مکان‌های دیدنی جهان که باید قبل از مرگ ببینید

سفر به مکان‌های دیدنی جهان برای همۀ افراد یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب تجربه، تمدد اعصاب و گسترش افق‌های دید است. اما اگر بخواهیم به تعدادی از مکان‌های دیدنی جهان سفر کنیم کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ این سؤالی است که در این مقاله برای آن جواب‌هایی را در نظر گرفته‌ایم، با روزچین همراه باشید.

مکان‌های دیدنی جهان که باید قبل از مرگ ببینید

سفر به مکان‌های دیدنی جهان برای همۀ افراد یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب تجربه، تمدد اعصاب و گسترش افق‌های دید است. اما اگر بخواهیم به تعدادی از مکان‌های دیدنی جهان سفر کنیم کدام یک را باید انتخاب کنیم؟ این سؤالی است که در این مقاله برای آن جواب‌هایی را در نظر گرفته‌ایم، با روزچین همراه باشید.

شاید پاسخ به این سوال کمی سخت باشد؛ زیرا دنیای ما با گسترش صنعت توریسم و البته تبلیغاتی که روی این صنعت بسیار پر‌رونق انجام می‌شود، مکان‌های دیدنی بسیاری برای دیدن و لذت‌بردن دارد. از میان مکان‌های دیدنی جهان، برخی از آن‌ها تاریخی، تعدادی تفریحی، شماری تجاری و بسیاری طبیعی‌اند.

مکان‌های دیدنی جهان

اگر فقط پنج مقصد را برای سفر خود بخواهید انتخاب کنید کجا می‌روید؟ در این متن به پنج نقطۀ دیدنی جهان می‌پردازیم.

ایران

بله! این سرزمین زیبا با طبیعتی چهار‌فصل چنان است که هر کس که در دنیا سفرهای بسیار کرده باشد، با دیدن ایران، با مردمان خونگرم و طبیعت زیبایش، به حیرت می‌افتد. این واقعیتی است که ایران تمام عوامل اکوتوریسم یا بوم‌گردی را دارد و در این نوع از تورسیم می‌تواند یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهم گردشگری باشد.

اما برای ما ایرانی‌ها ایران بیش از یکی از مکان‌های دیدنی جهان است. این سرزمین با وسعت بسیارش مکانی است که باید درش بگردی و به ایرانی‌بودنت افتخار کنی. از کویر لوت تا جنگل‌های بارانی شمال، از تهران شلوغ تا یزد ساکت و آرام، همه‌و‌همه یک موضوع را برای ما ایرانی‌ها تکرار می‌کند که ایرانی ابتدا باید به گردش در وطن خود برود؛ زیرا اینجا برای ماست و هیچ جای دیگر دنیا لطف دیدن دیدنی‌های ایران را ندارد.

زیبایی‌های ایران مسجد

بالی اندونزی

بالی یکی از مکانهای دیدنی دنیاست که شاید بتوان گفت که اکوتوریسم در آن به اوج خود می‌رسد. همانطور که قبلا در راهنمای سفر به بالی برای‌تان نوشتیم، لذت‌بردن از طبیعت در این جزیرۀ بسیار زیبا، موضوعی است که با دیدن اقیانوس و جنگل و کوهستان همراه شده است.

مردم بالی آنجا را تقاطع بهشت و زمین می‌دانند. آب‌و‌هوای بالی همیشه بهار است و گیاهان آن همیشه در حال درخشیدن. مردم بالی هم به توریست‌ها بسیار احترام می‌گذارند. کسانی که بالی رفته‌اند از تورهای غواصی آن بسیار تعریف می‌کنند و از‌این‌رو ما هم به شما توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به بالی افتاد، غواصی در اقیانوس را حتماً تجربه کنید.

دیدنیهای بالی اندونزی

ونیز ایتالیا

برای افرادی که به معماری مکان‌های دیدنی جهان علاقه‌مند هستند – و به‌خصوص به مجسمه‌سازی و معماری توجه ویژه دارند – سفر به ایتالیا و تماشای شهر ونیز یکی از گزینه‌های بسیار خوب روی میز است. موزه‌های شهر غنی از انواع آثار هنری است و به عبارتی ونیز یک موزه است که شهری درون آن جای گرفته!

از‌سویی‌دیگر تفریح مشهور ونیز، قایق‌سواری در آب‌راه‌هایی است که در همه‌‌جای شهر گسترده شده‌اند و عملاً ونیز را به شهری روی آب بدل کرده‌اند. دیدن معماری کل شهر آن هنگام که شما در قایق‌ها سوارید و روی آب‌راه‌های ونیز در حرکت‌اید، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های گشت‌و‌گذار در ونیز است.

گردش در ایتالیا برای ما ایرانی‌ها کمی گران تمام می‌شود، اما به زیبایی‌هایش می‌ارزد.

ونیز در ایتالیا

بارسلون اسپانیا

در فهرست مکان‌های دیدنی جهان باید نام شهر‌های بزرگ و کوچکی مانند بارسلون و نیویورک را نیز جای داد. بارسلون با معماری خاص و جاذبه‌های گوناگونی مانند ورزشگاه نیوکمپ و کلیسای ساگرادا فامیلیا و فرهنگ شاد مردم باسک همه و همه اوج زیبایی یک شهر را به نمایش می‌گذارد.

با سفر به اسپانیا و دیدن شهر بارسلون و جاذبه‌های معماری این شهر باید سری هم به شهر بیلبائو زد. بیلبائو فاصله‌ای بیش‌از 600 کیلومتر با بارسلون دارد و برای رسیدن به آن باید بیش از یک ساعت در هواپیما باشید. رفتن به بیلبائو دیگر شهر کاتالان نشین اسپانیا تنها یک دلیل دارد و آن هم دیدن موزۀ خارق‌العادۀ گوگنهایم است؛ موزه‌ای که از نمای بیرونی آن تا آثاری که در آن به نمایش گذاشته شده است همه‌و‌همه یکی از مهم‌ترین آثار ساخته دست بشر است.

سفر به اسپانیا

موزۀ گوگنهایم بیلبائو یکی از بهترین و مهم‌ترین  آثار معماری در میان مکان‌های دیدنی جهان است. این موزه بدنه‌ای پوشیده از تیتانیوم دارد که مانند فلس‌های ماهی در آفتاب می‌درخشد. قشر نا‌متقارن گوگنهایم بیلبائو آن را به هیچ ساختمان دیگری شبیه نمی‌کند و معماری آن را برای قرن آینده مناسب می‌سازد.

یکی از بهترین سفرهای ممکن برای دیدن مکان‌های دیدنی جهان رفتن به بارسلون و به‌تبع آن رفتن به اسپانیاست. دیدن فرهنگ شاد و شهر‌هایی با معماری خاص یکی از مهم‌ترین عناصر این سفر به حساب می‌آید.

موزه گوگنهایم اسپانیا

نیویورک آمریکا

اگر مکان‌های دیدنی جهان را بر‌اساس جمعیت دسته‌بندی کنیم، دیدنی‌ترین کلان‌شهر دنیا نیویورک است. شاید دیدن بارسلون سبب شود که شما به دیگر مکان‌های دیدنی اسپانیا مانند بیلبائو هم سری بزنید، اما رفتن به نیویورک و ایالات‌متحده این فرصت را برای شما فراهم نمی‌آورد که مابقی شهرهای دیدنی آمریکا را هم ببینید. زیرا دیدن خوب و درست نیویورک خود یک سفر کامل را می‌طلبد و شما باید سفری کامل را برای دیدن دیدنی‌های این شهر عجیب صرف کنید. و شاید در پایان کار شهر دیگری را در کرانه اقیانوس اطلس نیز ببینید.

اما پهناوری و زیبایی‌های نیویورک آنچنان است که اگر بخواهیم یکی یکی آنها را نام ببرید باید مقاله‌ای جدا به آن اختصاص دهیم.

نیویورک امریکا دیدنی‌ترین مکان های دنیا

این شهر معلق در آسمان یکی از مهم‌ترین و در‌عین‌حال با‌شکوه‌ترین معماری‌ها را در میان‌مکان های دیدنی جهان دارد. آسمان‌خراش‌های منهتن و همین‌طور موزۀ گوگنهایم نیویورک در کنار خیابان برادوی و همین‌طور موزۀ متروپلیتن همه در یک شهر افسانه‌ای خلاصه می‌شود.

میدان تایمز نیز اوج زندگی مدرن را به رخ شما می‌کشد و دیدنی‌های بسیار دیگر در این شهر شما را به سفری دعوت می‌کند که اگر قصد دیدن دیدنی‌ترین مکان‌های جهان را داشته باشید، بی این سفر به‌هیچ‌عنوان فهرست دیدنی‌ترین مکان‌های جهان شما کامل نخواهد بود.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان