ماهان شبکه ایرانیان

بیژن ارژن در گفتگو با مهر:

احمد عزیزی به "بی کلمگی" شعرِ بعد از جنگ پایان داد

کرمانشاه- شاعر انقلابی و آیینی گفت: احمد عزیزی به "بی کلمگی" شعرِ بعد از جنگ پایان داد و با بازخوانی و بازآفرینی سبک هندی نگاهی دیگر در ادبیات آفرید.

احمد عزیزی به "بی کلمگی" شعرِ بعد از جنگ پایان داد

بیژن ارژن امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم احمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آقای احمد عزیزی شاعری بودند که با بازخوانی و بازآفرینی سبک هندی توانستند نگاهی دیگر و فردایی دیگر در ادبیات بیافرینند.

وی افزود: احمد عزیزی شاعری بود که در دورانی شروع به نوشتن کرد که پایان جنگ بود و شاعران ما در بی کلمگی و بی مضمونی محض بودند و این بی کلمگی و بی مضمونی باعث شده بود که حرف آنچنانی برای گفتن نداشته باشند چراکه پیش از این هر چه تعابیر و مضامین بود بیشتر در حوزه شعر دفاع مقدس بود.

ارژن بیان کرد: بعد از «کفشهای مکاشفه» کلمات، تصاویر، مضامین تازه، بدیع و بکری وارد ادبیات کلاسیک ما شد و سبب شد تا این کلمات و مضامین  دریچه و پنجره تازه ای را بر روی قالب های دیگر باز کند و فضای جریان شعر ما  از حوزه شعر دفاع مقدس محض و لحظه ای و فی البداهه تبدیل به یک جریان تصویر پرداز مفهوم گرای عرفانی شود.

وی اظهار کرد: احمد عزیزی انسانی بسیار جوانمرد، دست و دل باز و خوش رویی بودند و فکر نمیکنم و یا من نمیشناسنم که کسی از احمد رنجشی داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان