رئیس دادگستری شوش در گفت‌وگو با میزان خبرداد

پایان نزاع و درگیری ۲ طایفه با تلاش شورای حل اختلاف شوش

رئیس دادگستری شوش گفت: نزاع و درگیری دوساله بین دو طایفه از این شهرستان با تلاش و وساطت دادگستری، دادستانی و شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان به صلح و سازش رسید.

صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شوش در گفت و گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان گفت: نزاع و درگیری دوساله بین دو طایفه از این شهرستان با تلاش و وساطت دادگستری، دادستانی و شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان به صلح و سازش رسید.

وی افزود: در سال 1395 نزاع و درگیری و کشته شدن یک نفر و ایجاد ضرب جرح عمدی بین دو طایفه در منطقه چعب از توابع شهرستان شوش و وارد آمدن خسارات به یکدیگر صورت گرفت که با وقوع این درگیری این 2 طایفه 2 سال در تب کینه و انتقام و دشمنی می‌سوختند.

این مقام قضایی اضافه کرد: در ادامه این درگیری‌ها تعداد زیادی از افراد این طایفه مهاجرت کردند تا اینکه با وساطت و تلاش فراوان و بی وقفه دادگستری، دادستانی و اعضاء شورای حل اختلاف سران عشایر این شهرستان و برگزاری جلسات متعدد، با حضور ریش سفیدان، معتمدان و سران طوایف بعد از 2 سال کینه و دشمنی بین این 2 طایفه، با صلح و سازش این پرونده مختومه شد و دو طرف لذت بخشش را بر انتقام برگزیدند و درحضور کلام خدا هم قسم شدند که برای همیشه دشمنی را کنار بگذارند و هم عفو و بخشش را به فرزندان خود یاد دهند و هم صلح و آرامش را به خانواده هایشان بازگردانند.

جعفری چگنی در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضاء شورای حل اختلاف اظهار داشت: خوشبختانه شورای حل اختلاف توانسته با درایت، تلاش و پیگیری‌های مستمر در امر صلح و سازش نقش موثری ایفا کند و لازم است بزرگان و معتمدان با شورا‌های حل اختلاف همکاری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان