ماهان شبکه ایرانیان

معرفی برترین بازی‌های اندرویدی برای تجربه با گیم‌پد ؛ فروردین ۹۷

با ورود گیم‌پدهای اندرویدی به بازار لوازم جانبی تلفن‌های هوشمند، دست بازی‌سازان برای ساخت عناوین باکیفیت بازتر شد. گیم‌پدیهای اندرویدی کنترلرهایی هستند که با متصل شدن به تلفن هوشمند شما تجربه بازی کردن با آن را همانند یک کنسول کوچک می‌کنند، به این شکل که تلفن شما حکم صفحه نمایش و پردازنده اصلی را ایفا می‌کند.

معرفی برترین بازی‌های اندرویدی برای تجربه با گیم‌پد ؛ فروردین 97

با ورود گیم‌پدهای اندرویدی به بازار لوازم جانبی تلفن‌های هوشمند، دست بازی‌سازان برای ساخت عناوین باکیفیت بازتر شد. گیم‌پدیهای اندرویدی کنترلرهایی هستند که با متصل شدن به تلفن هوشمند شما تجربه بازی کردن با آن را همانند یک کنسول کوچک می‌کنند، به این شکل که تلفن شما حکم صفحه نمایش و پردازنده اصلی را ایفا می‌کند.

مدل‌های مختلفی از این گیم‌پدها در بازار موجود است، برخی از آن‌ها دارای محل مخصوصی برای تلفن شما در مرکز خود هستند که در این حالت گیم‌پد شما مانند کنسول PSP عمل میکند.

برخی مدل‌های دیگر دارای قابلیت اتصال بوسیله بلوتوث هستند که به شما این اجازه را می‌دهد تلفن همراه خود را در هر مکان و شرایطی قرار داده و به راحتی به بازی کردن بپردازید.

البته تمامی بازی‌های موجود برای اندروید از گیم‌پدها پشتیبانی نمی‌کنند، به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی پانزده بازی برتر دارای این قابلیت بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

Crashlands

Crashland نام یک بازی ماجراجویانه با المان‌های مختلفی است که مجموعه تمام آن‌ها در کنار یکدیگر باعث بوجود آمدن عنوانی مفرح شده است و به جرئت می‌توان آن را به عنوان یکی از برترین بازی‌های بدون نیاز به اینترنت اندروید دانست. در این بازی همچون عناوین نقش آفرینی به بالا بردن لول شخصیت خود می‌پردازید، وسایل و ابزار گوناگون را ساخته و استفاده می‌کنید و به جنگ با دشمنانتان می‌روید. درواقع آزادی عمل بالا و وجود زمینه‌های مختلف برای انجام دادن کارها از جمله نکات مثبت Crashland محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید وارد خط داستانی بازی شده و دنیا را از شر تبهکاری که قصد نابودی آن را دارد نجات دهید. Crashlands یکی از نامزد‌های برترین بازی عرضه شده در سال 2016 بوده است و می‌توانید آن را با قیمت 4٫99 دلار از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Machinarium

مدت طولانی از عرضه Machinarium برای کنسول‌ها و تلفن‌های هوشمند می‌گذرد، اما اخیرا سازندگان آن با ارائه یک آپدیت قابلیت پشتیبانی از گیم‌پدها را به آن اضافه کرده‌اند. Machinarium یک بازی پازل بسیار محبوب و موفق است که در آن می‌بایست به گشت و گذار در محل‌های مختلف و پیدا کردن جسم‌های مختلف و درنهایت حل کردن پازل‌های فکری بسیار جذاب بپردازید. داستان آن نیز بسیار ساده است، آدم‌های بد یکی از دوستان شما را دزدیده‌اند و شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا او را از چنگ آن‌ها دربیاورید! گرافیک هنری زیبا، گیم‌پلی فوق‌العاده و پازل‌های متعدد بازی ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شوند تجربه این بازی را به همه پیشنهاد کنیم. Machinarium با قیمت 4٫99 دلار در فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


 Minecraft

ماینکرفت قطعا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های چند سال اخیر جهان است که توانسته است با ظاهر ساده و مکانیزم‌های جالب خود به موفقیت‌های متعددی دست پیدا کند. ورژن تلفن‌های هوشمند آن که با نام Minecraft: Pocket Edition  شناخته می‌شود  گرچه به پای نسخه کامپیوتر یا کنسولی آن نمی‌رسد اما به مرور و با منتشر شدن آپدیت‌های مختلف در حال کامل‌تر و بهترتر شدن است.

اگر بخواهیم برای کسانی که تجربه بازی کردن ماینکرفت را نداشته‌اند آن را توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم شما با قرارگیری در یک دنیای منحصر به فرد شروع به دست و پا کردن یک زندگی ساده برای خود می‌کنید و در این مسیر از چوب درختان، سنگ، شن و… اقدام به ساخت مصالح یا ابزار مورد نیاز خود کرده و از خودتان در مقابل خطرات مختلف دفاع می‌کنید.

Minecraft: Pocket Edition با قیمت 6٫99 دلار در فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است و اخیرا قابلیت پشتیبانی از گیم‌پد نیز به آن اضافه شده است.


 Modern Combat 5

یکی از برترین عناوین چند ساله اخیر تلفن‌های هوشمند قطعا Modern Combat محسوب می‌شود که توانسته است به خوبی حس و حال یک شوتر اول شخص را برروی صفحه تلفن‌های هوشمند بازسازی کند. پنجمین قسمت این سری بازی‌ها که علاوه بر یک بخش تک نفره جذاب دارای مولتی‌پلیر فوق‌العاده‌ایست که در آن می‌بایست از بین 7 کلاس موجود یک شخصیت را انتخاب کرده و با گذر زمان اقدام به باز کردن اسلحه‌ها و تجهیزات مختلف هر کلاس بکنید. البته مولتی‌پلیر بازی دارای برخی آیتم‌ها برای خرید درون برنامه‌ایست که موجب شده است بالانس آن تا حدودی به هم بخورد. در هر صورت این بازی هم اکنون بوسیله گیم‌پدها قابل بازی است و شما می‌توانید بصورت رایگان آن را از فروشگاه پلی‌استور دریافت کرده و از تجربه مولتی‌پلیر آن لذت ببرید.


NBA Jam

آیا شما نیز یکی از طرفداران بسکتبال هستید؟ پس نباید NBA Jam را از دست دهید! NBA Jam یک شبیه ساز بسکتبال است که گیم‌مودهای مختلفی همچون بازی دو به دو، بخش داستانی و همچنین بخش چند نفره یا مولتی‌پلیر برای رقابت با بازیکنان سرتاسر جهان است. اما تفاوت آن با دیگر عناوین موجود تفاوت برخی از قوانین و استایل‌های رایج بسکتبال است که به شما این اجازه را می‌دهد شاهد رخ دادن اتفاقات و حوادث غیر پیش‌بینی شده باشید. یکی از مزیت‌هایNBA Jam زمان کم هر راند آن است که از حیث می‌تواند یک بازی خوب برای پر کردن اوقات فراغت کوتاه محسوب شود. شما می‌توانید از بازی را از فروشگاه پلی‌استور با قیمت 4٫99 دلار که بدون پرداخت‌های درون برنامه‌ای است دریافت کنید.


بازی‌های عرضه شده توسط Nvidia  

کمپانی Nvidia که بسیاری از آن را بخاطر ساخت قطعات سخت افزاری و بخصوص کارت‌های گرافیکی میشناسند، اما طی سال‌های اخیر این کمپانی به نام تلاش زیادی کرده است تا برترین بازی‌های موجود را برای سیستم عامل اندروید به ارمغان بیاورد، اما متاسفانه بیشتر این عناوین برای Android Tv منتشر شده است. این مسئله بدین معناست که تمام بازی‌های منتشر شده توسط این توسعه دهنده برای تجربه نیاز به گیم‌پد دارند، بنابراین اگر از جمله کاربرانی هستید که علاقه دارید تا برخی عناوین اندرویدی را با استفاده از گیم‌پد تجربه کنید، قطعا بازی‌های انویدیا انتخاب‌های مناسبی هستند. از جمله عناوین باکیفیتی که توسط انویدیا برای اندروید عرضه شده‌اند می‌توان به Portal، Half Life 2، Metal Gear Rising: Revengeance، Resident Evil 5 و… اشاره کرد. لازم به ذکر است که برای تجربه عناوین فوق به یک تبلت Nvidia Shield یا تلویزیون نیاز دارید.

 


Never Alone: Ki Edition

یکی دیگر از عناوین اکشن – پلتفورم برتر آندرویدی که با گیم‌پدها نیز سازگار است Never Alone: Ki Edition نام دارد. در این بازی شما با دو کارکتر Nuna که یک پسر بچه است و Fox که یک روباه است همراه می‌شوید و در هر مرحله ممکن است کنترل یکی از آنان به دست شما سچرده شود. علاوه بر یک داستان کوتاه اما زیبا و گرافیک چشم‌نواز، Never Alone دارای گیم‌پلی و مکانیزم‌های فوق‌العاده‌ایست که تجربه آن را بسیار مفرح می‌کنند. در بازی میبایست برای پیشروی به حل کردن پازل‌های گوناگون بپردازید و با توجه به خصوصیات هر شخصیت تلاش کنید تا این کار را به درستی انجام دهید. این بازی با قیمت 4٫99 دلار در فروشگاه پلی‌استور قرار گرفته است.


سری بازی‌های Oddworld

در حال حاضر دو نسخه از سری بازی‌های Oddworld برروی تلفن‌های هوشمند در دسترس است، یکی با نام Oddworld: Stranger’s Wrath که در آن می‌بایست حول یک داستان گردش‌گرانه به نبرد با موجودات مختلف بپردازید. در قسمت دوم که Oddworld: Munch’s Oddysee نام دارد شما باید برا محافظت و نجات سیاره Oddworld جنگیده و از آن دفاع کنید. هر دو قسمت بازی دارای گیم‌پلی جذاب و گرافیک زیبا هستند که می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند. این دو بازی با قیمت پایین 1٫9 دلار از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت هستند.


Riptide GP: Renegade

یکی از برترین عناوین مسابقه‌ای منتشر شده در سال جاری Riptide GP: Renegade بوده است که دارای یک بخش داستانی بسیار مهیج است. در این بخش شما نقش یک مسابقه دهنده حرفه‌ای را دارید که جایگاه خود را از دست داده است و حال تلاش می‌کند تا با شرکت در مسابقات مختلف به جایگاه سابق خود یعنی برترین مسابقه‌دهنده جهان برسد. از دیگر مود‌های مختلف این بازی می‌توان به Split Screen برای بازی کردن بصورت دو نفره برروی یک صفحه، یک مود رقابتی و بخش چند نفره اشاره کرد. از دیگر مزیت‌های این بازی گرافیک بسیار زیبای آن است و گیم‌پلی سریع آن شما را به هیجان خواهد آورد. همچنینRiptide GP: Renegade یکی از معدود عناوین مسابقه‌ای است که دارای پرداخت درون برنامه‌ای نیست و رقابت‌های آنلاین آن عادلانه است. این بازی با قیمت 2٫99 دلار از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


بازیهای منتشر شده توسط Rockstar

کمپانی راک‌استار به عنوان بزرگ‌ترین و موفق‌ترین سازنده بازی‌های ویدیویی نیز چند سالی است که وارد میدان شده و عناوین قدیمی خود را برای سیستم‌ عامل‌های مختلف همچون اندروید و ios منتشر کرده است. شاید محبوب‌ترین و برترین بازی‌های عرضه شده برای اندروید توسط این کمپانی را بتوان سری GTA نامید، از این سری هم‌اکنون 5 بازی برای اندروید منتشر شده‌اند که از گیم‌پد نیز پشتیبانی می‌کنند، این 5 بازی Grand Theft Auto III، Vice City، San Andreas، Liberty City Stories و Chinatown Wars هستند. همچنین آخرین و جدیدترین بازی منتشر شده توسط راک‌استار برای تلفن‌های هوشمند نسخه بازسازی شده Bully است که سال‌ها پیش برروی کنسول Playstation 2 منتشر شده بود. Bully با ظاهری بهتر و مکانیزم‌های گیم‌پلی متفاوت این بار برروی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های مختلف توانست خاطرات خوش سال‌های گذشته را تداعی کند. همچنین اکثر بازی‌های منتشر شده توسط راک‌استار از کنترلرهای اندرویدی پشتیبانی می‌کنند.


 بازی‌های منتشر شده توسط SEGA Forever

مگر می‌توان SEGA را نشناخت یا بازی‌های آن را بخاطر نیاورد؟ SEGA یکی از پیش‌گامان ساخت بازی‌های رترو بوده و هست و همچنان بسیاری از عناوین منتشر شده توسط این توسعه دهنده برروی پلتفورم‌های مختلف از جمله اندروید قابل تجربه هستند. از این بازی‌ها می‌توان به Sonic the Hedgehog، Altered Beast، Golden Axe، Phantasy Star II، Ristar، Comix Zone، Kid Chameleon و برخی دیگر اشاره کرد. هر بازی مکانیزم‌های مخصوص خود را دارد و از لحاظ فضاسازی کاملا متفاوت است. اما نکته مشترک تمام آن‌ها این است که فضای موجود در تمام عناوین SEGA در میان آنان قابل مشاهده است و می‌توانید آن‌ها را به خوبی حس کنید. شما می‌توانید هرکدام از عناوین ذکر شده را بصورت رایگان و با تبلیغات درون برنامه از فروشگاه پلی استور دریافت کنید یا با پرداخت 1٫99 دلار تبلیغات آنان را حذف کنید و سپس از بازی بصورت کامل لذت ببرید.


 برخی از عناوین منتشر شده توسط Square Enix

یکی از کمپانی‌های بزرگ صنعت بازی‌سازی که پلتفورم تلفن‌های شومند را بسیار جدی گرفته و طی سالیان اخیر عناوین مختلفی را برای آن عرضه کرده است Square Enix نام دارد که بسیاری آن را با سری بازی‌های Tomb Raider یا Final Fantzy می‌شناسند. بسیاری از بازی‌های ساخته شده توسط این کمپانی برای تلفن‌های هوشمند مانند سری Final Fantazy، دو قسمت Tomb Raider، Secret Of Mana و… از گیم‌پد پشتیبانی می‌کنند که تجربه آن‌ها را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند. برخی از این عناوین ممکن است بسیار گران‌قیمت باشند اما بطور کلی دارای هیچ پرداخت درون برنامه‌ای نیستند.


بازی‌های منتشر شده توسط Telltale

از دیگر استودیو‌های بسیار معروفی که در سال‌های اخیر عناوین متعددی را برای پلتفورم تلفن‌های هوشمند عرضه کرده‌اند می‌توان به Telltale اشاره کرد. از مهم‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های این استودیو که برروی تلفن‌های همراه بوسیله گیم‌پدها قابل بازی هستند میتوان به The Walking Dead، Game Of Thrones، Batman، Tales From Borderlands، The Wolf Among Us و… اشاره کرد. تمام این عناوین داستانی را طی پنج قسمت مجزا تعریف کرده و با گیم‌پلی متفاوت و گرافیک هنری زیبای خود کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده‌اند. تمامی عناوین ذکر شده برروی تلفن‌های هوشمند رایگان بوده و از گیم‌پد نیز پشتیبانی می‌کنند، اما دارای پرداخت درون‌برنامه‌ای می‌باشند، شما می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


Unkilled

اگر بخواهیم برترین عنوان شوتر اول شخص تلفن‌های هوشمند را معرفی کنیم قطعا به نام Unkilled برمی‌خوریم. این بازی دارای یک بخش بسیار جذاب داستانی است و علاوه‌ بر آن شما می‌توانید به صورت تک نفره با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. گرافیک فوق‌العاده، مکانیزم‌های عالی، پشتیبانی بسیار خوب از گیم‌پد و بیش از 300 مرحله مختلف باعث می‌شوند شما زمان بسیار زیادی را صرف آن کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده Unkilled رایگان بودن آن است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی آن را از فروشگاه پلی‌استور دریافت کنید.


برخی از عناوین منتشر شده توسط Yodo1

می‌توان Yodo1 را به عنوان یکی از محبوب‌ترین استودیوهای بازیساز اندروید معرفی کرد. از بازی‌های مشهور و محبوب آنان برای پلتفورم اندروید می‌توان به Crossy Road، Pac-Man 256، Rodeo Stampede و… اشاره کرد. برخی از بازی‌های ساخته شده توسط این کمپانی برای سهولت در تجربه دارای پشتیبانی از کنترلرهای اندرویدی هستند که Pac-Man 256 و Crossy Road از این دسته محسوب می‌شوند. این دو بازی بسیار ساده و جذاب هستند و تقریبا می‌توان مکانیزم گیم‌پلی آنان را به سادگی توصیف کرد، تنها کافیست به اطراف حرکت کنید و از کنار برخی موانع عبور کنید. درصورت علاقه می‌توانید عناوین نام برده را برای تجربه با گیم‌پد از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان