ماهان شبکه ایرانیان

خوش‌آمدگویی نوروزی به یک سامورایی جدید

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ در ایران

این خودرو که تا اینجای کار توانسته نسبتا در اروپا موفق عمل کند، با فروشی بالغ بر ۳۵۰۰ دستگاه در یک ماه حضوری نسبتا موفق در قاره سبز داشته باشد گرچه در مقایسه با پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر و تویوتا سی-اچ‌آر که سه کراس‌اوور کامپکت برتز این بازار هستند هنوز هم فاصله بسیاری دارد.

فرادید؛ اکلیپس کراس چهره جدید و متجدد برند میتسوبیشی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار وارد گمرک ایران شد تا واردکننده رسمی محصولات این برند برای بهار کار فروش رسمی این خودروی ژاپنی را در سطحی گسترده آغاز کند. نحوه استقبال بازار از این ژاپنی مغرور و گران قیمت احتمالا رقم زننده آینده میتسو در بازار سال 97 خواهد بود. 

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

به گزارش فرادید، اکلیپس کراس که علاوه بر نام جدید و متفاوت، از زبان طراحی تازه برند میتسوبیشی و نیز یک ژن تازه سود می‌برد با توجه به ژنوم متفاوت از خودروهای قبلی این برند، به نوعی نشان‌دهنده استراتژی تازه الماس ژاپنی برای تسخیر بازار کراس‌اوورهای است. گرچه نقدهای بسیاری وجود دارد که از نزدیک‌ شدن فرم بدنه اکلیپس کراس و نیز فرم کلی داشبورد به خودروهای گروه لکسوس شکایت داشته اما انصافا نمی‌تواند جاذبه اکلیپس کراس را در مقایسه با رقبای خود مثل کپچر، 2008، تیوولی، جوک و سی‌اچ-آر دست‌کم گرفت.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

این خودرو که تا اینجای کار توانسته نسبتا در اروپا موفق عمل کند، با فروشی بالغ بر 3500 دستگاه در یک ماه حضوری نسبتا موفق در قاره سبز داشته باشد گرچه در مقایسه با پژو 2008، رنو کپچر و تویوتا سی-اچ‌آر که سه کراس‌اوور کامپکت برتز این بازار هستند هنوز هم فاصله بسیاری دارد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

فروش این سه خودرو در ماه ژانویه یا سی روز نخست سال 2018 به ترتیب برابر با 17، 14 و 11 هزار دستگاه بوده است که نشان می‌دهد کار اکلیپس کراس برای موفقیت بیشتر در اروپا بسیار سخت است. جالب است که اکلیپس کراس فعلا از کونا محصول تازه هیوندای در اروپا هم عقب‌تر است و فروش این خودرو با تعداد 4.5 هزار دستگاه هنوز بیشتر است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

اکلیپس‌کراس که به لحاظ قدرت، قیمت،‌ آپشن وابعا بین مدل کوچک ASX و اوتلندر قرار دارد از ابعادی به ترتیب معادل 4.40، 1.81، 1.68 و 2.67 برای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برخوردار است که این موجب می‌شود یک سر و گردن از رقبای فرانسوی، کره‌ای و ژاپنی‌اش بالاتر باشد. این خودرو در مقایسه با نیسان جوک، رنو کپچر و پژو 2008 خودرویی کاملا بزرگتر است و ابعادی کم و بیش مشابه با همتای ژاپنی خود یعنی تویوتا سی-اچ‌آر دارد گرچه همچنان بزرگترین خودروی کلاس خود است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

حاصل ذهن خلاق و دستان هنرمند سونیشیرو کونیموتو به عنوان طراح اکلیپس کراس یک خودروی متقاطع و پیچیده با فرمی خاص است که هم خطوط تیز و هم فرم های منحنی داشته و در مجموع دو نیمه متضاد دارد. هرچه اکلیپس کراس در بخش جلو اتومبیلی تیز و خشن با فرمی نزدیک به ساخته های متاخر لکسوس و تویوتا است، در بخش عقب حالتی اختصاصی دارد. در واقع بخش عقب اکلیپس کراس از خطوطی کاملا مواج و نرم برخوردار بوده که در تلاقی با شیشه شکسته و دو تکه عقب و یک مجموعه چراغ عمودی به همراه چراغ ترمز عرضی و کشیده چیزی متفاوت و خاص را عاید بیننده می‌کند.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

داشبورد خودرو اما برخلاف ظاهر متفاوت بیرونی در ادامه طرح های فعلی و محافظه کارانه میتسوبیشی قرار داشته و شوقی برنمی انگیزد گرچه در نوع خود یک پیشرفت محسوب شده و فرم و چینش بهتری در مقایسه با نمونه های فعلی دارد. این اتومبیل ژاپنی که در آمریکا قیمتی 24 هزار دلاری دارد، قطعا قیمتی بیش از 220 میلیون تومان خواهد داشت که به این طریق خود را مستقیما در معرض مبارزه با تویوتا سی-اچ‌آر و نیسان جوک اسپورت قرار می دهد.

  میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

میتسوبیشی اکلیپس کراس، از یک موتور بنزینی 1500 سی‌سی توربوشارژ بهره‌ می‌گیرد که قادر است 161 اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو از یک گیربکس 8 سرعته CVT برای تعیین ضریب دنده استفاده می‌کند. اکلیپس کراس یک خودرو چهار چرخ محرک واقعی است و از نظر فنی مناسب آفرود بوده ضمن اینکه این موضوع ضربه ای به کیفیت سواری خودرو وارد نکرده و حرکت اکلیپس کراس در شهر هم توام با آرامش و لذت رانندگی است.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 در ایران

گفته می‌شود نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران قرار است اکلیپس کراس را در بهار 97 به بازار ایران معرفی کند. در اینصورت باید شاهد یک جنگ تمام عیار بین خودروهای هیوندای، پژو، تویوتا، نیسان، رنو، سانگ یانگ و احتمالا کیا در این کلاس سخت و فشرده باشیم. سوال اساسی درباره میتسو این است که نخستین دستگاه از محصول استراتژیک این شرکت یعنی کراس‌اوور کامپکت اکلیپس کراس به گمرک رسید اما آیا این آغاز یک شروع بزرگ برای میتسو در ایران است؟

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان