ایمنی سفر؛ سفری به‌یاد‌ماندنی با تغذیه سالم در مقصد

تغذیه سالم در مقصد سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر می‌خواهید خاطرات خوشی از مسافرت‌ها داشته باشید، باید به تغذیۀ خود در طول سفر و در مقصد دقت کنید. روزچین امروز با شما از رعایت نکاتی دربارۀ تغذیه سالم در مقصد سفر را با شما در میان خواهد گذاشت. با ما همراه شوید.

ایمنی سفر؛ سفری به‌یاد‌ماندنی با تغذیه سالم در مقصد

تغذیه سالم در مقصد سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر می‌خواهید خاطرات خوشی از مسافرت‌ها داشته باشید، باید به تغذیۀ خود در طول سفر و در مقصد دقت کنید. روزچین امروز با شما از رعایت نکاتی دربارۀ تغذیه سالم در مقصد سفر را با شما در میان خواهد گذاشت. با ما همراه شوید.

حتماً شما هم دوست دارید در طول سفر از تمامی غذاهایی که در کنار خیابان فروخته می‌شوند و ظاهری وسوسه‌انگیز هم دارند، امتحان کنید. اما می‌دانید که با این کار ممکن است به‌راحتی بیمار شوید؟ بیماری در سفر بسیار مشکل است و تمامی لحظات سفر را می‌تواند به کام شما تلخ کند. پس برای داشتن یک سفر سالم با خاطرات خوش با ما همراه باشید.

اهمیت تغذیه سالم در مقصد سفر

کودکان در مسافرت
خوردنی‌های خوشمزه، از زیبایی‌های مسافرت برای کودکان

در مقاله‌های قبلی ایمنی خودرو قبل از سفر، ایمنی در طول سفر و ایمنی قبل از سفر را بررسی کردیم. در این نوشته می‌خواهیم به رعایت تغذیه سالم در مقصد بپردازیم. نکته‌ای که با اینکه یکی از لذت‌های سفر است، در‌عین‌حال می‌تواند سفر ما را تلخ کند. برای بسیاری از ما خوردن غذا یکی از بهترین قسمت‌های مسافرت است. اما این قسمت خوشمزه، بسیار ریسکی است! زیرا ممکن است ما را با برخی باکتری، میکروب‌ها و آلودگی‌ها مبتلا کند. اما یک مسافرت خوب به معده پر، وجود سالم و ذهن فعال نیاز دارد. در مسافرت، انرژی بیشتری نیاز داریم تا هم سرحال و پرانرژی باشیم و هم از جاهای زیادی دیدن کنیم و از سفر لذت ببریم. برای اینکار نیز نیاز داریم خوب غذا بخوریم. اما حال باید چه کار کرد؟ چه غذاهایی بخوریم و از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم؟ روزچین نیز قصد دارد شما را با تغذیه سالم در سفر آشنا کند.

مکان‌های مطمئن برای تهیه مواد غذایی

زمانی که به یک شهر یا منطقه‌ای که آشنایی با آن نداریم مسافرت می‌کنیم، مکان‌هایی هستند که می‌توانیم با مراجعه به آن‌ها هم غذای سالم تهیه کنیم و هم از فروشگاه‌هایی که مواد غذایی سالم می‌فروشند، مطلع شویم. در زیر به چند نمونه از این مکان‌ها اشاره خواهیم کرد.

نانوایی‌ها

نانوایی‌ها در سفر
انواع نان و شیرینی تازه و خوشمزه در مغازه‌های نانوایی

وقتی به مقصد رسیدید و در یک جا مستقر شدید، به‌دنبال نانوایی بگردید. نانوایی‌ها یکی از جاهایی هستند که شما مطمئناً می‌توانید برای داشتن تغذیه سالم در مقصد به آنجا مراجعه کنید. نانوایی‌ها عموماًدر کنار انواع متنوع نان، شیرینی، ساندویچ، چای و بعضاً قهوه نیز به فروش می‌رسانند. با تهیه یک نان یا ساندویچ در کنار یک چای داغ با قیمت مناسب، گرسنگی شما رفع می‌شود و با خیال راحت می‌توانید دنبال رستوران‌های مناسب و بهداشتی بگردید.

پرس‌و‌جو از ساکنان محل

یکی دیگر از راه‌های پیدا‌کردن مکان‌هایی که مواد غذایی سالم ارائه می‌دهند، پرسیدن از افرادی است که در آن محل ساکن هستند. این افراد می‌توانند غذاخوری‌های تمیز با غذاهای مناسب را به شما معرفی کنند. با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید و هم یک تغذیه سالم در مقصد را تجربه خواهید کرد.

فروشگاه‌های مواد غذایی

فروشگاه‌های مواد غذایی
خرید مواد غذایی از فروشگاه‌های مطمئن

درست است که کسی پخت‌وپز در مسافرت را دوست ندارد، اما اگر می‌خواهید هزینه‌ها را کم کنید و تمام وعده‌ها را در رستوران و غذاخوری‌ها میل نکنید، این گزینه می‌تواند به شما کمک کند. همین‌طور خوردن تمام وعده‌ها در رستوران‌ها، ریسک مسمومیت و بیمار شدن در سفر را نیز افزایش می‌دهد. پس برای داشتن یک سفر شاد بدون بیماری گاهی هم دست پخت خودتان را میل کنید.

مناطق مسکونی

امروزه غذاهای خانگی یکی از شغل‌های پردرآمد به شمار می‌رود. افرادی که در خانه غذا را درست کرده و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهند. شما نیز می‌توانید با گشتی در شهر و پرس‌وجو از مردم این مکان‌ها را پیدا کرده و یک غذای خانگی خوشمزه را در سفر میل کنید. اجازه ندهید خستگی راه و گرسنگی شما را به سمت رستوران‌های گران‌قیمت یا غیر‌بهداشتی ببرند.

بازار میوه و تره‌بار

بازارچه‌های غذا
برگزاری بازارچه‌های غذا در مناطق گردشگری

اگر وسایل پخت‌وپز دارید و حوصله درست‌کردن غذا هم دارید، می‌توانید با رفتن به بازار میوه و تره‌بار یا بازار روستایی مواد لازم را تهیه کرده و یک غذای خوشمزه با مواد اولیه تازه و محلی تهیه کنید. البته اگر شانس بیاورید و در روز خاصی مثل جمعه‌بازار – که در محل‌ها و روستاها بازارچه‌های غذا برگزار می‌شود – به محل برسید، می‌توانید دلی از عزا درآورید و به شکمتان نیز خدمتی کرده باشید.

به این موارد دقت کنید

رستوران‌ها در مسافرت
شلوغی رستوران نشان از غذاهای خوشمزه و قیمت مناسب دارد

به هنگام خرید مواد غذایی به وضعیت بهداشت مغازه دقت کنید. سر و وضع و لباس فروشنده را نادیده نگیرید. تمیز‌بودن دست‌ها و صورت، استفاده از پیش‌بند و دستکش و دیگر وسایل بهداشتی، نشانه‌های مهمی از رعایت بهداشت توسط فروشنده است. به تعداد مشتریان دقت کنید. مواد غذایی را بررسی کنید. به تاریخ تولید مواد بخصوص مواد گوشتی توجه کنید. گوشت قرمز و مرغ و ماهی را جلوی چشم ببرد تا شما از تازه بودن آن مطمئن شوید.

و در آخر

دست فروش‌های خیابانی
از هر دست فروش خیابانی غذا نخرید

با اینکه خوردن غذا یکی از لذت‌های ما در طول سفر است، اما خوردن هر چیزی یا در هر مکانی می‌تواند سلامتی ما را به خطر انداخته و خوشی مسافرت را به کام ما تلخ کند. پس بهتر است با رعایت چند نکته ساده و رعایت تغذیه سالم در مقصد، خاطرات زیبا و ماندگاری را از مسافرت‌های تفریحی به یادگار داشته باشیم. مثلاً از دستفروش‌های خیابانی غذا نخرید، با اینکه این غذاها ارزان قیمت هستند و غذاهای پرطرفدار شهر را به مردم می‌فروشند، ولی باز هم دقت لازم را داشته باشید. همراه خود غذا بردارید. موادی را که تاریخ ماندگاری زیادی دارند و امکان فاسد شدن آن کم است، همراه خود داشته باشید.

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان