اپل از سامسونگ نمایشگرهای OLED ارزان‌تر طلب می‌کند

سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون X اپل بود و از آنجایی که تنها آن‌ها توانستند انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و کمیت برآورده کنند، با قیمت بالایی این پنل‌ها را در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار دادند

اپل از سامسونگ نمایشگرهای OLED ارزان‌تر طلب می‌کند

سامسونگ تنها تامین‌کننده پنل‌های OLED برای آیفون X اپل بود و از آنجایی که تنها آن‌ها توانستند انتظارات اپل را در زمینه کیفیت و کمیت برآورده کنند، با قیمت بالایی این پنل‌ها را در اختیار کوپرتینویی‌ها قرار دادند. این غول کره‌ای امید داشت تا تنها از این راه بتواند 22 میلیارد دلار در سال 2018 درآمد کسب کند اما شرایط مثل سال گذشته نیست و آمریکایی‌ها به دنبال قیمت تمام شده‌ی کمتری برای آیفون‌ها بعدی خود (احتمالا آیفون Xs و دیگر محصولات خود) هستند.

گفته شده که سامسونگ بنا دارد تا در سال پیش رو 200 میلیون پنل OLED تولید کند و نیمی از آن‌ها را در اختیار اپل قرار دهد، یعنی دو برابر میزانی که سال گذشته برای آیفون X تولید شده بود. طبق توافق، 25 میلیون پنل برای آیفون 10 تولید خواهد شد و 75 میلیون واحد باقی مانده برای آیفون Xs یعنی جاگزین امسال آیفون 10 تامین می‌گردد.

iPhone X

تولید پنل‌های OLED برای آیفون Xs ماه آینده با سرعت ماهانه تولید 2 الی 3 میلیون آغاز خواهد شد و در ماه ژوئن سرعت افزایش خواهد یافت. خط تولید A3 سامسونگ که به دلیل ظرفیت بالا به حالت تعلیق درآمده بود دوباره کار خود را از سر گرفته است.

اما طبق گزارش‌ها، سامسونگ و اپل مشغول مذاکره برای قیمت پنل‌های امسال هستند. میزان تقاضای بالای اپل این امکان را به آن‌ها می‌دهد که درخواست قیمت پایین‌تری در سال جدید داشته باشند. گویا مدیرعامل سامسونگ دیسپلی ماه گذشته با مدیران ارشد اپل ملاقاتی داشته اما به توافقی در این زمینه دست نیافته‌اند.

گرچه این گزارش هیچگاه تایید نشد اما گفته می‌شود که اپل برای هر نمایشگر آیفون X بهای 110 دلاری به سامسونگ پرداخته (بعضی گزارش‌ها 120 و بعضی دیگر تا 130 دلار هم این رقم را بالا برده‌اند) که تقریبا یک‌سوم کل قیمت ساخت آیفون X به حساب می‌آید.

اپل قطع به یقین قصد کاهش قیمت تولید آیفون بعدی که احتمالا آیفون Xs نام دارد را خواهد داشت و گفتگو با سامسونگ بر سر کاهش قیمت نمایشگر یکی از این نشانه‌ها خواهد بود. کوپرتینویی‌ها احتمالا قصد دارند حدود 100 دلار بابت هر واحد نمایشگر آیفون Xs به رقیب و همکار کره‌ای خود بپردازند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر