فرادید؛ سانگیانگ با معرفی یک وانت بزرگ و جذاب به نام موسو تلاش دارد به جنگ میتسوبیشی ال200 و تویوتا هایلوکس برود. شرکت کمنام و نشان اما خوشآتیه سانگ یانگ سرانجام از وانت پیکاپ متوسط و نیمه لوکس خود رونمایی کرد و رسما رقبای قدر و ژاپنی خود از قبیل نیسان، تویوتا و میتسوبیشی را به چالش فراخواند. این خودرو باید در بازار اروپا همزمان با پنج رقیب قدر مثل فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، رنو آلاسکان، نیسان ناوارا و مرسدس ایکس کلاس به رقابت بپردازد.
به گزارش فرادید، این شرکت کرهای در نمایشگاه خودرو ژنو درحالی از پیکاپ موسو رونمایی کرد که . موسو در زبان کرهای به معنای کرگدن است و دلیل این نامگذاری را میتوان از سبک طراحی این خودرو متوجه شد. چراکه این خودرو از طراحی عضلانی و قابلیتهای مناسبی در آفرود بهره میبرد.
این خودرو که به لحاظ ظاهری فرمی مشابه مدل نیمه لوکس رکستون جی4 داشته، بیش از هر زمان دیگری مدرن و زیبا به نظر میرسد و از طرح های خستهکننده قبلی سانگیانگ فاصله گرفته است. در عین حال خبر بد این است که موسو همچنان از مهندسی و معماری قدیمی نسل قبل خود برخوردار بود و خیلی تغییر نکرده است. در واقع موسو همانند برادر لوکستر و بزرگترش رکستون از ساختاری بدنه یکپارچه بهره میبرد گرچه محفظه بار کوچکی داشته و طراحی مناسبی در بخش عقب خود ندارد.
یک نکته مثبت که در چیدمان شاسی نسل تازه موسو نباید آن را فراموش کرد، استفاده از فولاد با مقاوت بسیار بالا در ساختار شاسی است که این موضوع باعث شده تا در کنار کاهش وزن چشمگیر، کشش موسو بهبود یافته، توان بارکشیاش افزایش یافته، استقامت خودرو بیشتری شده تا در مجموع موسو وانت بهتری در مقایسه با نسل قبل باشد. علاوه بر ساختار شاسی، این خودرو از پیشرانه مشترکی با رکستون برخوردار است که نیروی مناسبی تولید میکند.
پیشرانه کد e-XDi220 این خودرو قادر به تولید بیشینه قدرت 178 اسببخار و بیشینه گشتاور 400 نیوتنمتر است که از نوع دیزلی بوده و گشتاور بالایی دارد. برای انتقال این قدرت به چرخها، سانگیانگ دو پیشنهاد شامل یک نمونه شش سرعته دستی و یک گونه شش سرعته خودکار را ارائه کرده است که البته جعبه دنده اتوماتیک این خودرو، ساخت شرکت آیسین ژاپن بوده کارایی بالایی دارد.
نکته مهم نسل تازه موسو، تاکید روی کیفیت سواری بوده که این موضوع نشان از استراتژی خاص سانگیانگ در زمینه جذب مشتری دارد. در واقع با این روش موسو در مقایسه با بسیاری از پیکاپهای اروپایی هم رده خود از کابین لوکستری برخوردار است و ضمن اینکه بارکش جانسختی است میتواند نقش یک خودروی خانواده را هم ایفا کند.
به همین منظور سانگیانگ در کابین این خودرو از چرم ناپا برای تودوزی استفاده کرده و در میان داشبورد، یک نمایشگر هشت اینچی سیستم مالتی مدیا با درگاه بلوتوث و سازگار با سیستم عامل ios، اندروید و سیستم وایفای نصب کرده تا سرنشینان در زمینه تکنولوژیهای جدید ارتباطی سرگریم کمبودی احساس نکنند.
در عین حال کابین این پیکاپ کرهای، ظرفیت جابهجایی پنج سرنشین را دارد و در فضای بار، قابلیت قراردادن بارهایی تا وزن یک تن وجود دارد. سازنده کرهای اعلام کرده وانت پیکاپ تازهاش میتواند تا وزنی بیش از 3 تن را حمل کند. این یعنی موسو 2018 قادر است با رقبای توانمند خود در بازار به خوبی رقابت کرده و سانگ یانگ را برای موفقیت در این کلاس کوچک و سخت در بازار اتحادیه اروپا امیدوار سازد.