به گزارش ایسنا، براساس این آمارها شرکت هواپیمایی کارون که برای نخستینبار آمار عملکردش از سوی سازمان هواپیمایی کشوری رسما ثبت شده، بیشترین تاخیر را در طول یک ماه داشته است.
این شرکت هواپیمایی در بهمنماه 179 پرواز داشته که از این تعداد 124 پرواز معادل 69 درصد با تاخیر همراه بودند تا این ایرلاین بیشترین رصد تاخیر را در قیاس با دیگر شرکتها داشته باشد.
پس از آن شرکت هواپیمایی زاگرس با انجام 420 پرواز معادل 61 درصد از کل عملکرد دومین ایرلاین پرتاخیر بوده و پس از آن شرکتهای هواپیمایی ایرانایر و قشمایر با 59 ، آتاایر با 58 و کاسپین با 55 درصد قرار داشتند.
نکته قابل توجه این است که شرکت هواپیمایی آسمان که در ماههای گذشته معمولا صدرنشین تاخیرهای پروازی بوده، در این ماه با بهبود عملکرد خود از صف ایرلاینهای با درصد تاخیر بالا خارج شده است.
از نظر تعداد پروازهای انجام شده اما همچنان شرکت هواپیمایی آسمان بیشترین فعالیت را داشته و در ماه گذشته 983 پرواز را در فرودگاه مهرآباد به ثبت رسانده است. پس از آن سه شرکت هواپیمایی ایرانایر، زاگرس و ماهان با فاصلهای اندک در رتبههای بعدی فعالترین ایرلاینها قرار دارند و پس از آن نیز آتا، کیشایر و قشمایر قرار دارند.
در بین ایرلاینهای با کمترین میزان فعالیت نیز شرکت هواپیمایی معراج با 55 پرواز قرار گرفته است.
از نظر تعداد پروازهای به موقع شرکت هواپیمایی آسمان با 452 پرواز بهترین عملکرد را داشته و پس از آن شرکتهای ماهان، ایرانایر، زاگرس و کیشایر قرار دارند.
با توجه به گسترده بودن فعالیتهای شرکت آسمان این شرکت از نظر تعداد پروازهای تاخیردار نیز در صدر جدول قرار داشته و پس از آن شرکتهای زاگرس، ایرانایر و ماهان قرار دارد. شرکت معراج با 16 پرواز تاخیردار که معادل 29 درصد از کل عملیات این شرکت است، بهترین ایرلاین از نظر تاخیر پروازی بوده و پس از آن شرکتهای ساها، ایران ایرتور و ماهان کمترین میزان تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص دادهاند.