگر زمان چشم بسته عاشق شدن نیست. دیگر قرار نیست شما با الگوبرداری از والدین تان و آزمون و خطا عاشق شوید، بلکه می توانید با پیش آگاهی و بالاتر بردن خودآگاهی، عشق اول را هم به تجربه ای کم خطرتر تبدیل کنید.

آرام شوید و بعد تصمیم بگیرید

عشق اول انرژی زیادی دارد و می تواند شما را در خود غرق کند. گاهی با بی پروایی زیادی که به شما می دهد، چشم تان را روی خطرهای واقعی می بندد و شما را به فردی بی باک و نترس که از واقعیت فاصله گرفته تبدیل می کند. اگر این انرژی را در خود احساس می کنید مراقب باشید!

به خودتان فرصت دهید تا آرام شوید و بعد تصمیم بگیرید. در این دوران قول و قراری با هم نگذارید و همه وعده ها و تصمیم های جدی را به زمانی که شناخت بیشتر و حقیقی تری از هم پیدا کردید موکول کنید. تا زمانی که هیجان شما کم نشده، وعده ای ندهید که بعد از عهده انجام دادنش برنیایید.

اگر عشق اولتان است

قبل از اینکه به او بگویید، فکر کنید!

اولین عشق، بیشتر از آنکه به یک احساس پخته و آزموده شدن شباهت داشته باشد، نوعی خوش آمدن است؛ یک خوش آمدن بسیار قوی و بی دلیل که با رویابافی و خیالات در هم می آمیزد و احساسی مهارناپذایر و خاص می شود اما احساس خوش آمدن ملاک درستی برای انتخاب نیست.

چنین احساسی با یک یا دو دلیل ایجاد می شود اما عشق واقعی یک شبه ایجاد نمی شود و بعد از شناخت اتفاق می افتد. ممکن است به خاطر ظاهر و موقعیت اجتماعی یک نفر از او خوشتان بیاید یا به خاطر اینکه آداب معاشرت را خوب به جا می آورد دلباخته اش شوید اما تا زمانی که وارد یک ارتباط حقیقی نشوید و ریز و درشت شخصیتش را نشناسید، چیزی به نام عشق پیدا نمی شود. پس قبل از هر چیز و حتی قبل از اینکه به طرف مقابل چیزی بگویید، با خودتان حسابی فکر کنید.

سفره دلتان را باز نکنید

عجله نکنید و همگام با رابطه جلو بروید. قرار نیست با احساس قوی خوش آمدن، همه رازهایتان را فاش کنید. خودافشاگری بیش از حد در این دوره نه تنها به رابطه شما آسیب می زند، بلکه خیلی زود پشیمانتان می کند. پس فاش کردن رازهای زندگی تان را به دوره بعد از شناخت موکول کنید و هر چه را در زندگی تان گذشته، به گوش او نرسانید.

به این دو سوال پاسخ دهید

قبل از اینکه در مورد آینده تصمیم بگیرید، باید به این دو سوال پاسخ دهید: «چرا می خواهید ازدواج کنید؟ اگر چه اتفاقی بیفتد از رابطه بیرون می آیید؟» شما باید پاسخ این سوال ها را بدانید و با آگاهی از این اصول وارد رابطه شوید.

در جریان یک رابطه حقیقی ممکن است پاسخ های شما دستخوش تغییرات کوچکی شود، اما قرار نیست به خاطر مطلق نبودن این جواب ها، از دانستن شان صرفنظر کنید. به مرور و در جریان رابطه، می توانید پاسخی را که به این سوالات داده اید تصحیح و تکمیل کنید و آرام آرام بفهمید دنبال چه رابطه و چه همسری می گردید.

اگر عشق اولتان است

خودتان باشید

از زمانی که احساس می کنید با کسی وارد یک رابطه جدی شده اید، باید خودتان باشید. یعنی به همان شکلی رفتار کنید که قرار است بعد از ازدواج باشید. خودخواهی ها، نیازها و انتظاراتتان را همانطور که قرار است بعد از ازدواج نشان دهید بروز دهید و هرگز برای جلب محبت فرد مقابل تان، از خودتان چهره بهتری نسازید.

شاید بتوانید در محیط کار همیشه آراسته ظاهر شوید و هیچ وقت عصبانیت تان را بروز ندهید اما در جریان زندگی مشترک، همیشه ظاهر آراسته ندارید، در همه موارد نمی توانید خشم تان را مدیریت کنید و هر روز نمی توانید لبخند به لب باشید. پس خودتان را سانسور نکنید.

منبع : مجله تندرستی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان