وزیر امور خارجه پاکستان: "داعش" در افغانستان حضور دارد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: پاکستان با شرکت در جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان علیه روسیه وارد عمل شد و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر اشتباه گذشته خود را تکرار کرد اما دیگر در هیچ جنگ نیابتی شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی برای اعضای مجلس ملی گفت: پاکستان با شرکت در جنگ نیابتی آمریکا در افغانستان علیه روسیه وارد عمل شد و بعد از حادثه 11 سپتامبر اشتباه گذشته خود را تکرار کرد اما دیگر در هیچ جنگ نیابتی شرکت نخواهیم کرد.

وی افزود: آمریکا انتظار دارد پاکستان دوباره با شرکت در جنگ نیابتی منافع واشنگتن در افغانستان را حفظ کند اما دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

آصف گفت: قدرت‌های فرا منطقه‌ای نمی‌خواهند امنیت در افغانستان برقرار شود و کسانی که بر 43 درصد این کشور سلطه دارند (طالبان) نیازی به پاکستان ندارند.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد در جنگ یمن شرکت نکرده و تنها تأمین امنیت عربستان را به عهده می‌گیرد و در مسائل درونی این کشور دخالت نخواهد کرد.

وی افزود: اگر ایران و عربستان دچار اختلاف هستند دعا می‌کنیم این مشکل حل شود و پاکستان بی‌طرفی خود را در این زمینه حفظ می‌کند.

به گزارش نوای وقت، خواجه آصف اظهار داشت: پاکستان فقط منافع ملی خود را در نظر خواهد گرفت و در جنگ سایر کشورها دخالت نمی‌کند.

وی افزود: دشمن با راه انداختن جنگ در افغانستان، سوریه و سایر کشورها شیرازه کشورهای اسلامی را از هم پاشید و حاکمان مسلمان به جای اتحاد با یکدیگر به ابزار دشمنان تبدیل شده‌اند.

آصف گفت: داعش در افغانستان حضور دارد که خطر بزرگی برای تمام کشورهای منطقه است و همه می‌دانند که چه کسی از این گروه تروریستی حمایت می‌کند و ما دشمن خود را به خوبی می‌شناسیم.

خواجه آصف تأکید کرد: اگر امروز کشورهای اسلامی دیگر هدف حمله دشمنان قرار گرفته‌اند ممکن است کشور ما نیز هدف قرار گیرد و یا بهتر بگویم پاکستان نیز یکی از اهداف دشمن است.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان