تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ بعد از تعطیلات نوروز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تأخیر بررسی تعرفه‌های پزشکی از تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال ۹۷ بعد از تعطیلات نوروز خبر داد

تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال 97 بعد از تعطیلات نوروز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تأخیر بررسی تعرفه‌های پزشکی از تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال 97 بعد از تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش ، محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بررسی موضوع تعیین تعرفه‌های پزشکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته برگزار شد موضوع نحوه تعیین نرخ تعرفه‌های پزشکی و همچنین رعایت عدالت در تعیین تعرفه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تعرفه‌های پزشکی در کمیته‌ای در سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شود و انتظار می‌رود در تعیین تعرفه‌ها ملاحظات دقیق فنی، علمی و کارشناسی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: طبق قانون باید تعرفه‌ها قبل از آغاز سال جدید در شورای عالی بیمه بررسی و قبل از تصویب بودجه، تکلیف تعرفه‌های پزشکی مشخص شود اما این روند تاکنون عملیاتی نشده است.

امینی‌فرد تصریح کرد: هرسال تصمیم‌گیری برای میزان تعرفه‌ها با تأخیر روبه‌رو می‌شود که این مسأله به نوعی در فعالیت موسسات پزشکی مشکلاتی ایجاد می‌کند.از طرفی میزان تعرفه‌ها حداقل باید مطابق با نرخ تورم درکشور افزایش پیدا کند، بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید از میزان تورم برآوردی داشته باشد و آن را در هزینه‌ها و منابع سلامت لحاظ کند.

این نماینده مجلس همچنین درباره تعرفه‌های پرستاری نیز بیان کرد: تعرفه‌های خدمات نظام پرستاری تصویب و ابلاغ شده اما متاسفانه وزارت بهداشت به دلیل کمبود منابع و همچنین نبودن زیرساخت‌های تاکنون این مصوبه اجرا نشده و تعرفه‌های پرستاری نادیده گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان