ماهان شبکه ایرانیان

مصاحبه با رابرت داونی جونیور درباره Avengers:Infinity War

حقایقی در مورد لباس جدید آیرون‌من در Avengers:Infinity War. به گفته رابرت داونی جونیور، آیرون‌من در این فیلم به آن نیاز خواهد داشت.

حقایقی در مورد لباس جدید آیرون‌من در Avengers:Infinity War. به گفته رابرت داونی جونیور، آیرون‌من در این فیلم به آن نیاز خواهد داشت.

نام این لباس، تیغه خون‌ریز است و از بین قابلیت‌های زیاد آن می‌توان به قابلیت پرتاب موشک اشاره کرد که از بازوان تونی استارک Tony Stark خارج می‌شود و برمی‌گردد. آیرون‌من به کمک آن می‌تواند حرکت خود در فضا را کنترل کند.
چه قابلیت دیگری را می‌توان به قهرمانی که همه‌چیز را دارد، اضافه کرد؟
در بخشی از مجله این هفته انترتینمنت ویکلی EW، در مورد فیلم «اونجرز: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War، برای اولین بار عکسی بزرگ از شخصیت اصلی این مجموعه و لباس جدید او در فیلمی که به نظر می‌رسد آخرین نبرد او باشد را به نمایش گذاشته‌ شده است.
«آیرون‌من» Iron Man آغازکننده فیلم‌های موفق کمپانی دنیای سینمایی مارول Marvel Cinematic Universe، در سال 2008 بود و رابرت داونی جونیور Robert Downey Jr ستاره آن بود؛ اما حالا این بازیگر در مصاحبه‌ها طوری صحبت می‌کند که انگار دیگر ماجراهای این شخصیت به پایان رسیده است. بااین‌حال باید تا آغاز اکران فیلم در 27 آوریل صبر کنیم تا ببینیم منظور این بازیگر دقیقاً چه بوده است.در ابتدا، شخصیت استارک، یک ابرقهرمان درجه‌دو بود و خود داونی درگیر ترک اعتیادش بود. داستان هردوی آن‌ها، داستانی تأثیرگذار در مورد موفقیت و رستگاری است.
داونی با بازی در نقش این بیلیونر خوش‌گذران بشردوست که در طول این مجموعه فیلم، از خودخواهی به ازخودگذشتگی رسید، به یکی از ستاره‌های بزرگ این فیلم تبدیل شد. در «اونجرز: جنگ ابدیت»، این شخصیت هنوز هم به دنبال جایگاهی در دنیایی که همواره در حال نجات دادن آن از فراموشی است، می‌گردد.
در این فیلم به کارگردانی جو و آنتونی روسو Joe, Anthony Russo، استارک بار دیگر، با این‌که دیگر برای زنده ماندن به آن وسیله نیازی ندارد، قطعه راکتور پالادیومی arc reactor را در سینه خود دارد. در پایان «آیرون‌من 3» Iron Man 3، تونی آن را به درون دریا انداخته بود.
در این فیلم، تمام لباس او، راکتور است و قدرت آن را در تمام بدنش پخش می‌کند، مانند شخصیت شوری Shuri در «بلک پنتر» Black Panter، ممکن است شوری به خاطر نقض قانون کپی‌رایت از آیرون‌من شکایت کند. البته که ذهن‌های بزرگ مثل هم فکر می‌کنند.
در زیر بخشی از مصاحبه انترتینمنت ویکلی با داونی جونیور را می‌بینید.انترتینمنت ویکلی: در فیلم‌های اخیر «آیر‌ون‌من»، تونی به فکر بیرون آمدن از این نبرد قهرمان‌ها بود. هنوز هم در این فکر است؟
رابرت داونی جونیور: خب، بیاین او را با من مقایسه کنیم. اگر قرار باشد من برای ده سال آینده نقش تونی را بازی نکنم، بدون داشتن جایگزینی برای آن، هیچ‌وقت این‌ شغل را رها نمی‌کنم. به‌ نظر من تونی خسته و تنبل نشده است، به نظرم او در حال فکر کردن است. یادتان است در فیلم «اونجرز: عصر اولتران» Avengers: Age of Ultron، تونی تصمیم گرفت ذره‌ای برای همه جهان بسازد و خیلی موفق نبود؟ به نظرم او الآن هدف‌های کوچک‌تری دارد.
از چه نظر کوچک‌تر؟
قسمت موردعلاقه من در «آیرون‌من 3» (به کارگردانی شین بلک Shane Black)، این بود که تونی را یک آدم فنی و سازنده معرفی کرد. پس اتفاق خوبی بود که 40 لباس رزم دیگری که با آن‌ها سروکار داشت، همه در قسمت سوم این فیلم نیز بودند.
در «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming نیز قسمتی از آن را دیدیم؛ اما اگر این لباس‌ها خود به‌تنهایی قدرتمندند، پس نقش تونی چیست؟
من همیشه دلم به حال کسانی که هنوز نتوانسته‌اند روابط خود را پیش ببرند و بچه‌دار شوند، می‌سوزد. چون با خودت فکر می‌کنی که آیا می‌خواهی چنین پدری باشی؟ و وقتی بچه‌ات را برای بازی فوتبال می‌بری، همه فکر کنند که با پدربزرگش آمده است. به نظرم اینجا هم قضیه تقریباً همین‌طور است.در فیلم‌های اخیر به زندگی شخصی تونی پرداخته نشده است.
قرار دادن پپر Pepper در تمام ماجراهای تونی کار سختی است، بنابراین با گفتن «بهتر است یه مدت همدیگر رو نبینیم و این تقصیر منه» کار را راحت کردیم. [می‌خندد]. الآن رابطه تونی و پپر به بن‌بست رسیده است. در مورد این‌که آن‌ها باهم در کلبه‌ای زندگی کنند صحبت کردیم ولی بعد فکر کردیم که هر دفعه آن‌ها به‌جایی می‌روند، همیشه اتفاقی می‌افتد و به نظر نمی‌رسد بتوانند مدت زیادی آنجا بمانند.
فکر نمی‌کردم در «جنگ ابدیت» به این چنین جزییات خاصی پرداخته شود، با توجه به اتفاقات زیادی که در حال رخ دادن است.
پپر قلب ماجراهای آیرون‌من است و به نظرم می‌خواستیم بار دیگر این موضوع را مطرح کنیم. نه‌فقط برای آن‌ها، بلکه برای دیدن این‌که سرانجام جنگیدن برای چیزی که ارزشش را دارد، چیست.
در «جنگ ابدیت» 70 شخصیت مختلف حضور دارند. آیا همه شخصیت‌های این مجموعه فیلم از آغاز در این فیلم هستند؟
بله همین‌طور است.
در مورد تیمت کمی توضیح بده. آیرون‌من، دکتر استرنج Doctor Strange (با بازی بندیکت کامبربچ Benedict Cumberbatch) و جنگجوی کتابدار وونگ Wong (با بازی بندیکت وونگ Benedict Wong). مارک رافلو Mark Ruffalo نیز در نقش بروس بنر Bruce Banner َ، درست وقتی نیروهای تانوس Thanos به نیویورک حمله می‌کنند، به زمین برمی‌گردد.
عاشق کامبربچم که وارد می‌شود و همه‌جا دایره‌های آتشی درست می‌کند و خود را وارد فیلمت می‌کند. جالب است؛ و با این‌که رافلو به‌تنهایی در فیلم‌های هالک بسیار موفق است، می‌خواستیم قسمتی از رابطه برادران علم Science Bros (بروس و استارک) را در این فیلم نیز حفظ کنیم. من واقعاً و حقیقتاً از صمیم قلبم از آشنا شدن و بازی کردن با بندیکت در نقش دکتر استرنج، لذت بردم. هم‌چنین بندیکت وونگ، این بازیگر فوق‌العاده است.پیتر پارکر Peter Parker (با بازی تام هالند Tom Holland) نیز برای کمک آنجاست.
به نظرم کمپانی مارول زرنگ است: «آره، ما از همکاری پارکر و استارک خوشمان می‌آید.»، پس تا جایی که ممکن است آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم. کسی که تا دیروز مربی او بوده‌ای، امروز در حال نبرد است و درهرصورت تویی که مسئول واردکردن او به این ماجراها هستی. می‌دانستیم که این رابطه به درد خواهد خورد.
چه چیزی لازم است در مورد خطراتی که برای این قهرمانان پیش خواهد آمد، بدانیم؟
باور کنید که منم از این‌که در مورد هر فیلم گفته می‌شود «این آخر ماجراست، نبرد نهایی!» و چیزهایی مانند این، خسته شده‌ام؛ اما این فیلم واقعاً همین است. [می‌خندد]. شوخی نمی‌کنند، این آخرین نبرد است.
آیرون‌من کتاب‌های مصور، با شخصیتی که تو بازی کرده‌ای متفاوت است. چقدر از ویژگی‌های خودت را وارد شخصیت تونی استارک کردی؟
نمی‌دانم. [مکث می‌کند]. من تونی نیستم. این را همین اول می‌گویم. من فقط یک بازیگرم. من کسی هستم که گذشته جالبی داشته است و از تجربه آن پشیمان نیست و دوست دارد از آن بگذرد. فکر می‌کنم همین به‌اندازه کافی گویا باشد.آیا دوست داری در 20 سال آینده هنوز هم بخشی از داستان‌های «آیرون‌من» باشی؟
من کسی هستم که دوست دارد قبل از این‌که کنار گذاشته شود، خودش برود. فقط به این خاطر که هنوز هم دلم نمی‌خواهد در زندگی‌ام خجالت‌زده شوم.
برنامه تو برای آینده چیست؟ تو و همسرت (تهیه‌کننده، سوزان داونی Susan Downey)، کمپانی تولید‌کننده داونی را دارید. در هنگام ساخت The Voyage of Doctor Doolittle با حیوانات حرف می‌زنی. هدف نهایی چیست؟
اول از همه بگویم که همسرم تمام مسئولیت ساخت Doolittle را به همراه جو روث Joe Roth به عهده دارد. به من خوش می‌گذرد. با این‌که تصمیم گرفته بودم که برای خودم 40 چالش جدید ایجاد کنم، مثل یادگرفتن لهجه ولزی که به گفته خود مردم ولز، کار سختی است. پروژه‌های دیگری نیز وجود دارد. احتمالاً فیلم «شرلوک هولمز» Sherlock Holmes دیگری ساخته خواهد شد، هم‌چنین در حال ساخت Perry Mason برای شبکه اچ‌بی‌او HBO هستیم. هنوز دلم می‌خواهد نقش پینوکیو را بازی کنم.
برنامه کاملی داری.
یک‌میلیون ایده در سرم دارم، اما راستش را به شما می‌گویم، اگر بعد از تمام شدن «اونجرز 3» و «اونجرز 4» و Doolittle، شنیدید که به خودم استراحت نداده‌ام، به من زنگ بزنید و بهم بگید تو دیوانه‌ای!
همچنین بخوانید:
شرلوک، کارآگاهی برای تمام فصول
معرفی فیلم Doctor Strange: مارولیِ متفاوت

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان