آموزش دوخت یقه انگلیسی با دو روش یقه انگلیسی سرخود و دو دکمه

در این مطلب آموزش دوخت یقه انگلیسی با دو مدل مختلف سرخود و دو دکمه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید در دوخت این مدل یقه پرطرفدار و زیبا مهارت لازم را بدست آورید.

در این مطلب آموزش دوخت یقه انگلیسی با دو مدل مختلف سرخود و دو دکمه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید در دوخت این مدل یقه پرطرفدار و زیبا مهارت لازم را بدست آورید.

در دوخت اغلب مانتوها و کت و پالتو از بقه انگلیسی استفاده می شود. یقه انگلیسی در دو مدل پهن و باریک موجود است و شما می توانید ابتدا الگوی خام برای دوخت یقه انگلیسی را رسم کنید سپس با توجه به الگو اقدام به دوخت این مدل یقه کنید.

دوخت لباس ها را می توانید با کمک الگو و یا بدون استفاده از الگو انجام دهید در مطالب قبلی آموزش دوخت تاپ بدون الگو و آموزش خیاطی بدون الگو را مشاهده کردید در این مطلب قصد داریم دوخت یقه انگلیسی با کمک الگو را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش دهیم.



مدل کت زنانه با یقه انگلیسی

آموزش دوخت یقه انگلیسی با دو روش مختلف

برای دوخت یقه انگلیسی ابتدا باید سرشانه و حلقه آستین را به صورت زیر اصلاح کنید:

مدل مانتوی یقه انگلیسی

  • در الگوی پشت ابتدا از قسمت پشت تا سرشانه را به کمک متر اندازه بگیرید و در صورت بزرگتر بودن اندازه سرشانه آن را تنگ کنید و اگر سرشانه کوچک بود کمی در امتداد آن بیرون بیایید و این قسمت را نقطه A نام گذاری کنید.
  • حلقه آستین را در امتداد خطوط پهلو به اندازه یک تا دو سانت گشاد کنید و این قسمت را نقطه B نام گذاری کنید.
  • در این مرحله باید نقطه A را به نقطه B مطابق به الگو حلقه آستین به شکل هلالی رسم کنید.
  • در الگو قسمت جلو نیز فاصله نقاط 28 و 27 را اندازه بزنید و همه مراحلی را که برای الگوی قسمت پشت انجام داده اید برای این قسمت تکرار کنید.
  • توجه داشته باشید که همه این مراحل باید برای دوخت همه لباس ها قبل از اجرای هر نوع انتقال پنس و یا برش و … انجام شود.
  • تغییرات را در قسمت الگوی پشت اجراء کنید.
  • تغییرات را در قسمت الگوی جلو اجراء کنید.
  • در این مرحله باید یقه لباس را طراحی کنید.
  • با کمک کاغذ پوستی از قسمت هایی که نیاز دارید دوباره الگوبرداری کنید.
  • در قسمت یقه لباس و محل اتصال یقه لباس به قسمت های سرشانه و لاسکینه چون یک مثلث مشترک وجود دارد و این مثلث باید در قسمت های لاسکینه و یقه باشد بنابراین بایستی از قسمت یقه با کمک کاغذ پوستی به صورت جدا الگوبرداری کنید.
  • سجاف یقه یکی دیگر از قسمت هایی است که باید پوستی انداخته شود. توجه داشته باشید که سجاف یقه باید موازی با ترکی طراحی شود در غیر این صورت قسمت جلوی لباس دچار ایراد می شود.
  • سجاف را به همراه الگو در آورید و سجاف و الگو را با یکدیگر روی پارچه قرار دهید.
  • برای سجاف از قسمت پایین لباس به اندازه 7 سانت ( 2 سانت را به جا دکمه اختصاص دهید) تا محل اولین جا دکمه داخل شوید و از قسمت سرشانه به اندازه 4 سانت داخل شوید و این دو نقطه را به صورت هلالی شکل به یکدیگر وصل کنید.
  • همه قسمت های الگو تهیه شده و کاغذ پوستی را روی پارچه بیندازید. توجه داشته باشید که خطوط عموی باید موازی با ترکی پارچه گذاشته شوند و با کمک سنجاق به پارچه آن ها را متصل کنید.
  • فاصله خط قیچی تا قسمت درز پهلوها باید به اندازه 3 سانت باشد و در بقیه موارد این فاصله باید 1 سانت باشد.
  • بعد از برش دادن با کمک کاغذ کاربن و رولت محل قرار گیری پنس ها را رولت کنید و بعد از رولت یک طرف پارچه کاغذ الگو را باید از پارچه جدا کنید و طرف دیگر را رولت نمایید.

مدل پالتو یقه انگلیسی

آموزش دوخت مدل یقه انگلیسی سرخود

برای دوخت یقه انگلیسی سرخود از قسمت دولای باز پارچه ( ترکی به ترکی ) تا کنید سپس از لبه ترکی پارچه به اندازه 10 تا 12 سانت برای قسمت های شکل یقه و زاپاس و جا دکمه در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این طرح برای دوخت یقه انگلیسی مانتو و کت مناسب می باشد.
سجاف بلوز را تا بزنید و از سمت راست به اندازه 7 سانت به قسمت داخل و 8 سانت به قسمت پایین بیایید و دور یقه لباس را برش بزنید سپس 1/2 از قسمت سرشانه را علامت بزنید و از این نقطه با شیب 3 سانت قسمت سرشانه را رسم کنید.
در این مرحله از دوخت یقه انگلیسی از نقطه شیب به اندازه 20 تا 25 سانت پایین بیایید و در قسمت روی خط سینه آستین را بکشید و در قسمت پایین لباس به اندازه 1/4 دور باسن و به اضافه 5 سانت خط پهلو را رسم کنید.
برای قسمت پشت بلوز از قسمت دولای بسته پارچه 1/4 دور باسن به اضافه 5 سانت را تا بزنید و از سمت راست به چپ به اندازه 7 سانتی متر به سمت داخل بروید و به اندازه 2 سانتی به سمت پایین بیایید و این قسمت را قیچی کنید سپس 1/2 از قسمت سرشانه را علامت بزنید و به اندازه 2 سانتی متر به قسمت پایین بیایید و شیب سرشانه را بکشید و از این نقطه به اندازه 20 تا 25 سانت پایین بیایید و قسمت حلقه آستین را بکشید.
بعد از دوخت بلوز دور یقه بلوز را اندازه بزنید و روی کاغذ الگو 1/2 از دور یقه را به طول مستطیل به پهنای 5 تا 8 سانت رسم کنید و از سمت راست 2 سانت به سمت بالا بروید و به اندازه 5 سانت به سمت چپ وصل کنید و سپس برش بزنید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت مدل یقه انگلیسی آموزش دوخت یقه انگلیسی

آموزش دوخت یقه انگلیسی دو دکمه

  • در قسمتی که 9.5=3.5+6 نوشته شده است ( 6: اندازه جا دکمه و 3.5 : میزان اندازه ای است که باید به یقه اضافه شود و 9.5 : اندازه خط صورتی است که بعد از 8 سانت رسم باید تا بیرون بالاتنه ادامه پیدا کند).
  •  فلش سبز رنگ ( 8 تا 6 سانت ) محل نصب کردن یقه از این قسمت می باشد.
  • توجه داشته باشید که بازی یقه از امتداد نوک سینه ها رسم شده است.
  • نقطه های cab را بدوزید و قسمت c تا b را مابین قسمت های سجاف و بالاتنه قرار دهید و بدوزید.
  • به قسمت های نقطه چین آبی رنگ که 5 از قسمت سرشانه و 7 از قسمت پایین مشخص شده است سجاف بزنید.

یقه انگلیسی دو دکمه مدل بلوز یقه انگلیسی

در این مطلب با آموزش کامل دوخت یقه انگلیسی با دو مدل مختلف آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید به راحتی لباس هایی با یقه انگلیسی را بدوزید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع آموزش خیاطی کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان