تخته گوشت را با مایع ظرفشویی نشویید!

خانه داری: تخته برش یکی از وسایل ضروری و پر کاربرد در هر آشپزخانه است و در طول پخت و پز، برای برش گوشت و دیگر مواد خوراکی مانند سبزیجات تازه و صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد

خانه داری: تخته برش یکی از وسایل ضروری و پر کاربرد در هر آشپزخانه است و در طول پخت و پز، برای برش گوشت و دیگر مواد خوراکی مانند سبزیجات تازه و صیفی جات مورد استفاده قرار می گیرد. مهم نیست که این وسیله ضروری آشپزخانه را چقدر استفاده می کنید، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که آن را تمیز نگه دارید. همه خانم های خانه دار برای شستن ظروف از مایع ظرفشویی استفاده می کنند. در مورد تخته گوشت هم همین روند ادامه دارد. اگر فکر می کنید آب داغ و این شوینده برای تمیز شدن تخته برش کافی است، باید بدانید که این وسیله می تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد چرا که آلودگی با مایع ظرفشویی از بین نمی رود. در ادامه این مطلب روش دیگری برای شستشو و استریلیزه کردن تخته گوشت به شما معرفی می کنیم که امن تر بوده و نتیجه خوبی هم به جای می گذارد.

تخته برش آشپزخانه

تخته برش فارغ از جنس و نوع آن، اغلب دارای خط و خش هایی است که با هر بار خرد کردن مواد غذایی توسط چاقوی تیز روی آن ایجاد می شود. این خراش های متعدد محل مناسبی برای قرار گرفتن باکتری هاست. آب و ذرات کوچک مواد غدایی درون این خراش ها رفته و با گذشت زمان فاسد شده و تولید باکتری می کند. اینجاست که شاید مواد شوینده هم به کمکتان نیایند و نتوانند این باکتری ها را از درون خراش های روی تخته آشپرخانه از بین ببرند.

مطلب مرتبط: ظروف چوبی آشپزخانه را مثل روز اول نو کنید!

شستشوی تخته برش

حتی بعد از اینکه تخته گوشت را در ماشین ظرفشویی هم قرار داده و با یک اسکراب قوی آن را شسته اید، احتمالا تخته برش هنوز هم پر از باکتری های مضر است. به گفته متخصصین مایع ظرفشویی نمی تواند به سطح سرد و سخت تخته برش نفوذ کرده و آن را کاملا تمیز و پاکیزه کند. حتی اگر از آب داغ و بخار هم استفاده کنید، آلودگی به طور کامل پاک نمی شود. (حتما شنیده اید که باکتری ها در دمای بالا از بین می روند.)

مطلب مرتبط: روش های ساده و کارآمد برای تمیز کردن تخته گوشت

سفید کننده در تخته گوشت چوبی

برای اینکه تخته برش را تا حد ممکن تمیز و پاکیزه کنید، نیاز به مواد قوی تری دارید: مایع سفید کننده! برای این منشور بعد از هر بار استفاده از تخته برش آن را در مایع سفیدکننده استاندارد غوطه ور کنید تا کاملا استریلیزه شود. با این روش باکتری های موجود روی سطح تخته برش کاملا کشته می شوند و از انتقال میکروب ها به باقی مواد غذایی که در آینده آنها را روی تخته برش می زنید، جلوگیری می کند. بعد از این مرحله می توانید آن را با مایع ظرفشویی بشویید.

انواع تخته گوشت را می توانید از ویترین کالای چیدانه تهیه کنید:

تخته آشپزخانه بزرگ بامبو برگهف

تخته آشپزخانه بزرگ بامبو برگهف

56,000تومان
 دو تخته کوچک و بزرگ بامبو برگهف

دو تخته کوچک و بزرگ بامبو برگهف

52,500تومان
تخته بُرِش

تخته بُرِش

54,000تومان

تخته بُرِش

تخته بُرِش

440,000تومان
تخته چوبی طرح خروس

تخته چوبی طرح خروس

90,000تومان
تخته چوبی آشپزخانه

تخته چوبی آشپزخانه

قیمت نامشخص

تخته کوچک بامبو بزرگ برگهف

تخته گوشت بامبو کوچک برگهف

115,000تومان
تخته گوشت بامبو بزرگ برگهف

تخته گوشت بامبو بزرگ برگهف

174,000تومان
تخته چوبى ساده

تخته چوبى ساده

95,000تومان

تخته گوشت چوبی

تخته آشپزخانه شیشه ای برگهف

تخته آشپزخانه شیشه ای برگهف

20500تومان

تخته گوشت شیشه ای

برای خرید هر یک از این تخته ها روی آن کلیک کرده و با فروشنده یا تولید کننده آن تماس برقرار کنید. سوالات خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: housebeautiful ؛ مترجم: صدف حقیقت ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر