راهنمای خرید کوسن یا پشتی کاناپه

در این مطلب راهنمای خرید کوسن یا پشتی کاناپه را به شکلی جامع و کاربردی برای شما تهیه کرده ایم. امیدواریم با این مطلب بتوانید کوسن یا پشتی کاناپه مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

در این مطلب راهنمای خرید کوسن یا پشتی کاناپه را به شکلی جامع و کاربردی برای شما تهیه کرده ایم. امیدواریم با این مطلب بتوانید کوسن یا پشتی کاناپه مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

راهنمای خرید کوسن : چگونه یک پشتی مناسب برای کاناپه انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید کوسن

فهم جزئیات انواع مختلف کاناپه ها، به ما در انتخاب نوعی از آن که هم راحت بوده و هم به خوبی با دکوراسیون شما جفت می شود، کمک خواهد کرد. به همین منوال، یافتن ارتفاع مناسبی از کوسن برای رفع نیاز شما به این جنس، نوع بالشی که شما انتخاب می کنید و در آمیختگی آن با دکوراسیون شما، از جمله مواردی هستند که در این بحث آن ها را پوشش می دهیم. در اینجا حقایقی درباره انتخاب کوسن یا پشتی کاناپه مناسب آورده شده است.

چه استفاده ای از کاناپه خود می کنید؟

خرید کوسن

میزان اندازه و ارتفاع کوسن و ضخامت درونی آن می تواند تأثیری اساسی در میزان رضایت و راحتی شما حین استفاده از آن را داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که قبل از انتخاب کاناپه ای که می خواهید خریداری کنید، استفاده ای که از آن می کنید را در نظر بگیرید.

یک کاناپه با پشتی های بلندتر مانند نوعی که ارتفاع پشتی آن در حدود 18 اینچ (معادل تقریبی 46 سانتی متر) یا بیشتر است، جایی را برای استراحت سر شما وقتی که نشسته اید فراهم می کند. این مزیتی قابل توجه برای کسانی است می خواهند هنگامی که تلویزیون تماشا می کنند روی کاناپه لم داده و هنگامی که چیزی می خوانند سر خود را به عقب تکیه دهند.

در میان این مطلب به شما یادآوری می کنیم که اگر برای خرید کاناپه نیز به راهنمایی نیاز دارید، مقاله راهنمای خرید کاناپه را نیز از دست ندهید.

راهنمای خرید کاناپه : همه چیز در مورد خرید کاناپه

اگر شما می خواهید زمانی که روی کاناپه لم داده و بازوی خود را زیر سرتان قرار دهید، نیازی نیست که نگرانی چندانی درباره ارتفاع پشتی آن داشته باشید. بنابراین فقط کافی است روی نوع و شمایل کاناپه ای که به دکوراسیون شما نزدیک تر بوده و بیشتر آن را می پسندید، تمرکز کنید.

همچنین ارتفاع پشتی یک کاناپه هنگامی که سرویس مبلمان شما استفاده هایی معمولی دارد، دارای اهمیت کمتری بوده و این معمولاً زمانی اتفاق می افتد که لم دادن و حس راحتی و دنجی در کاناپه مد نظر شما نیست. مانند مواقعی که کاناپه را در محل کار استفاده می کنید.

خرید کوسن یا پشتی کاناپه

به صورت کلی ارتفاع پشتی کاناپه به ارتفاع آن از سطح قرار گیری آن تا بالای پشتی آن منظور می شود، می تواند عنصر مهمی در شمایل و ظاهری که به اتاق محل قرار گیری آن بدهد. برای مثال اگر شما در اطراف محل قرار گیری کاناپه پنجره با سایر عناصر معماری را داشته باشید، داشتن و نصب یک کاناپه با پشتی بلند اصلاً ایده خوبی به نظر نمی رسد.

در اتاقی که پنجره های بلندی دارد، یک کاناپه با ارتفاع پشتی زیاد می تواند دید را مسدود کرده و مانع جلوه بصری این عناصر معماری در اتاق شود. در عوض یک کاناپه طویل و با ارتفاع کوسن کم تر می تواند انتخاب مناسب تری برای این نوع اتاق ها باشد.

چه نوع کوسن یا پشتی برای شما مناسب است؟

چه نوع کوسن یا پشتی برای شما مناسب است؟

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، نوع بالش کوسن است که برای کاناپه خود انتخاب کرده اید. به صورت کلی سه نوع اصلی بالش پشتی وجود دارد: پشتی محکم، پشتی بالشی و پشتی راحتی (کوسن)؛ که هر کدام مزایا و معایب خود را داشته و در جای مناسب خود می تواند بهترین استفاده را داشته باشند.

کوسن یا پشتی بالشی محکم و سفت

با استفاده از یک پشتی بالشی محکم و سفت، بالش پشتی آن به خوبی و کامل به پشتی کاناپه چسبیده است. به طور کلی حسی محکم تر داشته و هیچ گونه حس پر و چاق بودن یا کرک دار و دنج بودن در مورد این نوع بالش پشتی مورد نیاز نیست و همواره شسته رُفته به نظر می رسد. این نوع بالش همیشه به صورت پشتیبان برای سایر اجزای دکوراسیون و اجزای کاناپه مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال آن چنان که می بینید می توانید چند بالش متکایی را اضافه کرده و حس پشتیبانی از دکوری که روی کاناپه به وجود آورده را به راحتی می توان دید.

همواره گزینه های متعدد و مختلفی برای پشتی های بالش محکم مانند منگوله دار یا خط برجسته وجود دارند، که البته اینها به لطف وجود ساختاری تمیز و خوب دوخته شده آنهاست که باعث شده این پشتی های بالشی محکم و سفت خودشان را بیشتر در معرض دید قرار داده و مورد انتخاب قرار گیرند.

کوسن یا پشتی بالشی نرم

کوسن یا پشتی بالشی محکم و سفت

نوع دیگری از این کوسن ها که بیشتر مورد تقاضا و مطلوب مردم می باشد، کوسن های بالشی نرم است. این کوسن ها به گونه ای بریده، دوخته و آماده شده اند که می توانند به راحتی در کاناپه جای گرفته و محلی نرم تر برای لم دادن و تکیه کردن را ایجاد کنند.

طراحی هوشمندانه ای که برای این کوسن ها انجام شده باعث شده تا آن ها را دارای استعداد تطبیق پذیری با انواع کاناپه دانست. آن ها را می توان رسمی، غیر رسمی و به طور کلی بر اساس آنچه که مورد نیاز شما بوده و با دکوراسیون داخلی و شیوه زندگی که می خواهید بیابید. البته که در این عکس می توانید ببینید که یک کوسن پشتی غیر رسمی و فانتزی چگونه جلوه خود را در این اتاق روی کاناپه به رخ بیننده می کشد.

کوسن یا پشتی ناز بالش (کوسن های خیلی نرم)

کوسن یا پشتی بالشی نرم

سومین نوع این پشتی های ناز بالش ها یا کوسن های خیلی نرم هستند. در این نوع از پشتی ها، پشتی کاناپه با تعداد زیادی از این بالش ها پر شده و پوشیده می شود. آن ها قسمت پشتی کاناپه را کاملاً پوشش می دهند، اما به گونه ای طراحی نشده اند که فضا را به طور کامل پر کنند. البته که این نوع بالش و پشتی برای موارد غیر رسمی و راحت و دنج تر مورد استفاده قرار می گیرند.

کوسن های ناز بالشی می توانند مکانی گرم را برای لم دادن و پناه گرفتن ایجاد کنند اما خاصیت بسیار کمتری را هم در پشتیبانی و حمایت از بالش های پشتی که به آن ها تکیه داده اند، دارند.

چه مدلی از بالش برای کوسن یا پشتی برای شما مناسب است؟

کوسن یا پشتی ناز بالش (کوسن های خیلی نرم)

انتخاب نوع بالش کوسن یا پشتی تنها چیزی نیست که شما باید آن را مد نظر قرار دهید. شما به اینکه چه حس و چه استفاده ای که می خواهید از کاناپه کرده و طبیعتاً نوع پشتیبانی پشتی های کاناپه دار مورد استفاده آن را نیز باید مدنظر قرار دهید. همچنین می توان به نوع الیاف استفاده شده در آن ها و یا ترکیب و تفکیک این پشتی ها هم فکر کرد.

کوسن یا پشتی پر کننده قسمت های پایینی

کوسن یا پشتی پر کننده قسمت های پایینی

پشتی ها و کوسن های نرم به طور صد در صدی می توانند قسمت های پایینی پشتی را کاملاً پر کنند. این پشتی های پر کننده قسمت های پایینی پشتی به شما اجازه می دهند که به راحتی به آن ها تکیه داده و در آن ها فرو بروید. در نتیجه آن ها به طور کامل از تمام محل های تکیه گاه شما پشتیبانی نمی کنند. نوع دیگری از این بالش ها، آن دسته ای هستند که به نرمی بیشتر به واسطه بیشتر استفاده شدنشان دارند. مانند کوسن هایی که به راحتی روی یک کاناپه قابل تمیز دادن از سایرین بوده و در نگاه اول و انتخاب اول مورد استفاده افراد استفاده کننده از کاناپه قرار می گیرند.

کوسن یا پشتی پرکننده درشت بافت

این کوسن ها همچنان نرم بوده، اما آن ها حس حمایت بیشتری نسبت به نوع قبل برای استفاده کننده ایجاد می کنند و همچنین گزینه جانبی مناسبی برای کسانی هستند که به کرک و پشم حساسیت دارند.

بالش های ترکیبی

کوسن یا پشتی پرکننده درشت بافت

بهترین های این دو نوع طراحی را می خواهید؟ بعضی از شرکت های تولید کننده این لوازم، پشنهاد جالبی را برای شما دارند و آن این است که می توانید از ترکیب درشت بافت و بسیار نرم آن هم زمان استفاده کنید.

منبع: houzz

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر