معرفی ۴ روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال ۲۰۱۸ (بخش دوم)

بخش دوم مبارزه با افسردگی اگر پیگیر مطالب اختصاصی مجله دلگرم مخصوصاً حوضه روانشناسی بوده باشید مطمئناً به یاد دارید که چندی پیش بخش اول این مقاله خدمت شما عزیزان قرار گرفت

بخش دوم مبارزه با افسردگی

اگر پیگیر مطالب اختصاصی مجله دلگرم مخصوصاً حوضه روانشناسی بوده باشید مطمئناً به یاد دارید که چندی پیش بخش اول این مقاله خدمت شما عزیزان قرار گرفت. حال بنا به قولی که داده بودیم در ادامه این سری بخش دوم این مقاله را خدمت شما آماده کرده ایم. پس اگر علاقه مند به این حوضه هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید. با دلگرم همراه باشید.

روش های اصلی مقابله با افسردگی چیست؟


2- روان درمانی:

روان درمانی با وجود اینکه مدت زمان زیادی از ابداع آن می گذرد هنوز هم در سال 2018 تاثیرات قابل توجهی را برای بیماران مبتلا به افسردگی در پی دارد. در این روش کافیست شخص بیمار به یک تراپیست مطمئن رجوع کرده و در مورد مسائل مختلف مرتبط با بیماری با او گفت و گو کند. یک تراپیست خوب تراپیستی است که در مواجهه با بیمار به مانند یک دوست دلسوز رفتار کرده و راهنمایی لازم متناسب با او را با کمال آرامش در اختیارش قرار دهد.

روان درمانی
روان درمانی


روش تراپی درمانی به صورت عملی یکی از مهمترین موضوعات تراپی بوده که در آن سعی می شود روش هایی مختص شما پیدا شود تا دید ذهن شما نسبت به اشیاء و شرایط مختلف عوض شده و حالت مثبتی به خود بگیرد. نکته خوبی که در این زمینه وجود دارد این است که این نوع روش یعنی تراپی درمانی به صورت عملی مدت زیادی طول نکشیده و فواصل زمانی متعددی را می تواند در پی داشته باشد به طور کلی روان درمانی برای یک دوره کوتاه ادامه داشته و پس از آن تراپیست شما نسبت به ارزیابی میزان پیشرفت شما اقدام کرده تا بتواند تصمیمات بعدی را بهتر بگیرد.
به طور کلی تراپیست شما اغلب جلسات درمانی را برای شما خود تنظیم کرده تا مطمئن شود در طول یک دوره کوتاه مدت نتایج خوبی را می گیرید. در این حین ممکن است یک نوع شیوه درمانی برای شما خوب باشد به این ترتیب همان روال ادامه پیدا کرده و در صورتی که به یک شیوه درمان مقاومت نشان دهید شیوه یا شیوه های دیگری جایگزین خواهد شد.


3- درمانی دارویی:

همانطور که احتمالاً می دانید در حال حاضر گروه هایی دارویی زیادی توسط شرکت های داروسازی برای درمان افسردگی تولید می شود. به طور کلی پزشک شما باید نسبت به تجویز داروهایی اقدام کند که کمترین عوارض جانبی را برای شما به دنبال داشته باشد نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که اغلب داروهای قدیمی ضدافسردگی اثرات جانبی به نسبت بیشتری در مقایسه با انواع جدید دارند.

دارو درمانی
دارو درمانی


برای شروع دکتر شما باید نسبت به تجویز داروهای افسردگی بدون عارضه یا با کمترین عوارض اقدام کرده و یا در صورت داشتن عارضه نسبت به در نظر گرفتن دوز پایین در اوایل درمان دارویی اقدام کند. به طور کلی اگر بعد از مصرف یک دارو، اثرات جانبی آن فراتر از حد انتظار بود این بدین معناست که میزان دوز تجویز شده برای شما بالا بوده و لازم است تا دوز پایینتری تجویز شود.


در شرایطی ممکن است پزشک شما نسبت به تجویز ضدافسردگی های مختلف و متعددی اقدام کند این حالت سبب افزایش بروز عوارض جانبی شده اما از طرف دیگر هم نتایج بهتری دریافت خواهید کرد چرا که از نقطه نظرات روحی مختلف توسط داروهای مختلف تحت درمان قرار گرفته اید. در چنین شرایطی پزشک شما باید نسبت با ارائه دوزهایی اولیه پایین از هر کدام از این داروها اقدام کند.
توصیه ای که در این زمینه شده است این است که به هیچ وجه از داروهای متفرقه که صرفاً بار تبلیغاتی داشته و استاندارد نیستند استفاده نکرده و صرفاً به تجویزات دارویی پزشک مورد اعتماد خود تکیه کنید.
اگر پیگیر اخبار مرتبط با داروها و روشهای جدید به منظور درمان افسردگی بوده باشید مطمئناً نام داروی کتامین را که به تازگی سرو صدای زیادی به پا کرده را شنیده اید. به طور کلیه اثرات این دارو قابل توجه بوده، اما دقت داشته باشید که این تاثیرات صرفاً برای مدتی کوتاه بوده و در عرض چند روز اثر خود را از دست می دهند. شما برای درمان افسردگی لازم است دارویی را مصرف کنید که اثرات مشابه کتامین داشته اما این اثرات به صورت درازمدت و پایدار باشد و نه صرفاً به تاثیرگذاری چند روزه.


جنس و نوع افسردگی نیمی از افراد که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند از نوع دوقطبی است. این بدین معناست که این دسته از افراد احساسات و روحیات نامتعادل و غیرقابل پیشبینی داشته و نسبت مصرف داروهای ضدافسردگی می توانند دچار مقاومت شوند. به طور کلی اگر شما داروهای ضدافسردگی زیادی را تجربه کرده و نتیجه ای نگرفته اید این احتمال وحود دارد که شما با داروهای ضدافسردگی نتوانید نتیجه ای بگیرید. همیشه سعی کنید داروهایی را مد نظر قرار دهید که تاثیرگذاری آنها اثبات شده و نتایج مثبتی را برای سایر افراد به دنبال داشته اند.
اگر داروهای ضدافسردگی شما بعد از گذشت نزدیک به یک سال تاثیری از خود نشان ندادند بهتر است نسبت به قطع مصرف آنها با کاهش دوز تدریجی اقدام کنید. برای تجربه داروها و روشهای جدید درمانی نیز می توانید دوباره به پزشک خود مراجعه کرده تا راهکاری دیگر برای شما انتخاب شود.


بخش دوم این مطلب هم به پایان رسید امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.

بخش قبلی و هم چنین بعدی را در اینجا بخوانید:

معرفی 4 روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال 2018 (بخش سوم)

معرفی 4 روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال 2018 (بخش اول)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان