ویژه مسافران نوروزی: نکات ایمنی در طول سفر را جدی بگیرید!

تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی است برای اینکه بار سفر ببندید و دل به جاده بزنید و با خانواده یا دوستان راهی سفر شوید و کمی از روزمرگی‌ها فاصله بگیرید

ویژه مسافران نوروزی: نکات ایمنی در طول سفر را جدی بگیرید!

تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی است برای اینکه بار سفر ببندید و دل به جاده بزنید و با خانواده یا دوستان راهی سفر شوید و کمی از روزمرگی‌ها فاصله بگیرید. با هر سفر دور و نزدیک، با افراد و مناظر و فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید و جهانتان گسترده‌تر می‌شود و توشۀ تجربیات‌تان افزون‌تر. یکی از مهم‌ترین نکات برای اینکه بتوانیم یک سفر خوب و خاطره‌انگیز را تجربه کنیم، رعایت نکات ایمنی در طول سفر است. اگر عزم سفر دارید با روزچین همراه شوید و در این‌باره بیشتر بدانید.

از قدیم گفته‌اند بسیار سفر باید تا پخته شود خامی! حالا به هر دلیلی که عازم سفر هستید، مراقب باشید در مسیر این پختگی خود و همراهانتان را نسوزانید! چطور؟ نگاهی به آمار حوادث جاده‌ای بیاندازید؟ کمی به اخبار حوادثی که در طول سفر برای افراد رخ می‌دهد گوش کنید… قرار نیست یک تجربۀ لذت‌بخش تبدیل به یک خاطرۀ دردناک شود. پس بیایید نکات ایمنی در طول سفر را رعایت کنیم.

نکات ایمنی فقط محدود به طول سفر نمی‌شود. شما باید نکات ایمنی قبل، در طول سفر و در مقصد را هم رعایت کنید تا بدون کمترین خطر از مسافرت‌تان لذت ببرید.

نکات ایمنی در طول سفر

نکات ایمنی در طول سفر

به امید خدا و با یک برنامه‌ریزی خوب و حساب‌شده، چمدان و همۀ وسایل لازم را برداشته‌ و از خانه بیرون آمده‌اید. مسلماً نکات ایمنی خودرو و حفاظت منزل را هم رعایت کرده‌اید.

لطفاً قبل از نشستن پشت فرمان استراحت کافی داشته باشید و خواب‌آلود و خسته سفر را شروع نکنید.

اگر عصبی هستید یا خدای نکرده جر‌و‌بحثی داشته‌اید، صبر کنید تا  آرامش کامل به دست بیاورید. بعد رانندگی را شروع کنید.

نکاتی ایمنی در طول سفر

یکی از مهم‌ترین نکات ایمنی در طول سفر این است که از همان ابتدا با هم شرط کنید که همه باید کمربند ایمنی را ببندند و اگر کسی این شرط را رعایت نکرد، سفر متوقف می‌شود و شخص خاطی جریمه خواهد شد (خود را جریمه کنی،د پیش از آنکه حوادث برایتان قبض سنگین خسارت صادر کند).

اگر برای اولین بار است که به این سفر می‌روید، حتماً قبل از سفر دربارۀ جاده، آب‌و‌هوای مسیر اطلاعات لازم را کسب کنید. حتماً با خود نقشه یا مسیریاب حرفه‌ای همراه داشته باشید.

اگر مسیر طولانی است، حتماً برای استراحت بین راه برنامه‌ریزی کنید. به مهارت و تحملتان در رانندگی خیلی غره نشوید. حادثه خیلی ناگهانی‌تر از آنکه فکر کنید سراغ حرفه‌ای‌تر از شما رفته است.

به خاطر جان عزیز خودتان و همراهانتان، لطفاً هنگام رانندگی با دیدن مسیر هموار و زیبا جوگیر نشوید و پایتان را از روی گاز بردارید.

اگر در مسیر به راننده‌ای برخورد کردید که قصد کَل کَل با شما را داشت، به او توجه نکنید و بگذارید او از کنارتان بگذرد. به صدای شیطان درونتان که می‌گوید «باید روش رو کم کنی!» گوش ندهید.

برای زودتر رسیدن به مقصد از مسیر‌های متروک و خلوت نروید. بسیاری از دزدی‌های جاده‌ای در همین مسیرها اتفاق می‌افتند.

اگر متوجه مورد مشکوکی در طول سفر شدید (مثلاً ماشینی که شما را تعقیب می‌کند) خودتان هیچ اقدامی نکنید و به اولین پلیس جاده‌ای مراجعه کنید.

وقتی برای استراحت در مسیر توقف می‌کنید، از قفل‌بودن درها و بالا‌بودن شیشه‌ها اطمینان حاصل کنید (حتی اگر برای چند لحظه از ماشین پیاده می‌شوید). بسیاری از ماشین‌ربایی‌ها در همین توقف‌های خیلی کوتاه رخ می‌دهد.

هنگام رانندگی با سرنشینان شوخی دستی نکنید. اگر سرنشین هستید باعث به هم زدن تمرکز راننده نشوید.

نکات ایمنی در طول سفر
هرگز خواب‌آلود و خسته رانندگی نکنید

اگر خواب‌آلود شدید، حتماً با یکی از همراهان دیگر جایتان را عوض کنید یا با یک توقف کوتاه به خودتان و بقیه استراحت بدهید.

به امنیت و آرامش سرنشینان خودروهای دیگر هم اهمیت بدهید. در لاین خودتان حرکت کنید. فقط در مواقع لزوم بوق بزنید. قرار نیست راننده‌های ناشی و خطاکار را شما اصلاح کنید، سعی کنید عصبی نشوید و با خونسردی به راه خودتان ادامه بدهید.

نکات ایمنی در طول سفر
نور چراغ اتوموبیلتان را در چشم راننده مقابل نیندازید

در جاده‌های دو طرفه وقتی ماشین از روبروی شما می‌آید نور بالای ماشین‌تان را پایین بیاندازید تا دید راننده روبرو را مختل نکنید.

نکات ایمنی در طول سفر
مراقب باشیم کودکان پشت فرمان ماشین آماده حرکت ننشینند

هنگامی که به هر دلیل توقف می‌کنید، مراقب باشید فرزندانتان پشت فرمان ماشین آمادۀ حرکت ننشینند.

اگر کنار جاده توقف می‌کنید، مراقب کودکان باشید تا خدا نکرده به طور ناگهانی وسط جاده نروند.

اجازه ندهید فرزندانتان برای استفاده از سرویس بهداشتی یا تماشای یک منظره یا فروشگاه به‌تنهایی از شما جدا شوند. حتماً فرزندانتان را همراهی کنید.

نکات ایمنی در طول سفر
در توقف‌ها مراقب کودکان باشیم

برای اینکه با خیال راحت به یک مسافرت دلچسب بروید پیشنهاد می‌کنیم مطالب روزچین را دربارۀ امنیت و ایمنی سفر را مطالعه کنید.

روزچین برای شما سفر پر از خاطره های خوشی را آرزو می‌کند.🚗✈⛴🚎🚞🛤🌹

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر