ماهان شبکه ایرانیان

مدل i۱: خودرو برقی پایه جدید کمپانی BMW

کمپانی خودرو ساز BMW برنامه‌های بزرگی برای برقی سازی خودرو‌های خود دارد. این کمپانی باواریایی متعهد شده است تا تمامی دامنه خودرو‌های خود را برقی سازی کرده و بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ به معرفی تا ۱۲ خودرو برقی جدید، بپردازد.

مدل i1: خودرو برقی پایه جدید کمپانی BMW

کمپانی خودرو ساز BMW برنامه‌های بزرگی برای برقی سازی خودرو‌های خود دارد. این کمپانی باواریایی متعهد شده است تا تمامی دامنه خودرو‌های خود را برقی سازی کرده و بین سال‌های 2019 تا 2025 به معرفی تا 12 خودرو برقی جدید، بپردازد.

طبیعتاً این حقیقت به معنای این است که سری برقی i این کمپانی به سرعت گسترش خواهد یافت. در حال حاضر تنها‌ خودرو‌هایی که سری i برقی BMW را تشکیل می‌دهند مدل تمام برقی i3 و مدل هیبرید i8 می‌باشند، اما این کمپانی پیش از این حقوق نام گذاری را برای مدل‌های i1 تا i9 و iX1 تا iX9 محفوظ نگه داشته است.

اما هم اکنون گزارشی توسط وبسایت Motor.es منتشر شده که به ادعای آن کمپانی BMW در شرف تصمیم گیری برای وارد ساختن مدل i1 در خط تولید به عنوان خودرو برقی پایه جدید این شرکت می‌باشد.

طبق این گزارش مدل BMW i1 بر روی یک معماری الکتریکی نشات گرفته شده از UKL، سوار خواهد شد و به لحاظ اندازه از مدل i3 کنونی بزرگ‌تر و نسبت به نسل بعدی سری 1 کمپانی BMW کوچکتر خواهد بود. این خودرو همچنین بر روی پلتفرم استفاده شده در مدل پیش روی مینی کوپر الکتریک که انتظار می‌رود در سال 2019 روانه بازار گردد، ساخته خواهد شد.


در همین رابطه بخوانیم: ورژن اسپرت خودرو برقی شرکت BMW یعنی مدل i3!


هر دو خودرو به یک موتور برقی که در قسمت جلویی خودرو قرار گرفته و سواری دیفرانسیل جلو را فراهم می‌کند مجهز خواهند بود و همچنین انتظار می‌رود خروجی قدرت مدل i1 مشابه مینی کوپر الکتریک باشد.

در حالیکه زمان شروع تولید مدل برقی جدید کمپانی مینی، سال 2019 و در کارخانه آکسفورد این شرکت تعیین شده و مدل جدید این شرکت به یک سیستم رانشگر که در مرکز e-mobility کمپانی BMW در باواریا در حال توسعه است مجهز خواهد شد، طبق گزارشات مدل i1 از یک طراحی مناسب خانواده بهره خواهد برد که به شکل یک هاچ بک پنج در با فضای داخلی جادار عرضه خواهد شد.

کمپانی BMW همچنین اشاره داشت که مدل‌های i3 و i8 ممکن است بعد از سال 2021 از تولید خارج شده و به وسیله مدل‌های i4 و iNext در 2020 و 2021 جایگزین شوند، در نتیجه مدل i1 جدید احتمالا به عنوان ارزان قیمت‌ترین خودرو برقی این شرکت جایگزین مدل i3 کنونی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان