رییس دانشگاه تهران: دانشگاه یک نهاد مردمی است، نه دولتی

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر ضرورت مساعدت جامعه با دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه یک نهاد مردمی است، نه دولتی، پس باید از مشارکت، کمک و پشتیبانی مردم برخوردار باشد تا بتواند وظیفه‌اش را به درستی انجام دهد.

رییس دانشگاه تهران: دانشگاه یک نهاد مردمی است، نه دولتی

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشگاه تهران با بیان این مطلب تصریح کرد:  همه جوامع به دنبال الگو هستند و آینده کشورها بستگی به آن الگوها و دنبال کردن آنها دارد. دانشگاه‌ها به عنوان نهادی معرفتی و علمی طبیعتا اگر الگویی را معرفی کنند، صاحب ارزش خواهد بود.

وی ادامه داد: ما هم در ایران به دنبال معرفی الگوها هستیم و خوشبختانه الگو هم زیاد داریم. یکی از برترین الگوها شهدا هستند. شاید کمتر جمعی را بشناسیم که بتوانند همسان شهدا مورد پذیرش و قبول مردم ایران قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: مردم یک تصور و برداشت واضح و روشن از شهدا دارند و به طور طبیعی آنها را به عنوان الگوی خود انتخاب می‌کنند اما ما با نسلی مواجه هستیم که آن ارتباط فیزیکی را با شهدا نداشته‌ است و هر چه دارد حاصل شنیده‌ها و گفته‌هاست. ما باید شهدا را معرفی کنیم تا جوانان بتوانند این الگوهای برتر را برای خود انتخاب کنند.

نیلی احمدآبادی با طرح این سوال که چرا شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند؟ خاطرنشان کرد: نخست، رسیدن به انتخاب است. شهدا انتخاب می‌کنند. خیلی از ما در زندگی مسیرمان را براساس تصادف انتخاب کرده‌ایم اما شهدا کسانی هستند که مسیر را آگاهانه انتخاب و در این مسیر جان‌فشانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: وظیفه دانشگاه، اشاعه علم است. علمی را که آگاهان و مصلحان به جامعه عرضه کردند، دانشگاه وظیفه دارد توسعه و نشر دهد.

رئیس دانشگاه تهران بر اینکه دانشگاه وظیفه الگوسازی دارد، تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این مسیر و مسیرهای صحیح گام برداریم و امیدواریم بدنه علمی دانشگاه بتواند در نشر فرهنگ خودآگاهی، اصلاح و مصلح بودن قدم بردارد چون هر قدر این بیان گویاتر و آگاهانه‌تر باشد مطمئنا جوانان بیشتری جذب می‌شوند.

نیلی ادامه داد: فطرت انسانی دنبال انتخاب بهترین‌هاست و کسی موفق است که در این جهان، بهترین‌ها را برتر و بهتر معرفی کند.

وی گفت: باید داشته‌ها را به زبانی که همه بفهمند تبیین کنیم، نه به زبانی که فقط خودمان می‌فهمیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان