مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با میزان:

آزادی بیش از ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سال گذشته

مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: در سالی که گذشت موجبات آزادی بیش از ۱۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سراسر این استان فراهم شد.

رحمدل بامری مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در ارتباط با فعالیت‎های ستاد دیه استان در خصوص آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته در پی تلاش مستمر اعضا و پرسنل ستاد دیه سیستان و بلوچستان بیش از 120 نفر از مددجویان این ستاد به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند. 


وی ادامه داد: طبق آمار در 11 ماه سال گذشته موجبات آزادی 121 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سراسر استان فراهم شد.


مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از این تعداد افرادی محکوم به پرداخت دیه (تصادقات منجر به جرح و فوت)، مهریه و نفقه، بدهکاران مالی غیرعمد بوده اند.

وی تصریح کرد: مجموع بدهی این 121 نفر مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان است که مبلغی حدود 72 میلیارد ریال مورد گذشت واقع شده، مبلغ 3 میلیارد ریال آورده خود مددجوبان، تسهیلات بانکی حدود 11 میلیارد ریال و مبلغ 20 میلیارد ریال هم از طریق ستاد دیه به شُکات پرداخت شده است و بدین ترتیب موجبات آزادی 121 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد که در زندان‌های سراسر استان متحمل حبس بودند موجبات آزادیشان را فراهم شد.


بامری در پایان گفت: آزادی جمع زیادی از مددجویان جرائم غیرعمد این استان در سال گذشته مرهون تلاش‌های اعضای هیئت امناء و پرسنل ستاد دیه و حمایت‌های ستودنی خیرین و نیکوکاران استان بوده است، برای این زندانیان در ستاد دیه استان پرونده تشکیل شده و از طریق واحد مددکاری این ستاد در حال پیگیری هستیم به هرچه سریع‌تر زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان