یک ماه پیش بود که از سوی صاحبان کسبوکارهای سنتی به دفتر اسنپ در کرمان که تازه در مراحل مقدماتی خود و ثبت نام رانندگان بود و فعالیت رسمی خود را شروع نکرده بود، حمله شد ولی در ادامه با پشتکار دستاندرکاران این مجموعه اسنپ در دو شهر یزد و کرمان به طور همزمان شروع به فعالیت کرد که حال خبر میرسد دفتر این سامانه هوشمند درخواست خودرو در شهر یزد به طور قانونی پلمب شده است.
در ادامه مشکلات سریالی اسنپ، «علی قاضی»، یکی از مدیران ارشد توسعه اسنپ، ضمن تایید پلمب دفتر این سامانه در یزد از چگونگی ادامه فعالیت اسنپ در این شهر میگوید:
«حدود 10 روز پیش جذب راننده اسنپ در شهر یزد متوقف شد و پس از آن بیلبوردهای این سامانه در این شهر یکی بعد از دیگری مورد تخریب قرار گرفت. سرانجام نیز دفتر اسنپ در یزد به دستور مقامات شهری در روز پنجشنبه (24 اسفند) پلمب شد. با این حال اپلیکیشن اسنپ تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت در این شهر را در اختیار دارد و همچنان خدمات خود را به مردم یزد ارائه میدهد.»
قاضی پیکان حمله را به سمت افرادی که این دفتر را پلمب کردهاند نشانه رفته و در ادامه صحبتهای خود اظهار دارد که نداشتن دفتر باعث میشود تا پشتیبانی و آموزش رانندگان این سامانه مختل شود و به همین دلیل پیش آمدن هر اتفاق و تبعاتی را تقصیر افرادی که این دفتر را بستهاند میداند:
«تیم توسعه اسنپ 12 بهمن از تهران به یزد رفت، تا زیرساختهای لازم را برای خدماترسانی در این شهر فراهم کند. وظیفه این تیم در وهله اول گرفتن دفتر موقت و شناسایی نقاط جذب راننده در یزد بود. تیم توسعه اسنپ در بدو ورود به هر شهر اقدام به جذب نیروی بومی آن شهر میکند تا کلیه فعالیتها را به مردم همان شهر بسپارد. در مدت آمادهسازی زیرساختها حدود 14 نفر برای کار تماموقت در یزد استخدام شدند و پنجم اسفند خدماترسانی اسنپ در این شهر با حدود 800 کاربر راننده که همگی آموزشدیده هستند آغاز شد.»
مدیر ارشد توسعه اسنپ استقبال مردم یزد از اسنپ را بینظیر میخواند و از هزار سفر موفق در روز اول فعالیت اسنپ علی رغم وجود مخالفتها و ممانعتها در این شهر میگوید و در ادامه میافزاید:
«ما نسبت به رفتاری که در یزد با اسنپ شد بیگانه نیستیم و پیشتر در شهرهای قزوین، اراک ، قم و … نیز به مشکلات مشابه برخورد کردهایم. تیم توسعه اسنپ در واکنش به چنین رفتارهایی وارد مذاکره با مقامات مخالف اسنپ میشود و ضمن ارائه مجوزهای فعالیت اسنپ در سراسر ایران آنها را متقاعد میکند که بهرهمندی از سرویس حملونقل مناسب و مقرونبهصرفه حق تمام شهروندان است و در سرویس اسنپ رضایت خاطر هر دو گروه کاربر (یعنی مسافر و راننده) جلب میشود.»
پلمب شدن دفتر سامانه اسنپ در شهر یزد در حالی صورت میگیرد که تاکسیهای اینترنتی دیگری در در این شهر فعالیت دارند و مشخص نیست چرا فقط با دفتر اسنپ برخورد شده است.در ایام نوروز سفرهای بین شهری مردم اوج بیشتری خواهد گرفت که در نتیجه احتمال رخ دادن حادثهای را افزایش میدهد. عدم پشتیبانی رانندگان و سفرها از سوی اسنپ میتواند تبعاتی داشته باشد که باید دید مسولان پلمب کردن این دفتر برای آن چه راهکاری در نظر دارند و سعی در حل کردن مشکل برخواهند آمد یا خیر؟