با پنج راهکار آماده‌ی فصل دوم Westworld باشید

خطر لو رفتن فصل یک وست ورلد وقتی‌که فصل دوم «وست ورلد» Westworld پخش شود، بیش از ۵۰۰ روز از پایان فصل اول آن می‌گذرد

خطر لو رفتن فصل یک وست ورلد
وقتی‌که فصل دوم «وست ورلد» Westworld پخش شود، بیش از 500 روز از پایان فصل اول آن می‌گذرد. زمان زیادی است که ممکن است دراین‌بین اتفاقات زیادی افتاده باشد. خود این سریال محبوب شبکه‌ی اچ‌بی‌او HBO پر از تغییر و برملا شدن راز‌های مختلف است. به نظر محتمل می‌آید که سریالی که در سال 2018 خواهید دید با ‌آنچه در 2016 دیدید، تفاوت زیادی داشته باشد. اگر ذهنتان در حال‌وهوای فصل قبل باشد، اشتباه بزرگی کرده‌اید. حتی اگر پیچش داستانی بزرگی در آخر فصل یک نبود، مرگ رابرت فورد Robert Ford (آنتونی هاپکینز Anthony Hopkins) به دست ربات‌های میزبانی که پیش‌ازاین قادر نبودند به انسان‌ها آسیب برسانند- بازهم دیدگاه‌ افراد در طول زمان تغییر می‌کنند.
شاید نظر محکم شما درباره‌ی فصل اول «وست ورلد» حالا دیگر تغییر کرده باشد. شاید از روزی که پخش این سریال تمام شد، درگیر آن بوده‌اید و حالا زیادی درگیر آن هستید. به هرحال به‌احتمال‌زیاد آماده‌ی فصل دوم «وست ورلد» نیستید. نیازی به نگرانی نیست، با پنج‌ راهکاری که برایتان نوشته‌ایم آماده‌ی فصل دوم این سریال هیجان‌انگیز شوید.

1-قسمت آخر فصل قبل را دوباره ببینید
این پیشنهاد را جدی بگیرید، نه‌فقط برای این سریال بلکه برای همه‌ی سریال‌ها. خاص بودن وست ورلد از آنجایی نشئت می‌گیرد که دوباره دیدن، آن فقط برای یاد‌آوری اتفاقات گذشته نیست. درست است که گره‌های داستانی زیادی در این سریال وجود دارد که با تماشای دوباره‌ی آن می‌توانید آن‌ها را بفهمید، اما راه‌کار دیگری هم برای آن وجود دارد. می‌توانید در اینترنت جواب سؤال‌هایتان را پیدا کنید. (به خصوص اگر وقت ندارید بار دیگر، ده ساعت پای این سریال بنشینید)
دوباره نگاه کردن قسمت اول سریال از آن جهت اهمیت دارد که دوباره حال هوا و لحن قسمت‌های قبلی سریال را به یاد بیاورید.
دنیای «وست ورلد» دنیای خاصی است. دنیایی باشکوه و روشمند که از طریق نشانه‌ها صحبت می‌کند و مثل یک پازل معنا می‌یابد. این سریال عاشق بازی با زمان است. سخنرانی‌های تأثیرگذار این سریال معروف شده است. به زبانی دیگر لیزا جوی Lisa Joy و جاناتان نولان Jonathan Nolan عاشق جلب‌توجه‌ها هستند و در قسمت آخر فصل هم به خوبی از پس آن برآمدند.
قبل از اینکه دوباره درگیر حال‌وهوای این سریال شوید، بهتر است به یاد بیاورید که کدام بخش‌های آن را دوست داشتید و از کدام یک از آن‌ها بدتان می‌آمد. (یادتان باشد در صحبت آخر دکتر فورد Dr. Ford اطلاعات زیادی در مورد آنچه در آینده خواهیم دید وجود داشت)2-نظرات گذشته‌ی خود را به چالش بکشید.
در این جاست که تماشای دوباره‌ی قسمت قبل به دردتان می‌خورد: در یک سال و نیم وقفه بین دو فصل این سریال، ممکن است دیدگاه‌های شما تغییر کرده باشد. شاید آن جنبه‌هایی که در سال 2016 به نظرتان زیبا و به‌جا می‌آمد، در سال 2018 معمولی و کند باشند. شاید عوض شدن زمان‌ها به نظرتان جالب‌تر بیاید و سخنرانی‌های بلند سریال برایتان مسخره باشد.
ممکن است در آن زمان آن‌قدر غرق فصل اول بودید (تئوری طرفداران سریال را بررسی می‌کردید و یا دیدگاه‌های افراد دیگر را می‌خواندید) که آن طور که باید از این سریال رازآلود لذت نبرده‌اید.
وقتی قسمت آخر را دوباره ببینید بهتر متوجه می‌شوید چه چیزهایی را بیشتر دوست دارید و چه چیزهایی شما را جذب نمی‌کند. از آنجایی که فصل دوم روند متفاوتی خواهد داشت، بهتر است خودتان را آماده کنید. لحن، حال ‌و هوا و اجراهای این فصل تغییری همانند فصل پیش است، اما داستان‌گویی آن متفاوت خواهد بود. نولان و جوی می‌خواهند «وست ورلد» از هر نظر پیشرفت کند و روبه‌جلو باشد. موضوعی که در آخر فصل اول به ما گوشزد و یا یادآوری شد. بهتر است با دید جدیدی نسبت به اتفاقات فصل گذشته و با ذهنی باز آماده‌ی تماشای فصل دوم شوید.
3-انگیزه‌تان را از تماشای این سریال به یاد آورید.حالا که صحبت از تغییر شد، چرا «وست ورلد» را تماشا می‌کنید؟ درگیر حل معماهایش شده‌اید؟ سؤال‌های وجودی آن شما را میخکوب کرده است؟ امید دارید معنی زندگی را بفهمید؟ و یا منتظر جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری اچ‌بی‌او HBO در صحنه‌های جنگی بین ربات‌ها هستید؟
جواب درست و غلطی وجود ندارد چراکه هر نفر دلایل خود را دارد. پس باید با خودتان روراست باشید. اگر منتظر صحنه‌های اکشن، انفجار‌ها و جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری هستید، باید این مژده را به شما بدهیم که عاشق فصل دوم خواهید شد. اگر به دنبال چیز دیگری هستید، باید در نظر داشته باشید که کمی طول می‌کشد تا فصل دوم روی روال بیفتد؛ اما به هر حال از روی آنونس‌های فصل دوم می‌توانید بفهمید چه چیزهایی تغییر کرده است. بااینکه المان زمان هنوز در ‌ فیلم گیج‌کننده است، به ماجرای هر شخصیت به خوبی پرداخته شده است. بازیگران جدیدی اضافه می‌شوند و بازیگران موردعلاقه‌تان در فصل قبل هم حضور دارند.
قسمت‌های طولانی «وست ورلد» (که بعضی از آن‌ها بیشتر از یک ساعت طول می‌کشند) زمان کافی برای انتخاب بخش‌‌های موردعلاقه‌تان است: پیچش‌های داستانی این سریال را دوست دارید؟ یا می‌خواهید ماجرای دلورس Dolores (ایوان ریچل وود Evan Rachel Wood) و مائیو Maeve (تندی نیوتون Thandie Newton) را دنبال کنید.
4- در مورد سایت‌های نظرسنجی تصمیمتان را بگیریدعده‌ی زیادی از تأثیر سایت‌های نظرسنجی بر روی فصل یک «وست ورلد» گفته‌اند و عقیده دارند این اتفاق برای فصل دوم نیز خواهد افتاد. یادتان باشد مجبور نیستید در این نظرسنجی‌ها شرکت کنید. اگر بخشی از هیجان سریال برای شما همین سایت‌هاست، خوب پس غرق آن‌ شوید؛ اما اگر فکر می‌کنید خواندن احتمالات و پیش‌بینی‌های هر قسمت از جذابیت آن کم می‌کند، پس دور آن خط بکشید. سال قبل را به یاد بیاورید و با خودتان صادق باشید. اگر این دست نظرسنجی‌ها را دوست دارید می‌توانید تا ده هفته‌ی آینده از آن‌ها لذت ببرید، اگر نه به‌طور کل آن‌ها را کنار بگذارید.
5-نقد و بررسی‌های فصل دوم این سریال را بخوانید.نقدهایی از این سریال را بخوانید که مطمئن هستید داستان را لو نمی‌دهند و جذابیت آن را از بین نمی‌برند. این نقدها برای طرفدارانی خوب است که می‌خواهند بدانند منتظر چه چیزی باشند و در مورد چه چیزهایی هیجان‌زده شوند.
«وست ورلد» اتفاقی خوب برای همه‌ی طرفداران سریال‌های تلویزیونی است: سریالی که می‌توانید هر هفته به تماشای آن بنشینید و تا هفته‌ی بعد در مورد هر قسمت آن بحث کنید و آن را بررسی کنید. ده هفته‌ی هیجان‌انگیز پیش روی ماست و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند این فصل چطور تمام خواهد شد. نقدهایی را بخوانید که بدون اشتراک‌گذاری بیش از حد، شما را برای فصل جدید آماده ‌کنند، بدون اینکه بفهمید دقیقاً چه اتفاقی خواهد افتاد.
فصل دوم «وست ورلد» شنبه 22 آوریل ساعت 9 شب از اچ‌بی‌او پخش می‌شود.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی بن تراورز Ben Travers در سایت www.indiewire.com است.
فصل اول را اینجا ببینید:
همچنین بخوانید:
معرفی سریال Westworld: آرمان‌شهری برای آرزوهای محال

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر