ماهان شبکه ایرانیان

هالوژن های ریلی، نوری برای بهتر دیده شدن دکوراسیون شما

هالوژن های ریلی به هالوژن هایی گفته می شود که توسط یک پایه مخصوص بر روی ریل قرار می گیرند. نقش این هالوژن ها در طراحی داخلی نقشی موثر و چشمگیر است

هالوژن های ریلی به هالوژن هایی گفته می شود که توسط یک پایه مخصوص بر روی ریل قرار می گیرند. نقش این هالوژن ها در طراحی داخلی نقشی موثر و چشمگیر است. به طوری که بر روی هر عنصری تابیده شوند زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر می کنند. از هالوژن های ریلی برای خود نمایی بیشتر تابلوها، آثار هنری و یا تو رفتگی های تاریک در دل دیوارها، به منظور ایجاد فضایی متفاوت تر هم می توان استفاده کرد. 

نورپردازی با هالوژن ریلی

روشنایی آویز کد 7646/01 روشنایی مجلسی

روشنایی آویز کد 7646/01 روشنایی مجلسی

قیمت نامشخص
روشنایی سقفی چوبی تی سرا

روشنایی سقفی چوبی تیسرا

قیمت نامشخص
روشنایی تی سرا طرح الایو

روشنایی تیسرا طرح الایو

قیمت نامشخص

در مراحل نصب این هالوژن ها، ابتدا ریل بر روی سقف نصب می شود، سپس هالوژن ها بر روی آن قرار می گیرند. سپس زاویه تابش تنظیم می گردد. تنظیم زاویه و شدت نور، از اهمیت بالایی برخوردار است. بهترین گزینه کمک گرفتن از منبع های نوری دیگر، در کنار هالوژن ها است. استفاده از چند منبع نوری در یک فضا علاوه بر ایجاد یک روشنایی یکنواخت و مطلوب در اتاق، می تواند از خیرگی نورهای هالوژنی کم کند.

نورپردازی با هالوژن ریلی

هالوژن

نکته دیگر، انتخاب تعداد هالوژن بر روی ریل است. برای جلوگیری از خیره شدن و آزار چشم، نباید از یک دسته هالوژن با فاصله کم، در یک قسمت استفاده کرد. بهتر است از چند هالوژن با فاصله تقریبی 1 متر از یکدیگر استفاده کنید. همچنین هر هالوژن را در محلی قرار دهید تا پرتوهای نور بر روی یک عنصر مشخص تابیده شود. 

هالوژن سقفی

محل نصب هالوژن های ریلی توجه ویژه ای را طلب می کند. شما باید ریل را در جایی نصب کنید که با تابش هالوژن ها بر جذابیت محل مورد نظرتان بیافزایید؛ نه اینکه هالوژن ها نقطه عطفی در فضای شما باشند و بجای دیده شدن عناصر خودشان مرکز توجه شوند! برای این منظور می توانید از خطوط قرار گیری مبلمان در محیط پیروی کنید. به عنوان مثال برای یک مبلمان ال شکل، بهتر است هالوژن های ریلی را به صورت ال بر روی سقف و در بالای مبل نصب کنید. اگر هم قصد دارید بر روی آثار روی دیوار نور بتابانید بهتر است خطوط ریل را با مسیر شکست دیوارها هماهنگ کنید.

هالوژن در نورپردازی

هالوژن ریلی

انواع ریل های هالوژنی

  • ریل های خطی و ساده: این ریل ها به صورت ساده و در یک راستا قرار می گیرند. کاربرد ریل های خطی برای قسمت هایی است که قصد دارید به صورت مستقیم و در یک راستا نورپردازی کنید.
  • ریل های دو قلو: ریل های دوقلو همان ریل های ساده هستند، با این تفاوت که شما میتوانید به دلیل دوبل بودن ریل ها، از منابع نوری متنوع تری بر روی آنها استفاده کنید. این مزیت در ریل های دوقلو، آنها را از جنبه های دکوراسیونی پر کاربردتر از انواع خطی کرده است.  
  • ریل های منحنی: همانطور که از نام این ریل ها پیداست آنها دارای انحنا هستند. این انحنا می تواند تاثیر چشمگیری در طراحی داخلی فضا داشته باشد. با استفاده از ریل های منحنی شما به فضایی پویا و انرژی بخش دست پیدا خواهید کرد.
  • ریل های سقفی و دیواری: این نوع ریل ها مناسب تابش نور بر روی آثار هنری هستند. شما می توانید آنها را بر روی سقف و دیوار نصب کنید. در صورتی که بر روی سقف نصب کردید باید به فاصله دیوار و هالوژن ها دقت کنید تا زاویه تابش مطلوبی بسازید.

هالوژن سقفی ریلی

هالوژن ریلی در پذیرایی

این نکات را درباره چراغ های ریلی به خاطر بسپارید!

  • هالوژن های ریلی که قابلیت انعطاف ندارند و امکان تنظیم آنها وجود ندارد، انتخاب مناسبی نیستند. 
  • از بکارگیری هالوژن های زیاد و به شکل دسته ای پرهیز کنید.
  • هالوژن هایی با ولتاژ پایین خریداری کنید تا هم شدت نور ملایم تر داشته باشید و هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. 
  • برای تنظیم شدت نور هالوژن های ریلی از دیمر استفاده کنید.
  • اگر فضای کوچک و باریکی دارید مانند یک راهروی طویل، استفاده از هالوژن های ریلی برای تامین نور گزینه مناسبی هستند.

روشنایی

روشنایی

قیمت نامشخص
چراغ روشنایی / نور گستر پارس

چراغ روشنایی

1تومان
روشنایی دیواری کد S24/W روشنایی مجلسی

روشنایی دیواری کد S24/W روشنایی مجلسی

قیمت نامشخص

برای انتخاب یک روشنایی مناسب برای محیط زندگی تان، پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه فرمایید:

نویسنده: سمیه منوچهری ؛ تحریریه چیدانه

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان