سردار انصاری مطرح کرد؛

بدون نظام پژوهش سایر ارکان استراتژیک متوقف می شود/ اهمیت تربیت و شناسایی استعدادهای درونی پژوهشگر

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای توسعه کشور، مدنظر قرار دادن ارکان استراتژیک برای هر یک از سازمان های توسعه یافته مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر جامعه ایثار و شهادت که به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، با اشاره به بحث پژوهش محوری و پاسداشت افرادی که در این راه خردمندانه گام بر می دارند، اظهار داشت: سازمان سعی دارد تا با مدیریت نوین علمی حرکت کند و هدف بنیاد در مسیر تقدیر از این افراد است تا با بزرگ نشان دادن کار آنان، بشریت هم منتفع شوند و این راه را پیش گیرند.

وی در ادامه افزود: کار پژوهشی و مطالعاتی یک جریان پیوسته باید باشد و باید در سازمان ها عده‌ای همواره به فکر کار مطالعات باشند و دیگران نیز به این سمت حرکت کنند تا نتیجه بخش باشد.

انصاری اضافه کرد: برای بهره‌ور بودن یک سازمان، باید ابتدا پژوهش محور باشد و در بنیاد هم باید هم بهره‌ور و هم یادگیرنده باشیم تا موجب توسعه و اعتلای آن شود.

قائم مقام بنیاد شهید تصریح کرد: به دلیل محدود بودن منابع، باید ارکان استراتژیک یک سازمان توسعه یافته را مدنظر قرار دهیم و با این ارکان حرکت کنیم و نظام آموزشی، تولید، تکنولوژی، برنامه‌ریزی و پژوهشی در این راه اهمیت زیادی دارند و بدون نظام پژوهشی، سایر ارکان استراتژیک نیز متوقف خواهد شد.

وی بیان داشت: این که بنیاد شهید برآن شد تا مرکز مطالعات ایجاد کند به دلیل نگرانی از آینده بود تا نظام پژوهش دچار آسیب و عقب ماندگی نشود که مهم تر از کار مطالعاتی، ایجاد فرهنگ کار پژوهشی است که به این منظور باید با برگزاری جلساتی درون سازمانی، کار فرهنگ سازی انجام شود. 

انصاری با بیان اینکه مسئولیت ایجاد و توسعه پژوهش در یک سازمان، بر دوش رئیس آن است گفت:این شخص وظیفه دارد تا اولویت ها را درک و برای سازمان محقق سازد همچنین ایجاد فرهنگ مطالعاتی برای افراد بسیار مهم است. 

وی تاًکید کرد: مدیر عامل یک سازمان مسئولیت رونق دهی و تولید فرهنگ را دارد و به همین دلیل باید استعدادهای درونی پژوهشگر را شناسایی و تربیت کند که این کار طی انجام دوره های مختلف آموزشی و ترویج فرهنگ پژوهشی ایجاد خواهد شد.

انصاری عنوان کرد: برای توسعه پژوهش الزاماتی وجود دارد که ایجاد یک ساختار و نهاد مناسب برای ترویج فرهنگ، ایجاد استراتژی و هدف مشخص، جلوگیری از هدر رفت سرمایه های اجتماعی و ایجاد ساز و کار مناسب، ایجاد برنامه پژوهشی منظم و کنترل شده، استفاده از تجربیات دیگران، نهادینه کردن اهمیت مطالعه برای مدیران و افراد سازمان، انجام کارهای جمعی با طیف گسترده،سپردن کار مطالعه در هر بخش به افراد متخصص و باتجربه، اجرای عملیاتی و کاربست کردن مطالعات، استمرار کار مطالعاتی در سازمان،  انجام هم پوشانی مطالعات در همه بخش ها و در اختیار داشتن منابع و اعتبارات لازم از جمله این موارد است. 

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیان اینکه توسعه یافتگی لازمه پیشرفت کشور است، خاطر نشان کرد: ما باید به سمت علمی تر شدن کشور قدم برداریم، بنابراین باید به فکر آینده کشور باشیم و با توجه به اینکه شرایط محیطی دائماً در حال تغییر است و نیازهای امروز و دیروز جامعه متفاوت است، پس باید در هردوره به فکر رفع نیازآن دوران باشیم.

انتهای پیام/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر