ماهان شبکه ایرانیان

خواص زعفران برای پوست را بهتر بشناسید

زعفران, که امروزه از آن به عنوان طلای سرخ یاد می شود, از فواید فراوانی برخوردار است که به ارزش غذایی این ماده می افزاید. نشریه آرگا در مقاله خود از خواص زعفران برای پوست می گوید.

زعفران, که امروزه از آن به عنوان طلای سرخ یاد می شود, از فواید فراوانی برخوردار است که به ارزش غذایی این ماده می افزاید. نشریه آرگا در مقاله خود از خواص زعفران برای پوست می گوید.

زعفران دارای بیش از صد و پنجاه ترکیب متفاوت است که ارزش غذایی و دارویی این گل کوچک را چندین برابر می کند. گل زعفران در بسیاری از کشورهای دنیا کشت و مصرف می شود اما طبق آمار نود درصد تولید زعفران مربوط به ایران عزیزمان می باشد. علاوه بر استفاده های غذایی و دارویی, از خواص زعفران برای پوست نمی توان گذشت. برای آشنایی با این گل شگفت انگیز و خاصیت های آن ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص زعفران برای پوست و مو

  • هفته ای یک بار به مدت پانزده دقیقه از چند تار زعفران به همراه سه قاشق مربا خوری شیر و یک قاشق مربا خوری پودر صندل ماسک درست کنید و آن را برای داشتن پوستی روشن و شفاف روی صورتتان بگذارید و ماساژ دهید و بعد از خشک شدن بشویید. همچنین می توانید زعفران را تا سه ساعت در آب بخوابانید و بعد از آن مایع به روی پوست صورتتان سبب ماساژ استفاده کنید و بعد از پنج دقیقه بشویید. دو الی سه بار در هفته انجام این کار, پوست شما را درخشان می کند.از خواص زعفران برای پوست چه می دانید
  • از دیگر خواص زعفران برای پوست می توان به درمانگری آن در رابطه با جوشها و لک های صورت اشاره کرد. برای اینکه جای تمام جوشها و لکه های سیاه را از روی صورتتان بردارید از زعفران و برگ ریحان خمیری درست کنید و آن را به مدت ده دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد آب کشی کنید.
  • به مدت نیم ساعت زعفران را در آب بگذارید و بعد با آن حمام کنید. این کار رنگ پوست بدنتان را بهتر و روشن تر می کند.خواص زعفران برای پوست را بهتر بشناسید
  • زعفران منبع مهمی برای ویتامین ب 2 می باشد که از ترک و سوزش پوست و لب جلوگیری می کند.
  • خواص زعفران برای جلوگیری از پیری پوست و جوان سازی پوست موثر است. می توانید زعفران را درون گلاب بریزید و بعد از اینکه زعفران خوب رنگ داد آن را به پوستتان بمالید.
  • برای از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی از روی پوست, زعفران را یک شب در شیر بخوابانید و بعد آن را به روی پوست خود بمالید.
  • زعفران را به همراه شیر و شیرین بیان مخلوط کنید و به روی پوست سرتان بمالید. این ترکیب علاوه بر اینکه از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند, محرک رشد مو نیز می باشد.جوان سازی پوست با زعفران
  • از دیگر خواص زعفران برای پوست در کنار عسل بهبود وضعیت پوست و درخشان کنندگی آن می باشد که برای این کار لازم است هفته دو بار به مدت پانزده دقیقه مخلوط عسل و زعفران را روی پوست خود بگذارید و بعد بشویید.
  • برای از بین بردن خارش های پوستی از گلاب و زعفران ضماد درست کنید و استفاده کنید.زعفران پوست را شفاف می کند

ارزش غذایی و دارویی و همچنین زیبایی زعفران باعث گرانی این ادویه گشته است, پس در مصرف آن دقت کنید و بدانید تمام موارد ذکر شده در بالا را با چند رشته زعفران هم می توان ساخت و استفاده کرد. برای آشنایی با خواص گل زعفران و فواید و مضرات خوردن زعفران در بارداری به دیگر مقاله های سایت آرگا سر بزنید.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان