کدامیک؟ Audi Q۷۲۰۱۸ یا BMW X۵ ۲۰۱۸؟

اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب در بازار خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط لوکس هستید خودرو‌های با تجربه‌ زیادی از جمله دو مدل آئودی Q۷ ۲۰۱۸ و BMW X۵ ۲۰۱۸ برای انتخاب وجود دارند.

کدامیک؟  Audi Q72018 یا BMW X5 2018؟

اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب در بازار خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط لوکس هستید خودرو‌های با تجربه‌ زیادی از جمله دو مدل آئودی Q7 2018 و BMW X5 2018 برای انتخاب وجود دارند.

کمپانی آئودی همواره به خاطر استایل منحصر به فرد خود و BMW در رابطه با عملکرد برتر خود شهرت دارند اما در واقع هر دوی این ویژگی‌ها را می‌توان در خط تولید خودرو‌های لوکس این دو برند پیدا کرد. به عنوان مثال مدل دوست دار خانواده Q7 دارای فضای کافی برای هفت سرنشین است که این قابلیت در مدل X5 نیز وجود دارد، هرچند ردیف سوم صندلی در این خودرو به صورت آپشن ارائه می‌گردد.

علاوه بر این هر دو خودرو به مدرن‌ترین امکانات و تکنولوژی نیز مجهز هستند اما این اولویت شما از ویژگی‌های یک خودرو مانند شتاب، فضای داخلی لوکس، فضای حمل بار و … است که انتخاب شما را تعیین خواهد نمود. پس برای پی بردن به عملکرد این دو شاسی بلند قدرتمند در این مقایسه تنگاتنگ همراه ما باشید. به یاد داشته باشید که امتیازات داده شده در این وبسایت همزمان با دسترسی به داده‌ها و نقد‌های جدید متخصصین خودرو مرتباً تغییر خواهند کرد.

 

در نتیجه ممکن است امتیازات ذکر شده در این مطلب با امتیازات داده شده در نقد و بررسی‌های ما متفاوت باشند :

قیمت

برنده : آئودی Q7 2018

در مقایسه این دو اتومبیل مدل آئودی Q7 دارای قیمت آغازین کمتری نسبت به BMW X5 است. مدل پایه پریمیوم Q7 با قیمتی برابر با 49٫900 دلار مجهز به یک موتور دو لیتری چهار سیلندر به همراه سیستم دو دیفرانسیل می‌باشد. این خودرو در سه ورژن مختلف و با دو موتور متفاوت به بازار عرضه می‌گردد. بهترین ورژن این خودرو یعنی Q7 Prestige معادل 65٫400 دلار قیمت گذاری شده و به یک موتور شش سیلندر مجهز است. از طرف دیگر کمپانی BMW شروع قیمتی بالاتر از حد متوسط معادل 56٫950 دلار را برای مدل sDrive35i در نظر گرفته است. این خودرو همراه با یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربو شارژ که قدرت تولیدی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود روانه بازار می‌گردد. سیستم دو دیفرانسیل در تمامی مدل‌های X5 بجز مدل پایه قابل مشاهده است. مدل X5 در پنج مدل مختلف و هر یک همراه با یک موتور و سطح قدرت مجزا ارائه می‌کردند. بهترین مدل این خودرو یعنی مدل X5 M که به یک موتور 4٫4 لیتری هشت سیلندر توربو شارژ مجهز است با قیمتی برابر با 100٫700 دلار قابل دسترس است.

قابلیت اطمینان

برنده : 2018 BMW X5

مدل X5 در انتظار مشخص شدن امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده خود در سال 2018 از سوی J.D Power است اما این خودرو سابقه کسب امتیاز بالاتر از حد متوسط را در کارنامه خود دارد. مدل 2017 این خودرو موفق به دریافت امتیاز چهار از پنج شد. این در حالیست که مدل آئودی Q7 سابقه دریافت تنها دو و نیم از پنج امتیاز را دارد که پایین‌تر از حد متوسط است. برای بیشتر خودرو‌ها امتیاز سه از پنج، متوسط محسوب می‌شود. هر دو مدل به همراه یک گارانتی پایه چهار ساله یا پنجاه هزار مایلی عرضه می‌شوند.

راحتی صندلی

برنده : آئودی Q7 2018

مدل آئودی Q7 مجهز به صندلی‌های راحت و اطمینان بخشی برای هفت سرنشین می‌باشد. امکاناتی از جمله روکش چرمی، سیستم گرمایشی، و تنظیم برقی در صندلی‌های جلوی این خودرو به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است. البته ردیف سوم صندلی‌ها در این خودرو می‌تواند برای افراد بزرگسال کمی تنگ باشد اما این ردیف محوطه اضافه‌ای را به بخش خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط لوکس اضافه می‌کند. از بهبود امکانات ایجاد شده در این خودرو می‌توان به صندلی‌های عقبی مجهز به سیستم گرمایشی، امکان ماساژ در صندلی‌های جلو، و تنظیم برقی صندلی در 18 حالت مختلف اشاره کرد. مدل خانوادگی Q7 به همراه پنج ست ابزاری ایمنی صندلی کودک LATCH عرضه می‌شود که بیشتر از اکثر اتومبیل‌ها و شاسی بلند‌ها می‌باشد. در طرف دیگر مدل BMW X5 می‌تواند پنج سرنشین را به راحتی در دو ردیف صندلی استاندارد خود جای دهد. همچنین ردیف سوم صندلی به عنوان آپشن در تریم‌های منتخب موجود می‌باشد، اما بهترین استفاده از فضای محدود این ردیف به عنوان فضای حمل بار اضافه خواهد بود. از امکانات موجود در مدل پایه این خودرو می‌توان به روکش چرم مصنوعی وسایل، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی و تنظیم پذیر در 14 حالت مختلف به صورت برقی، و استفاده از روکش چرمی در فرمان اشاره کرد. امکاناتی از جمله سیستم گرمایشی در صندلی‌های عقبی، صندلی‌های جلویی چند حالته تنظیم پذیر در 20 روش مختلف، و دیگر امکانات رفاهی و راحتی به صورت آپشن ارائه می‌گردد.

فضای حمل بار

برنده : BMW X5 2018

BMW X5 با ارائه 35٫8 فوت مکعب فضا در پشت ردیف دوم صندلی و 76٫7 فوت مکعب در هنگام خم شدن صندلی‌‌ها، در کلاس خود دارای فضای حمل باری بیش از حد متوسط است. استفاده از صندلی‌های خم شونده 40/20/40 در کنار درب صندوق عقب برقی و قسمت پایین صندوق عقب به انعطاف پذیری فضای حمل بار بیش از پیش می‌افزاید. در مدل X5 xDrive40e iPerformance وجود باطری هیبرید سبب شده تا فضای حمل بار این خودرو به 72٫5 فوت مکعب کاهش یابد. قسمت پایین صندوق عقب مدل آئودی Q7 می‌تواند با لمس سریع یک دکمه باز شده و صندلی‌های ردیف سوم این خودرو با قابلیت خم شوندگی برقی خود به‌ افزایش فضای حمل بار این خودرو سهولت بخشیده است. برخی تریم‌های این خودرو مجهز به درب صندوق عقب برقی با عملکردی بدون دخالت دست هستند که قادر است تنها با یک حرکت پا باز شود. همچنین وجود آپشن سیستم سوسپانسیون هوایی امکان پایین آوردن سطح فضای حمل بار را در کنترل شما قرار می‌دهد که این قابلیت می‌تواند در هنگام بار کردن خودرو‌های شاسی بلند بسیار موثر واقع شود. به طور کلی فضای حمل بار موجود در Q7 که برابر با 71٫6 فوت مکعب است نسبت به مدل X5 و دیگر شاسی بلند‌های در این سطح کمتر می‌باشد اما این خودرو می‌تواند با استفاده از امکانات رفاهی خود خریداران را متقاعد سازد.

کیفیت فضای داخلی

برنده : آئودی Q7 2018

بدون شک هنگامیکه در آئودی Q7 قرار دارید حس نشستن در یک خودرو شاسی بلند لوکس به شما منتقل خواهد شد. فضای داخلی با کیفیت این خودرو شامل روکش چرم و تزئینات از جنس چوب می‌شود. اتاق لوکس این خودرو بسیار باز و با روح است که دید بسیار خوب و همچنین سان روف پانورامایی استانداری را در اختیار شما قرار خواهد داد. به طور کلی مدل جادار Q7 بسیار بی صدا و آرام است. از طرف دیگر مدل BMW X5 نیز دارای یک فضای داخلی با کیفیت و محکم است که با چرم مصنوعی و تزئینات از جنس چوب تکمیل شده است. روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها و امکانات آپشنی دیگر نیز قابل دسترس‌اند. مدل X5 به عنوان یک شاسی بلند با دو ردیف صندلی علاوه بر ارائه فضای پای فراوان در ردیف دوم ، راحتی بیست و چهار ساعته‌ای را برای پنج سرنشین خود فراهم می‌کند. اگر قصد خرید ورژن مجهز به سه ردیف صندلی X5 را دارید توجه داشته باشید که فضای ردیف سوم صندلی در این خودرو کمی تنگ بوده و بهتر است به عنوان فضای حمل بار اضافه مورد استفاده قرار گیرد تا حمل مسافرین.

امکانات فضای داخلی

برنده : آئودی Q7 2018

آئودی Q7 امکانات فراوانی دارد. سیستم استاندارد سرگرمی MMI آئودی شامل قابلیت‌هایی از جمله صفحه نمایش هفت اینچی، بلوتوث، دو درگاه USB، رادیو ماهواره‌ای، کنترل آب و هوای خودکار سه منطقه‌ای، یک سوئیچ مجاورتی، اپل کار پلی و اندروید اتو می‌شود. سیستم آپشنی Virtual Cockpit فوق العاده کمپانی آئودی که مجهز به یک صفحه نمایش راننده 12٫3 اینچی است با استفاده از گرافیک خیره کننده خود داده‌های عملکرد و جهت یابی را باز پخش می‌کند. از طرف دیگر BMW X5 نیز به امکانات رفاهی تکنولوژی زیادی مجهز است. صفحه نمایش لمسی سایز تبلت 10٫2 اینچی این خودرو به همراه یک کنترل کننده پد لمسی، ویژگی‌ برجسته‌ای به شمار می‌رود. در این خودرو همچنین یک سیستم سرگرمی برای صندلی‌های پشتی که شامل دو صفحه نمایش 9٫2 اینچی می‌شود نیز به عنوان آپشن ارائه می‌گردد. با این حال در صورتیکه فرزندان شما از تکنولوژی موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند شاید تمایل به داشتن دیگر آپشن‌های این خودرو مانند هات اسپات وای فای، اپل کار پلی، رادیو ماهواره‌ای و دو سیستم صدای فوق العاده پیدا کنید.

شتاب

برنده : BMW X5 2018

BMW با داشتن دو تریم برتر X5 که به موتور‌های 4٫4 لیتری هشت سیلندر مجهز هستند دارای برتری غیر منصفانه‌ای است. مدل X5 xDrive50i با خروجی قدرت 445 اسب بخار، قادر است در 4٫7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالیست که این مدت زمان در مدل X5 M با قدرت تولیدی 567 اسب بخار، هفت دهم ثانیه کاهش می‌‌یابد. حتی در مدل پایه X5 که به یک موتور شش سیلندر با قدرت 300 اسب بخار مجهز است نیز‌ شاهد خودرو قدرمندی هستیم. در حالیکه هر پنج مدل X5 به موتور‌های توربو شارژ متفاوتی مجهز هستند، قدرت تولید شده توسط این موتور‌ها از طریق یک سیستم انتقال قدرت هشت سرعت خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌گردد. از طرف دیگر مدل پایه آئودی Q7 که به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت 252 اسب بخار مجهز است یک خودرو نرم و توانا برای رانندگی روزانه می‌باشد. موتور آپشنی سه لیتری V6 این خودرو دارای بهترین شتاب بوده و انتخابی بهتر برای بکسل کردن خواهد بود. هر دو موتور ارائه شده در Q7 به یک سیستم انتقال قدرت خودکار هشت سرعت متصل‌اند.

مصرف سوخت

برنده : BMW X5 2018

با تنها در نظر گرفتن مدل‌های بنزینی، BMW X5 با اختلاف بسیار اندکی نسبت به همتای خود پیش است. مدل BMW X5 با مصرف 18 مایل بر گالن در شهر و 25 مایل بر گالن در بزرگراه مصرف متوسطی را در این سطح از آن خود ساخته است. BMW همچنین از مزیت سیستم‌های رانشگر دیزلی کم مصرف و هیبرید پلاگ این نیز بهره می‌برد. از طرف دیگر هر دو موتور چهار سیلندر و شش سیلندر آئودی Q7 مصرف سوخت 19 مایل بر گالن در شهر و 25 مایل بر گالن در بزرگراه را به نام خود ثبت نموده‌اند.

کیفیت سواری و هندلینگ

برنده : مساوی

هر دوی این شاسی بلند‌های سایز متوسط لوکس خودرو‌های چابکی بوده و هر یک از ابزار‌های لازم برای سلطه بر جاده تشکیل شده‌اند. آئودی Q7 به همان سیستم دو دیفرانسیل Quattro نمادین خود مجهز است. علاوه بر این استفاده از تکنولوژی Drive Select با چهار تنظیم حالت رانندگی مختلف به شما امکان تطبیق Q7 خود با شرایط کنونی جاده را خواهد داد. از طرف دیگر BMW X5 خودرویی قدرتمند اما آرام است. تمامی مدل‌های X5 به جز مدل پایه این خودرو که مجهز به سیستم دیفرانسیل عقب است از سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برند. سیستم کنترل تعدیل کننده پویا و آپشن سیستم سوسپانسیون هوا در محور عقب می‌‌توانند در هنگام تغییر شرایط جاده‌، در تنظیم سریع به این شاسی بلند کمک کنند.

ایمنی

برنده : BMW X5 2018

مدل BMW X5 در این بخش برتری را از آن خود می‌سازد هرچند هر دو شاسی بلند انتخاب‌های ایمنی مستحکمی به شمار می‌روند. مدل X5 از سوی آژانس ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) موفق به دریافت امتیاز ایمنی کلی پنج از پنج شده است. مدل آئودی Q7 نیز امتیازات ایمنی برتری را از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) به خود اختصاص داده و با تجهیزات ایمنی که به منظور ارائه پیش گیری بهینه از تصادف در جلو طراحی شده ساخته شده است. مدل X5 امکانات ایمنی استاندارد زیادی مانند دوربین دید در پشت، و یک لیست بلند از امکانات ایمنی پیشرفته افزودنی را ارائه می‌دهد. برخی از این امکانات شامل سیستم نظارت بر نقطه کور فعال، اطلاعات محدوده سرعت، دوربین دید همه جانبه، سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو، دید در شب به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، و سیستم کمک به پارک فعال می‌شود. مدل آئودی Q7 امکانات ایمنی پیشرفته استاندارد زیادی مانند سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو به همراه سیستم ترمز خودکار را ارائه می‌دهد. همانند مدل X5، آئودی Q7 نیز یک سیستم دوربین 360 درجه‌ای و یک دوربین دید در شب را برای شناسایی عابرین پیاده، حیوانات، و دیگر اشیاء در نور کم، در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

برنده …

BMW X5 2018

ویژگی‌هایی از جمله تریم‌های مختلف، عملکرد برتر، و فضای حمل بار بالاتر از حد متوسط سبب شد تا مدل X5 2018 از کمپانی BMW برتری را در این رقابت تنگاتنگ از آن خود سازد. این خودرو به عنوان یک شاسی بلند با دو ردیف صندلی، در مجموع بهترین تشکیلات را ارائه می‌دهد و امکانات آپشنی این خودرو مانند صندلی‌های عقبی مجهز به سیستم گرمایشی و صندلی‌های جلویی چند حالته‌ی تنظیم پذیر در 20 شکل مختلف به صورت برقی، به راحتی بیست و چهار ساعته‌ی این خودرو می‌افزاید. مدل آئودی Q7 2018 گزینه‌ای بسیار خوب برای خریدارانی که به دنبال ارزش کلی در یک سواری روزانه لوکس هستند خواهد بود. مدل خانواده دوست Q7 ویژگی‌هایی از جمله قیمت پایه پایین، فضای داخلی لوکس، و لیست بلند بالایی از امکانات ایمنی و تکنولوژی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر