در گفتگو با مهر عنوان شد:

عزیزی شعر انقلاب را از ارتجاع نجات داد/ پیشنهاداتی که تثبیت نشد

علی محمد مودب می‌گوید نوگرایی و جسارت شاعرانه مرحوم احمد عزیزی شعر انقلاب را از افتادن به سمت و سوی ارتجاع نجات داد.

عزیزی شعر انقلاب را از ارتجاع نجات داد/ پیشنهاداتی که تثبیت نشد

علی محمد مودب شاعر و مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب در گفتگو با مهر با اشاره به درگذشت مرحوم احمد عزیزی عنوان کرد: مرحوم احمد عزیزی از مهمترین شاعران انقلاب اسلامی است و اگر بخواهیم چند نفر حاضر در صدر جریان شعر انقلاب را یاد کنیم حتما ایشان از سرآمدان به شمار می‌رفت.

وی افزود: من از منظر نسبت میان نوگرایی و شعر انقلاب، نقش احمد عزیزی را برجسته می‌دانم. به خاطر طبیعت رویدادهای سیاسی و اجتماعی ایران که تکیه بر سنت داشت و به سوی آن متمایل می‌شد، با ظهور چهره‌هایی مانند عزیزی، خلاقیت و نوگرایی در این جریان شعری برجسته و زنده ماند.

این شاعر ادامه داد: او با اینکه در قالب‌های سنتی مانند غزل مثنوی کار می‌کرد از نظر صور خیال و جنس زبان بسیار جسور و خلاق بود و همین باعث شد در زمانه ظهور و رجعت به سنت گرایی، ادبیات انقلاب با آثار او از ارتجاع نجات پیدا کند.

مودب گفت: او با جسارت و خلاقیت و خطر کردن‌های خود، نوگرایی را در شعر انقلاب زنده نگاه داشت و روح و فضایی ایجاد کرد که در این زمینه بسیار موثر بود. گرچه پیشنهادهای مشخص او برای شعر انقلاب تثبیت نشد و ادامه نیافت اما نقش او در این زمینه بسیار کلیدی بوده است.

وی افزود: در زمانه‌ای که سنت در ادبیات ما کلیدی می‌شود، او نسبت ما را با نوآوری تعریف و زنده می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دست شعر انقلاب از نوآوری خالی بماند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان