شاید اگر در اواخر دهه 90 میلادی و یا سال های نخستین قرن حاضر شخصی درباره ارایه مدل های سریع و با خصوصیات اسپرت توسط هیوندای سخن می گفت، حرف های وی نه تنها جدی گرفته نمی شدند، بلکه به خاطر تمسخرهای احتمالی شنوندگان، فرد مورد نظر مجبور به ترک محفل می شد!

فیس لیفت نسل سوم از هیوندای سوناتا که بین سال های 1996 و 1998 تولید شد
دلیل این امر کاملا مشخص است، در آن سال ها کره ای ها به تولید مدل های ارزان قیمت و اقتصادی مشهور بودند. به همین جهت فاکتورهایی مثل طراحی، کیفیت مواد به کار رفته، عملکرد بالا، هندلینگ و لذت رانندگی جزو اولویت های اصلی هیوندای و دیگر خودروسازان کره ای محسوب نمی شدند.

اولین نسل از شاسی بلند سانتافه که تولید آن از سال 2000 آغاز شد
سال 2006 را می توان به نوعی نقطه شروع انقلاب در صنعت خودروی کره دانست. در این سال بود که هیوندای-کیا با سپردن سکان هدایت دپارتمان طراحی خود به دست یکی از چیره دست ترین طراحان صنعت خودروی جهان یعنی پیتر شرایر، تولید مدل هایی با ظاهری چشم نواز و اروپایی را کلید زد.

پس از جذب چند طراح برجسته دیگر و انقلاب در بخش نمای خارجی، کره ای ها چند سالی است که به دنبال انقلاب در بخش فنی نیز هستند. استخدام آلبرت بیرمن، مدیر سابق ب ام و M پاور، یکی از گام های اصلی و بزرگ در راستای تحقق این هدف بود که در سال 2015 برداشته شد.

از آن تاریخ به بعد گاه و بی گاه خبرهایی مبنی بر استخدام مهندسین رده بالا توسط هیوندای به گوش رسیده است. در یکی از جدیدترین اخبار این چنینی، خودروساز کره ای توانسته با جلب نظر مثبت توماس شمارا (Thomas Schemera) وی را به جمع تیم مهندسین خود اضافه کند.

آقای شمارا که پیش از پیوستن به هیوندای مدیر ب ام و M و ب ام و Individual در قاره آمریکا بوده، از این به بعد به عنوان مدیر دپارتمان خودروهای رده بالا و موتور اسپرت هیوندای فعالیت خواهد کرد. وی وظیفه تدوین استراتژی، برنامه ریزی محصول، فروش و بازاریابی مدل های اسپرت هیوندای را بر عهده خواهد داشت.

همانطور که اشاره شد، هیوندای پیش از توماس شمارا آقای بیرمن را نیز به استخدام خود درآورده؛ فیاض عبدالرحمان دیگر مهندسی است که این خودروساز کره ای از ب ام و جذب نموده است.
آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند هیوندای قصد دارد شعبه ای از بخش M ب ام و را در کره جنوبی به منظور توسعه مدل های N تاسیس کند! اتومبیل های مزین به نشان N در واقع نسخه های تقویت شده از مدل های استاندارد هستند.

هاچ بک i30 اولین مدلی است که با نشان N ارایه شده، این خودرو به لطف نظارت دقیق آلبرت بیرمن، عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته از بررسی های مختلف سربلند بیرون بیاید.

با تکیه بر این تیم فنی قدرتمند، شاید کره ای ها به فکر ارایه یک سوپر اتومبیل نیز بیفتند؛ اتفاقی که 10 سال پیش به هیچ وجه قابل پیش بینی و باورپذیر نبود، اما اینک به لطف گردآوری جمعی از برترین مهندسین و طراحان و همچنین برنامه ریزی صحیح، کاملا ممکن و دست یافتنی شده است.