ممکن است در روزهای آخر اسفند با حجم کاری بالا که باعث کلافگی‌تان نیز شده، مراقبت از پوست آخرین راهی باشد که به ذهنتان برسد. اما قطعا باید زمانی را به این مسئله اختصاص داد؛ "مخصوصا در شروع روز". اگر از آغاز روز مراقبت‌های پوستی را رعایت کنید، دیگر خطری پوستتان را در برابر آلودگی‌ها تحدید نمی‌کند‌ و مزیت دیگر آن این است که آماده‌سازی پوست قبل از آرایش، باعث می‌شود پوست شفاف‌تری داشته باشید و آرایشتان ماندگارتر شود. در این مطلب با این نکات طلایی آشنا شوید.

مرحله 1: پاکسازی

وقتی که سرتان روی بالش است، آلودگی‌های روی بالش و مو روی پوستتان می‌ماند. پس حتما باید اول صبح پوستتان را تمیز کنید.‌ شستن صورت با آب یکی از رایج‌ترین راه‌های پاک کردن پوست است اما اخیرا محصولات جدیدی وارد شده که آلودگی را از بین برده، پوست را پاکسازی می‌کند و منافذ آن را می‌بندد. استفاده از اسکراب‌ها پوستتان را شاداب‌تر می‌کند. ابتدا صورتتان را با آب گرم شسته و در انتها با آب یخ بشویید.

مرحله 2: مرطوب کننده حاوی ضدآفتاب بزنید

این دو راه را فراموش نکنید: آبرسانی و نگهدارنده. پوست شما نیاز به رطوبت دارد مخصوصا بعد از پاکسازی. به دنبال مرطوب کننده و یا کرم روزی باشید که حاوی SPF باشد. صورت و گردنتان باید از اشعه‌ها محفوظ بمانند که این موضوع به تغییر فصل ربطی ندارد و شما در هر فصلی باید از پوست صورت و گردن محافظت کنید.

مراقبت از پوست در صبح

مرحله 3: کرم دور چشم بزنید

بهترین و مهم‌ترین راه مراقبت روزانه از پوست استفاده از کرم دور چشم است. این کرم، نواحی اطراف چشم شما مرطوب نگه می‌دارد و شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. کرم دور چشم تمام خطوط موجود در نواحی اطراف چشم را صاف می‌کند.

مرحله 4: آب بنوشید

نوشیدن آب یک راه موثر برای درخشندگی و شفافیت پوست است. آیا بطری آب شما از صبح تا شب دست نخورده باقی می‌ماند؟ برای داشتن یک پوست سالم روزتان را با یک بطری آب آغاز کنید تا پوست سالم و شفاف داشته باشید.