ماهان شبکه ایرانیان

الفبای مراقبت از پوست – W برای آب [قسمت بیست و دوم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه‌ی این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوستتان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

این قسمت الفبای مراقبت از پوست به معرفی علل و فواید استفاده از آب در تولید محصولات مراقبت از پوست می‌پردازیم. همه‌ی ما از فواید آب برای بدن، از جمله پوست باخبریم اما وقتی صحبت از انتخاب و خرید محصولات مراقبت از پوست پیش می‌آید، نکاتی وجود دارد که فقط متخصصان از آن‌ها خبر دارند. در این مطلب به این نکات می‌پردازیم تا شما بتوانید با دقت و اطمینان بیشتری محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید. 

آب چیست؟

فواید آب برای مراقبت از پوست

همه‌ی ما می‌دانیم آب چیست اما برای یادآوری باید بگوییم که: آب یک مایع بیرنگ است که از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن ساخته می‌شود و به همین خاطر نام شیمیایی آن H2O است. 71 درصد سطح زمین با آب پوشانده شده و یکی از ضروری‌ترین مواد، برای حیات انسانی است.

آب چه کاربردهایی دارد؟

وقتی صحبت درباره پوست باشد، نوشیدن آب به مقدار کافی برای تامین رطوبت و شادابی پوست ضروری است. علاوه براین، آب یکی از مواد اصلی محصولات مراقبت از پوست است و معمولاً در ابتدای لیست مواد تشکیل‌دهنده روی برچسب محصولات آورده می‌شود (به‌جز مواردی که برای لیست مواد تشکیل‌دهنده براساس غلظت مرتب می‌شود). آبی که به محصولات مراقبت از پوست اضافه می‌شود، ابزاری برای رساندن مواد محلول در آب به پوست و رسیدن به بافت و غلظت دلخواه است. وقتی روغن و آب با هم مخلوط می‌شوند، امولسیونی می‌سازند که به‌ راحتی و بدون نیاز به مواد اضافی از هم جدا می‌شوند (امولسیون به ترکیبات حاصل از دو مایع گفته می‌شود که قطرات آن‌ها در هم حل نمی‌شوند).

آب چه فواید و مضراتی دارد؟

یکی از واضح‌ترین مزایای استفاده از آب در محصولات مراقبت از پوست، ارزان بودن و قابل استفاده بودن آن برای انواع مختلف پوست حتی حساس‌ترین پوست‌هاست. علاوه براین، برخی از مواد ترکیبات بسیار رایج در ساخت محصولات پوستی، حلال در آب هستند و برای تاثیرگذاری آسان روی پوست به آب نیاز دارند. البته در سال‌های اخیر برخی از محققان، محصولات پوستی بدون آب را مناسب‌تر دانسته‌اند. دلیل اصلی این محققان رقیق شدن ترکیبات فعال است. دلیل دیگر هم تبخیر سریع آب از سطح پوست و حذف مقداری از چربی طبیعی پوست در اثر این فرایند است. مخالفان این بحث هم می‌گویند ترکیبات چرب‌کننده و مرطوب‌کننده داخل محصولات پوستی مانع بروز این فرایند هستند. از طرف دیگر، اخیراً مفهوم «Beauty Water» هم در زمینه‌ی مراقبت از پوست محبوبیت یافته؛ آب زیبایی در واقع ترکیب آب میسلار (ذرات پاکسازی روغنی بسیار ریز محلول در آب) و اسانس است که بخاطر ترکیبات ملایم برای پوست‌های حساس ایده‌آل است. آب میسلار معایب استفاده از آب لوله‌کشی برای شست‌و‌شوی صورت را هم ندارد و به همین خاطر برای استفاده در شهرهایی که آب سخت دارند، توصیه می‌شود.

آب در کدام محصولات موجود است؟

همان‌طور که در ابتدا گفتیم آب در اکثر محصولات پوستی و زیبایی وجود دارد اما در محصولات مبتنی بر آب مثل آب میسلار درصد بیشتری از فرمول را به خودش اختصاص می‌دهد.

منبع: Vogue


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان