حلقه منحرفان

اشاره:   مرداد ماه سال ۸۹ بود که سران فرقه انحرافی «عرفان حلقه» بازداشت شدند. فرقه انحرافی «عرفان حلقه» با همان «عرفان کیهانی» که سال ها در سطح کشور فعالیت می کرد، توسط «محمد علی طاهری» تأسیس شد و با برنامه ریزی های دقیق و ظاهرسازی های عوام فریبانه سال ها کار خود را ادامه می داد

حلقه منحرفان

اشاره:
 

مرداد ماه سال 89 بود که سران فرقه انحرافی «عرفان حلقه» بازداشت شدند. فرقه انحرافی «عرفان حلقه» با همان «عرفان کیهانی» که سال ها در سطح کشور فعالیت می کرد، توسط «محمد علی طاهری» تأسیس شد و با برنامه ریزی های دقیق و ظاهرسازی های عوام فریبانه سال ها کار خود را ادامه می داد.

1- بیوگرافی «عرفان حلقه»
 

اواسط دهه هفتاد شمسی، فردی به نام «محمد علی طاهری» ادعا کرد نیرویی ماورائی دارد که به کمک آن می تواند بیماران مختلف را درمان کند برای این کار هم اسم پر طمطراقی انتخاب کرده بود؛ «فرادرمانی»...
طاهری، کم کم به فکر راه اندازی مکتب جدیدی افتاد که از طریق آن بتواند افراد بیش تری را جذب کند. به همین دلیل ایده «فرادرمانی» را گسترش داد و به «عرفان حلقه» رسید و از آن جا که «محمد علی طاهری» شخصا اطلاعات دینی کاملی نداشت، با کمک چند خانم که مطالعات عرفانی و قرآنی جسته و گریخته ای داشتند، سعی کرد این ایراد را مرتفع کند و در سال 1383 در پوشش یک مؤسسه فعالیت خود را رسما شروع کرده و بعد از دو سال فعالیت مؤسسه خود را اخذ نمود.
اما ظرف دو سه سال فعالیت، آن قدر از مؤسسه یاد شده تخلف سر زد که مجوز فعالیتش باطل شد. با این وجود این مؤسسه و تشکیلاتش تا چندی بعد به فعالیت مخفیانه خود ادامه می داد!

2- رهبر مذهبی یا چریک منافق؟!
 

مهم ترین مسأله ای که در گذشته های رهبر مذهبی فرقه «عرفان حلقه» به چشم می خورد، عضویت او و همسرش در گروه «چریک های فدایی خلق» است!
در مدت زمانی که طاهری و همسرش عضو این گروه بوده اند؛ تفکرات الحادی فراوانی از جمله «مارکسیسم» و «تجربه گرایی» به ذهن شان تزریق شده بود که این تفکرات در آموزش هایی که تحت عنوان «عرفان حلقه» یا «عرفان کیهانی» مطرح می کردند، کاملا هویدا است.
اما نکته جالب در مورد رهبر مذهبی این فرقه، تنها مربوط به عضویت او در گروهک چریک های «فدایی خلق» نیست...
یاران طاهری او را مهندس خطاب می کردند! بعدها حساسیت های در مورد مدرک دانشگاهی او، از طرف یارانش ایجاد شد که نتیجه این حساسیت ها معلوم می کرد «مهندس» در هیچ یک از دانشگاه های داخل ایران تحصیلات عالی را طی نکرده است!
بعدها شخص «مهندس» مدعی شد در دانشگاه های ترکیه کسب علم کرده، اما وقتی نتیجه استعلام از دانشگاه های ترکیه هم منفی از آب درآمده، پته جناب مهندس روی آب افتاد و معلوم شد ایشان حتی موفق به اخذ مدرک دیپلم هم نشده! اما با این اوصاف «مهندس» کم نیاورد و ادعا کرد به دلیل فعالیت های انقلابی از دانشگاه ترکیه اخراج شده!

3- سودهای کلان برای رهبر عارفان!
 

با وجود اخطارهای پی در پی مراجع قانونی مبنی بر این که مؤسسه یاد شده مجوز فعالیت ندارد و فعالیت هایشان نیز در هاله ابهام قرار دارد، باز هم «محمد علی طاهری» به همراه مشاوران خود به برپایی دوره های آموزشی در سراسر ایران برای قشر جوان ادامه می دادند. این فعالیت های غیر قانونی از سال 1385 و با ابطال مجوز فعالیت مؤسسه «عرفان حلقه» غیر قانونی تر شد، اما این افراد همچنان به برپایی کلاس های خود ادامه می دادند.
کلاس هایی که در تهران و سایر شهرستان ها با شهریه هایی بالغ بر 200 تا 300 هزار تومان برپا می شد، مبالغ هنگفتی را به جیب های این افراد سرازیر کرد و این در حالی بود که مؤسسه هیچ گونه گزارش مالی و مالیاتی را از میزان درآمدهای خود ارائه نمی کرد و عجیب تر این که به جز طاهری، برای برپایی این کلاس ها، افرادی که برای تدریس (!) در این مؤسسه فعالیت می کردند، کوچک ترین مطالعاتی در زمینه های اسلامی و قرآن نداشتند.
میزان درآمد هنگفت این مؤسسه تا آن جایی مبهم بود که با گذشت یک ماه از دستگیری سران این فرقه و تا زمان تهیه این گزارش، هیچ گزارشی در مورد میزان درآمد فرقه «عرفان کیهانی» آماده نشد!
کم ترین اطلاعاتی که در مورد میزان درآمد این فرقه می توان ارائه داد، مهاجرت ناگهانی و یک شبه این افراد به شمال شهر پایتخت و تغییر اتومبیل های بعضا چهار یا پنج میلیونی شان به اتومبیل های پنجاه میلیونی است!

4- حلقه منحرفان!
 

یکی از اصول مقدماتی عرفان کیهانی، عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی است! افراد در این مکتب یاد می گرفتند که صرف نظر از هر گونه اعتقاد به خدای واحد، می توانند از «شبکه شعور الهی» استفاده کنند! این اراجیف در کتابی که به قلم رهبر بی سواد این فرقه مکتوب شده(!) بیان شده بود و این طور ذهن جوانان را حلاجی می کرد که عرفان حلقه، میانبری ست برای این که افراد بدون کوچک ترین زحمتی برای عبادت خداوند، از لطف سرشار او بهره مند شوند.
اما خدایی که قرار بود، جوانان گمراه این فرقه از الطافش بهره مند شوند، خدای یکتا نبود؛ بلکه خدایی ست که محرم و نامحرم ندارد و ایمان به امام و پیامبران و دین و مذهب هم سرش نمی شود!
در واقع قرار بود راه میانبر، همان «محمد علی طاهری» باشد!! میانبری به سوی مرگ؛ مرگ معنوی که به مخاطبانش یقین می دهد که فرایض دینی برای زمان فعلی قدیمی شده است!
در تفکرات منحرف و سخیف عرفان حلقه واجبات دینی جدیدی به مخاطب آموزش داده می شد! واجباتی مثل شفای دیگر مریضان، نشستن چندین ساعته به صورت «ریلکسیشن»، قرار گرفتن در هرم جمع مرید و...
در حقیقت این انحرافات مبارزه نرم با اسلام است. این طرز فکر تلاش دارد تا قرآن را غیر وحیانی تلقی کرده و به رسول اکرم (ص) به اتهام تناقض گویی اهانت نموده و ائمه اطهار (ع) را غیر معصوم بخواند.
همچنین در تفکرات منحرف این مکتب، زیارت قبور ائمه اطهار (ع) را شرک تلقی می شود و شیطان مورد ستایش قرار گرفته و موحد خوانده می شود!
تفکرات منحرف این فرقه تنها محدود به مواردی که اشاره کردیم نمی شود و در این مطلب مجالی بیش از این برای بیان تفکرات کفرآلود این افراد نیست.
در انحراف این فرقه و سران این فرقه همین بس که خداوند یکتا را منکر می شود و برای خدا، جایگزینی مطرح می کنند که محرم و نامحرم ندارد و شیطان بهترین بنده اش است! فرقه ای که وجود مقدس امام زمان (عج) را به تمسخر گرفته و معتقد است و نیازی به مهدی صاحب زمان (عج) نیست؛ چون «محمد علی طاهری» عملکرد بهتری نسبت به امام زمان (عج) دارد!
منبع: ماهنامه دیدار آشنا شماره 131
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر