۲۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۶ میلادی [قسمت اول]

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که یکی از سرگرمی‌هایش دیدن فیلم نباشد

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که یکی از سرگرمی‌هایش دیدن فیلم نباشد. برخی از افراد، شب و روزشان را پای دیدن فیلم‌های گوناگون می‌گذرانند و برخی دیگر به دلایل مختلف، یک فیلم را چندین بار نگاه می‌کنند. در این بین، هر کس با توجه به علایق خود به دنبال بهترین آثار منتشرشده در ژانرهای مختلف می‌گردد. به دلیل همه‌گیر شدن فیلم‌های سینمایی، ساختار آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر یک جامعه داشته باشد. در همین راستا، تهیه‌کنندگان و کارگردان‌ها به دنبال تولید آثار فاخر و موردقبول هستند، ولی این آثار تعداد کمی ندارند و ما باید در بین حجم انبوهی از فیلم‌ها به دنبال آثار موردعلاقه‌ی خود بگردیم، این چالش بسیار وقت‌گیر است و زمان زیادی را از هر فرد می‌گیرد. امروز ما تصمیم گرفته‌ایم تا شما را در حل این چالش یاری کنیم و انتخاب‌های شما را محدودتر سازیم. در مطلب امروز، ما 20 فیلم برتر سال 2016 میلادی را برای شما یکجا جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید از به‌جای مرور چند صد فیلم، در بین 20 فیلم جستجو کنید. در ادامه ماجرا با بنیتا همراه باشید.

1- قاتل (The Assassin)

کارگردان: هو شیائو - هسین

فیلم قاتل

سکانس‌ها یا لحظه‌هایی در این فیلم وجود دارد که به شما این احساس را می‌دهد که فیلم به پایان خود نزدیک است، نه به این دلیل که فیلم خالی از احساس باشد. اتفاقا فیلم با نواهای سنتی، مانند: صدای نی‌انبان، ترومپت یا لوله‌های زهی برتون در علفزارهای طلایی در سکانس‌های ابتدایی فیلم، به مخاطبان این امکان را می‌دهد که به غنای شاعرانه‌ی فیلم دست یابند. در فیلم هیچ تصویر عریضی به چشم نمی‌خورد، کارگردان تمام صحنه‌های فیلم را در قاب‌های معمولی فیلم‌برداری کرده است. این نوع فیلم‌برداری به کارگردان این اجازه را می‌دهد که از مناظر طبیعی استفاده‌ی مناسبی کند و قاب‌هایی خلق کند که زیبایی‌های نقاشی‌های سنتی کشور چین را برای مخاطب به تصویر بکشد. داستان این فیلم در قرن نهم می‌گذرد و ضربان قلب شما، با ریتم فیلم و روح آن همسان است و این شاهکار کارگردان تایوانی است. فیلم قاتل، بدون شک شما را به چالش می‌کشد. این فیلم سرشار از نمادگرایی و صحنه‌های اکشن کمتر دیده شده‌ای است. فیلم قاتل به کارگردانی هو شیائو - هسین در سال 2015 توسط وب‌سایت‌ اند‌ساوند با آرای 170 منتقد و کارشناس سینمایی برترین فیلم انتخاب شد.

2- عزیز آمریکایی (American Honey)

کارگردان: آندریا آرنولد

فیلم عزیز آمریکایی

آیا می‌توانیم آندریا آرنولد را بزرگ‌ترین فیلم‌ساز حال حاضر سینمای انگلیس بدانیم؟ عده‌ای از منتقدان بر این باورند که او نسبت به سال‌های ابتدایی فعالیت خود در سینما، دچار افت شده است. این فیلم داستان یک دختر جوان را روایت می‌کند که به علت مشکلات، با عده‌ای از فروشنده‌های مجله در سراسر غرب آمریکا سفر می‌کند، و مجله‌ها را خانه‌به‌خانه می‌فروشد و رفته‌رفته زندگی‌اش وارد مهمانی‌ها و جوانی و عشق می‌شود. شایا لابوف و ساشا لین و رایلی کیئو از بازیگران اصلی این فیلم هستند. کارگردان این فیلم که بسیاری او را نابغه‌ی سینمای انگلیس می‌دانند، فیلمی ساخته که در اغلب قسمت‌ها جذاب و متکی به جو است. فیلم بیننده را سرگرم می‌کند. عزیز آمریکایی، به‌خاطر قاب‌های مدام در حال جنب‌و‌جوش، دوربین‌های روی دست و جو فیلمش، لحظاتی سرگرم‌کننده را برای مخاطب خلق می‌کند. در این فیلم شما بازندگی افرادی طرف هستید که شخصیت‌هایشان به‌خوبی توسط کارگردان پرداخت‌شده است. شاید عده‌ای این فیلم را باکارهای گاس ون سنت شبیه بدانند اما به‌جز دوربین‌های روی دست، این جنس فیلم مختص خود آندریا آرنولد است. در ضمن بازی شایا لابوف در این فیلم تحسین‌برانگیز است و دو بازیگر دیگر این فیلم یعنی ساشا لین و رایلی کیئو بازی فراموش‌نشدنی به نمایش می‌گذارند.

3- اسم شما (Your Name)

کارگردان: ماکوتو شینکای

فیلم اسم شما

این فیلم اثری انیمیت یا پویانمایی از کارگردان سرشناس ژاپنی، ماکاتو شینکای است که جدیدترین کار او نیز شناخته می‌شود. داستان فیلم همراه با عشق و معجزه است و در مورد دو نوجوان است که می‌خواهند همدیگر را در رویاهای خود پیدا کنند. بعد از هزار سال، شهاب‌سنگی به ژاپن اصابت می‌کند، میتسونا دختری دبیرستانی است که در روستا زندگی می‌کند، از زندگی کسالت‌بار خود در روستا خسته شده و می‌خواهد به شهر برود. از طرفی، تاکی پسری است که در توکیو زندگی می‌کند و به‌صورت پاره‌وقت در رستورانی ایتالیایی کار می‌کند. شبی، میتسونا خواب پسری جوان را می‌بیند و از طرفی دیگر تاکی خواب دختر جوانی در روستا را می‌بیند. در پس این رویاها چه رازی نهفته است؟ این فیلم با یک سکانس کمدی تأثیرگذار آغاز می‌شود و خیلی ساده و خودمانی بیننده را به یک زندگی دعوت می‌کند. نویسنده‌ی این پویانمایی، خود ماکاتو شینکای است. از صداپیشگان این پویانمایی می‌توان به رینوسوکه کامیکی، ماسامی ناگاساوا و اتسوکو ایچی هارا اشاره کرد. منتقدان بر این باورند که ماکاتو شینکای می‌تواند در طولانی‌مدت و البته با تلاش و نبوغ بیشتری با آثار دو غول دنیای پویانمایی یعنی ایسائو تاکاهاتا و هایائو میازاکی رقابت کند.

4- ورود (Arrival)

کارگردان: دنی ویلنو

فیلم ورود

فیلم علمی - تخیلی «ورود» به کارگردانی دنی ویلنو، فیلمی درام و شوکه‌آور است که در تمام نشریه‌ها و مجلات، یکی از فیلم‌های برجسته سال بوده است. دنی ویلنو کارگردان فیلم‌های تحسین‌برانگیزی مثل سیکاریو با بازی امیلی بلانت و فیلم زندانیان با بازی جیک جیلنهال است. فیلم در ژانر علمی - تخیلی است و قطعا سرگرم شدن مخاطب و وادار کردن او به سؤال کردن و جو رازآلود و تکان‌دهنده‌ی اثر، نوید یک فیلم قابل‌بحث و جنجال‌برانگیز را می‌دهد. این فیلم داستان استاد زبان‌شناس زنی به نام لوئیس بانکس را روایت می‌کند که به همراه تیمی متشکل از محققان سفینه‌های فضایی، به بررسی وقایعی که به موجودات فرازمینی است می‌پردازند؛ تا بتوانند با بررسی و مطالعه دقیق، به اطلاعات خوب و مفیدی دست یابند که هم به نفع دولت باشد و هم به موفقیت بزرگی در این زمینه برسند. ولی به‌تازگی اتفاقات عجیبی رخ‌داده است که، هیچ‌کس توضیح مناسبی برای آن ندارد. به همین دلیل لوئیس و گروهش وارد عمل می‌شوند. از این فیلم به‌عنوان اثری یادشده است که منتقدان را شگفت‌زده کرده است. فیلم «ورود» به‌سادگی بیننده را میخکوب می‌کند و فیلم فراموش‌نشدنی در ژانر علمی تخیلی، برای سینما دوستان رقم می‌زند. از بازیگران این فیلم می‌توان به جیک جیلنهال و ایمی آدامز اشاره کرد.

5- شیطان نئونی (The Neon Demon)

کارگردان: نیکولاس ویندینگ رفن

فیلم شیطان نئونی

فیلم «شیطان نئونی» پرزرق‌وبرق که، ترس و کابوسی زنانه در آن نهفته است، با ترکیب نور و رنگ‌ها در سکانس‌های مختلف، این ترس و ورود به دنیایی مالیخولیایی را به نمایش می‌گذارد. نیکولاس ویندینگ کارگردان این فیلم قصد دارد، بیننده را به عمیق‌ترین لحظات یک فیلم روان‌شناختی زنانه ببرد. فیلم حاوی صحنه‌های بصری زیبا و خیره‌کننده‌ای است. فیلم‌ساز به طرز ماهرانه‌ای شر و پلیدی خاصی را در فیلم آشکار می‌سازد و درعین‌حال، اثر تازگی و طراوت خود را تا پایان حفظ می‌کند. فیلم شیطان نئونی بیننده را به دیدن ادامه‌ی فیلم وادار می‌کند. داستان فیلم در مورد جسی دختر جوانی است که، با رویای تبدیل‌شدن به یک مدل حرفه‌ای به لس‌آنجلس می‌رود. اما ورود وی به تشکیلات صنعتگران دنیای مد، باعث بروز اتفاقات مختلفی می‌شود که از او انسان دیگری می‌سازد. این فیلم مناسب افراد کم سن و سال نیست. از بازیگران این فیلم می‌توان به آل فانینگ، آلساندرو نیولا، کیانو ریوز، کریستینا هندریکس و عده‌ای از بازیگران نه‌چندان مشهور نام برد.

 می‌توانید نگاهی هم به ماجرای «حقایق شگفت انگیز خانه های تسخیر شده که تبدیل به فیلم ترسناک شدند [قسمت دوم]» بیندازید.

منبع: Telegraph

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر