رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با میزان تاکید کرد

بررسی خارج از نوبت و بموقع پرونده‌های کلان قاچاق / مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته

حجت الاسلام و السلمین صادق اکبری، توسعه اقتصادی کشور را نیازمند مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و کلان و رفع موانع قانونی در برخورد با قاچاق عمده و بزرگ دانست وگفت: تلاش دستگاه قضا در پرونده‌های کلان قاچاق، بررسی خارج از نوبت و به‌موقع است تا زمینه پیشگیری افزایش یابد.

بررسی خارج از نوبت و بموقع پرونده‌های کلان قاچاق / مبارزه با قاچاق سازمان‌یافتهحجت الاسلام و السلمین صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، توسعه اقتصادی کشور را نیازمند مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته و کلان و رفع موانع قانونی در برخورد با قاچاق عمده و بزرگ دانست و گفت: تلاش دستگاه قضا در پرونده‌های کلان قاچاق بررسی خارج از نوبت و به‌موقع است تا زمینه پیشگیری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در کنار مقابله با ورود غیرقانونی کالای خارجی باید در داخل کشور نیز فرهنگ‌سازی در حمایت از تولید داخل صورت گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه سال گذشته ورود پرونده‌ها به محاکم قضایی 5 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: علت کاهش بررسی پرونده‌ها در شورا‌های حل و اختلاف و صلح و سازش در این مرحله بوده است.

حجت‌الاسلام اکبری اضافه کرد: سال گذشته بیش از 33 درصد از پرونده‌های شورای حل و اختلاف به صلح و سازش منجر شد.

این مقام قضایی همچنین در خصوص کاهش جمعیت زندانی‌های استان هرمزگان عنوان کرد: به علت تعلیق برخی مجازات و اتخاذ روش‌های جایگزین حبس شمار زندانیان کیفری این استان کاهش داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر