جنسینگ برای قرنها به عنوان یک داروی سنتی در چین مورد استفاده بوده است. این گیاه دارای گونه‌های متفاوت است که بر اساس رنگ و اندازه آن مشخص می‌شود. اما در بین انواع مختلف گیاه جنسینگ نوعی از آن که معروف به جنسینگ آمریکایی است بیشتر مورد توجه بوده؛ جنسینگ می‌تواند دارای خواص مفیدی برای بدن باشد که در این مطلب به تعدادی از آن که دارای شواهد علمی کافی است، پرداخته شده.

جنسینگ می‌تواند میزان التهاب را در بدن کاهش دهد

جنسینگ دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و همینطور ضد التهابی است. تحقیقات آزمایشگاهی نیز این موضوع را نشان دادهکه افزودن عصاره جنسینگ سبب می‌شود تا خواص ضدّ التهابی سلول افزایش پیدا کند. جنسینگ همینطور به عنوان مکمل در تحقیقات در بین انسان نیز نتایج خوبی‌ نشان داده است. مصرف 2 گرم از عصاره گیاه جنسینگ در بین مردان نشان دهنده آن بوده است که نتایج تست ورزشی در آنها بهتر بوده است که این اثر در حدود سه روز باقی می‌ماند. مصرف جنسینگ همینطور در زنان بعد از یائسگی کمک زیادی به کنترل علایم یائسگی می‌کند و به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی قوی آن است.

به عملکرد مغزی کمک می‌کند

جنسینگ می‌تواند به بهبود وضعیت حافظه، رفتار و شرایط روانی فرد کمک کند. به نظر می‌رسد که جنسینگ سبب می‌شود تا سلولها بهتر از قند موجود در خون برداشت کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا با سوخت رسانی بهتر به سلولها وضعیت روانی و حافظه در فرد بهبود پیدا کند. از سوی دیگر فعالیت بهتر سلول ماهیچه می‌تواند به عملکرد بهینه عضلات در هنگام ورزش نیز کمک نماید.

کمک به مشکلات جنسی‌ در مردان

در مردانی که از مشکلات نعوظ رنج می‌برند جنسینگ می‌تواند یک ماده مفید در بهبود این وضعیت باشد. ترکیبات موجود در جنسینگ سبب می‌شود تا آسیب رسانی اکسیداتیو به رگ و مویرگ موجود در دستگاه تناسلی مردان کاهش پیدا کند و همین منجر به بهبود عملکرد دستگاه تناسلی‌ شود. علاوه بر آن جنسینگ می‌تواند ترشح اکسید نیترات را نیز در رگها افزایش دهد که یک ترکیب قوی در شل کردن عضلات و بهبود جریان خون است که می‌تواند در روند جریان خون آلت تناسلی‌ مردان نیز موثر باشد.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

مطالعات انجام شده روی تاثیر جنسینگ بر دستگاه ایمنی بدن نتایج امیدبخشی دارد. عملکرد جنسینگ در دستگاه ایمنی بیماران مبتلا به سرطان معده و افرادی که شیمی‌ درمانی می‌کنند مورد بررسی‌ قرار گرفته  و نتایج نشان داده است که میزان بروز عوارض ناشی از شیمی‌درمانی کاهش پیدا کرده است.

افزایش انرژی و کاهش خستگی‌

جنسینگ می‌تواند به کاهش خستگی‌ در بدن و افزایش سطح انرژی کمک کند. تحقیقات مختلف که روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد که جنسینگ می‌تواند آسیب رسانی را به سلول و بافت بدن کم کند و همینطور آزادسازی انرژی از سلولها را تشدید کند که این دو عامل در کنار هم منجر به بهبود سطح فعالیت و انرژی می‌شود.