تفاوت لوزارتان و والسارتان در کاهش فشار خون چیست؟

یکی از این بیماری های شایع، نوسان فشار خون است. علت فشار خون بالا را می توان در ژنتیک و سبک زندگی جستجو کرد. دو داروی معروف و شایع برای کنترل و کاهش فشار خون لوزارتان (Cozaar) و والسارتان (Diovan) هستند. اما تفاوت لوزارتان و والسارتان در کاهش فشار خون چیست؟

پیری یک واقعیت انکار ناپذیر برای همه انسان ها است. همه می دانیم که با افزایش سن، ممکن است با بیماری های مختلفی روبرو شویم. یکی از شایع ترین این بیماری ها، نوسان فشار خون است که با نام فشار خون بالا شناخته می شود. علت این بیماری را می توان در ژنتیک یا سبک زندگی افراد جستجو کرد. تفاوت لوزارتان و والسارتان در کاهش فشار خون چیست؟

برای قرارگرفتن فشار خون در رنج نرمال باید به پزشک مراجعه کنیم تا داروهایی را برای ما تجویز کند. دو داروی معروف و شایع برای کنترل و کاهش فشار خون لوزارتان (Cozaar) و والسارتان (Diovan) هستند. در این جا تفاوت های بین Losartan و Valsartan را بررسی خواهیم کرد.

 

لوزارتان

دارویی است که توانایی جلوگیری از تنگ شدن عروق خونی را بر عهده دارد و باعث می شود تا جریان خون بهتر گردش پیدا کند. فشار خون بالا می تواند باعث سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی شود. لوزارتان همچنین برای بیماران دیابتی نوع2 که مبتلا به پرفشاری خون هستند تجویز می شود. همچنین این دارو در کاهش طولانی مدت نارسایی کلیه دیابتی موثر است.

نکات مصرف لوزارتان

 

والسارتان

یک دارو برای کاهش فشار خون و جلوگیری از تنگ شدن عروق خونی است. این دارو می تواند گردش خون شما را بهبود بخشد. بزرگسالان و کودکان (حداقل 6 ساله) می توانند تا زمان تجویز پزشک از این دارو استفاده کنند. این دارو همچنین می تواند در درمان نارسایی قلبی موثر بوده و خطر مرگ بر اساس حمله قلبی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده است که این دارو از لوزارتان اثر بیشتری در دراز مدت دارد.

والسارتان

 

نکات مصرف لوزارتان و والسارتان:

1. این داروها برای زنان باردار با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف شود. چون ممکن است به سلامتی جنین و نوزاد شما آسیب برساند.

2. اگر نسبت به این داروها حساسیت دارید، حتما آن رابه پزشک خود اطلاع دهید.

3. از مصرف همزمان داروهای دیگر با لوزارتان یا والسارتان بدون مشورت با پزشک خود پرهیز نمایید. ممکن است روی متابولیسم دارو اثر منفی بگذارند.

4. در هنگام مصرف این داروها، رژیم غذایی خود را به شدت کنترل نمایید. از غذاهای چرب و پرنمک پرهیز کرده و آب فراوانی بنوشید.

بیشتر بخوانید:

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان