ابوالقاسمی در سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها؛

مشکلات بر سر مردم استان البرز سایه افکنده است/ طرح های روستایی بازنگری شوند

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها گفت: هم اکنون مشکلات بر سر مردم استان البرز سایه افکنده و موجب نارضایتی آن‌ها شده است.

مشکلات بر سر مردم استان البرز سایه افکنده است/ طرح های روستایی بازنگری شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید اسحاق میر ابوالقاسمی نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها در سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به نقش و جایگاه شوراها در سطح مدیریت محلی، اظهار داشت: پس از موافقت امام راحل(ره) با تشکیل شوراها، آیت‌الله طالقانی 6 نفر از افراد متخصص همراه با 2 حقوقدان را خواستند تا طرح جامع تدوین تشکیل شوراها را آماده و به مرحله اجرا رسانند.

وی با بیان اینکه این طرح در 14 ماده در تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 58 به تصویب رسید، افزود: این طرح بالاخره به کرسی نشست و  به اجرا درآمد.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان ها با تاکید بر اینکه نهاد شوراها نهادی قرآنی و مردمی است که با 117 هزار پست در کشور خدمت رسانی می‌کند، گفت: مردم سرنوشت خودشان را به وسیله شوراها به دست گرفته‌اند و این امر باعث شده یک حکومت مردم بر مردم تشکیل شود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی شوراها را پاد زهر استبداد می‌دانست، تصریح کرد: آیت الله طالقانی نخستین کسی بود که از شوراها سخن گفت، به همین دلیل گزافه نیست اگر بگوییم که وی اصل شورا را کشف کرد.

وی ادامه داد: پیش از پیشنهاد وی برای تشکیل شوراها حتی یک کتاب در این حوزه نوشته نشده بود، به همین دلیل معتقدم این نهاد خود جوش مردمی دستی برای دولت شده تا از نزدیک مسایل و مشکلات را لمس کند و در جهت رفع آن‌ها برآیند.

نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات و کمبودهای مردم این استان، افزود: سال هاست که مشکلات و دردها بر سر مردم محروم این استان سایه افکنده و گویی سایه سار شومش ابدی است که هیچ‌گاه بر نخواهد تابید.

در حال تکمیل...
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر