کمپانی ZTE و پرداخت ۱.۱۹ میلیارد دلار جریمه به خاطر فروش تجهیزات به ایران

در سال ۲۰۱۳ میلادی دو شرکت چینی هوآوی و ZTE از فروش تجهیزات مخابراتی به دولت ایالات متحده آمریکا منع شدند؛ هرچند این ممنوعیت طی مدت زمان کوتاهی برای هوآوی حذف شد.

کمپانی ZTE و پرداخت 1.19 میلیارد دلار جریمه به خاطر فروش تجهیزات به ایران

در سال 2013 میلادی دو شرکت چینی هوآوی و ZTE از فروش تجهیزات مخابراتی به دولت ایالات متحده آمریکا منع شدند؛ هرچند این ممنوعیت طی مدت زمان کوتاهی برای هوآوی حذف شد.

اما قانون منع فعالیت ZTE در آمریکا پابرجا ماند، چراکه این شرکت از سال 2012 به اتهام فروش تجهیزات مخابراتی به ایران و کره شمالی تحت پیگرد و بررسی قانونی دولت ایالات متحده قرار گرفته بود.

حالا بعد از برگزاری مجموعه ای بی شمار از جلسات و دادگاه های قضایی، ZTE پذیرفت با پرداخت 1.19 میلیارد دلار جریمه به دولت آمریکا مورد عفو قرار گرفته و ضمن قطع همکاری با ایران و کره شمالی، فعالیتش در ایالات متحده را از سر بگیرد.

گفتنی است طبق این گزارش، شرکت چینی ZTE از ژانویه 2010 تا آپریل 2016 به صورت مخفیانه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران را دور زده و قراردادهایی به ارزش میلیون ها دلار برای تامین، ساخت، مدیریت و خدمات رسانی شبکه های مخابراتی ایران امضا کرده بوده است.

به علاوه برای مدت زیادی نیز برخلاف قوانین صادرات ایالات متحده، لوازم و تجهیزات متعددی مانند روتر، میکروپردازنده و سرور به کره شمالی فروخته. این در حالی است که اغلب این تجهیزات در خاک کشور ایالات متحده آمریکا تولید شده بوده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان