تامین آب شرب ۱۵۸۳ روستا در سال ۹۶/ وعده آبرسانی به ۱۵۰۰ روستا

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: در سال ۱۳۹۶ عملیات آبرسانی به روستاها بسیار موفقیت‌آمیز بوده در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته قرار شده که امسال آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای دیگر را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

تامین آب شرب 1583 روستا در سال 96/ وعده آبرسانی به 1500 روستا

علی‌اصغر قانع در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که به منظور تامین منابع مالی این طرح قرار شده که در سال 1397 معادل 700 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 540 میلیارد تومان از محل بودجه تملک دارایی در اختیار ما قرار بگیرد، اظهار کرد: طرح آبرسانی روستایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت یازدهم و دولت فعلی بوده است.

وی در خصوص جمعیت تحت پوشش آبرسانی روستایی از سال 1397، ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته 1.2 میلیون نفر در سال جاری از تامین آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب با تاکید بر این مساله که از ابتدای سال عملیات آبرسانی به روستاها استارت‌ خورده است، گفت: طبق آمار موجود در سال گذشته 1583 روستا با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 173 هزار نفر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

قانع ادامه داد: هزینه تامین این کار 840 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و 250 هزار تومان از اسناد خزانه اسلامی تامین شد.

چندی پیش نیز وزیر نیرو گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری شاهد بهره‌برداری از 100 مجتمع آبرسانی روستایی خواهیم بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر