ماهان شبکه ایرانیان

چگونه در سال ۹۶ اهدافمان را دنبال کنیم

به یاد داشته باشید که لحظه‌ی تحویل سال نو قرار نیست نقش یک کاتالیزور را برای رسیدن به اهداف سال جدید را بازی کند

به یاد داشته باشید که لحظه‌ی تحویل سال نو قرار نیست نقش یک کاتالیزور را برای رسیدن به اهداف سال جدید را بازی کند. دکتر لین بوکفا روانشناس می‌گوید: سال جدید زمانی است که شما باید رفتار گذشته خود را مورد بازبینی قرار بدهید و در مورد تغییر سبک زندگی تصمیم بگیرید. البته تصمیم‌ها و قدم‌هایی کوچک و قابل عمل را در نظر داشته باشید تا دوباره نا امیدی و یاس سراغ شما نیاید. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

اگر قصد دارید خودتان را برای سال جدید آماده کنید این مطلب برای شماست. حتی متخصصان بهداشتی هم اذعان می‌کنند قصد دارند از بدن و ذهن خود مراقبت کنند. آیا می‌‌خواهید بدانید آنها چطور به اهدافی که برای خود مشخص کرده‌اند دست پیدا می‌کنند؟ در این مطلب شما با نظرات این کارشناسان و اینکه چطور برای دنبال کردن اهداف خود  انگیزه‌شان را حفظ می‌کنند آشنا خواهید شد.

1- اولویت‌های خود را مشخص کنید

نوشتن

برونلدا نازاریو دستیار پزشکی، اشاره می‌کند: من هر سال چند هدف را مشخص می‌کنم و بعد آن‌ها را اولویت بندی می‌کنم. در ابتدا سراغ اهدافی می‌روم که قطعاً باید آن‌ها را تکمیل کنم. در مرحله‌ی بعدی به سراغ اهدافی می‌روم که قصد دارم آن‌ها را کامل کنم و سرانجام آن‌هایی که اگر آن‌ها را تا پایان سال به اتمام برسانم خیلی خوب خواهند بود (مانند: به پایان رساندن یک دوی ماراتون). اغلب اهدافم را با توجه به اهداف سال پیش انتخاب می‌کنم و اینکه چطور می‌توانم سال آینده را برای خودم لذت‌بخش و راحت‌تر کنم. پیشنهاد می‌کنم چیزی را که می‌خواهید، یادداشت کنید و بنویسید چرا آن را می‌خواهید؟ این فهرست را جایی قرار دهید که بتوانید روزانه بخوانید. همیشه به یاد بسپارید چرا این هدف را انتخاب کرده‌اید.

2- به خودتان آسان بگیرید

شکم

دکتر داریا رز نویسنده‌ی کتاب «فهرست غذا» می‌گوید: من به عادت‌های جدیدم به عنوان یک آزمایش نگاه می‌کنم نه اینکه خودم را براساس آن‌ها مورد قضاوت قرار بدهم. اگر نمی‌توانم عادتی را برای اول بپذیرم خود را سرزنش نمی‌کنم. به جای آن از خودم می‌پرسم: چه چیزی جواب می‌دهد؟ چه چیزی جواب نمی‌دهد؟ و دفعه‌ی بعد چه کاری را می‌توانم انجام بدهم تا نتیجه‌ی بهتری بگیرم؟ این کار را انجام می‌دهم تا زمانی که درک درستی از این موضوع پیدا کنم که چه چیزی من را عقب نگه می‌دارد و چه موردی به من کمک می‌کند تا به هدفم برسم. سپس تمام تلاشم را می‌کنم که این شرایط را حاکم کنم.

3- قدم‌های کوچک بردارید

جاده

هانزا بارگاوا پزشک متخصص اطفال اشاره می‌کند: برنامه‌ریزی برای برداشتن قدم‌های کوچک به سمت هدف، کلید موفقیت رسیدن به هدف است. به عنوان مثال برای خودم این هدف را مشخص کردم که هفته‌ای 2 وعده دسر بخورم (نسبت به قبلاً که هفته‌ای 4 بار بود) و در ضمن هفته‌ای 2 بار یوگا انجام دهم. اول هفته که می‌شود به تقویم نگاه می‌کنم و تصمیم می‌گیرم که این 2 جلسه را چه زمانی قرار بدهم. حتی با وجود اینکه یک مادر شاغل هستم اما تمام تلاش خود را می‌کنم. امیدوارم بعد از چند هفته تبدیل به عادت شود. قرار نیست رژیم یا ورزش تبدیل به مجازات‌های هفتگی شما بشوند.

4- هدف اصلی را به یاد آورید

یوگا

دکتر دیوید کیتز موسس و مدیر مرکز تحقیقات و پیشگیری دانشگاه یل اشاره می‌کند: مردم تمایل دارند فراموش کنند که هدف اصلی آن‌ها چیست. سلامتی جایزه‌ی شما نیست یک زندگی بهتر هدف شماست. مردمی که سالم هستم خوشحال‌ترند. انرژی بیشتر، توانایی بالاتر و زمان بیشتری دارند. وقتی بدانید که سرمایه‌گذاری روی سلامتی جواب خود را پس می‌دهد و انگیزهیلازم را داشته باشید دیگر دشوار نخواهد بود.

5- رسیدن به هدف را تبدیل به تلاشی دسته‌جمعی کنید

دست گرفتن

دکتر آرفا کاسبوی ویراستار وبسایت WebMD اشاره می‌کند: صبح‌ها با همسرم به ورزش می‌پردازم. من دوست ندارم این جلسه را از دست بدهم پس به همین دلیل از تخت بیرون می‌آیم. دوست دارم تا کودکانم عادت‌های خوب غذایی پیدا کنند و همین موضوع به من انگیزه می‌دهد تا وقتی بیرون هستم تصمیم‌های خوبی را بگیرم. 

تجربه‌های خود را با خانواده و دوستان در میان بگذارید. به گروه‌های حمایتی ملحق شوید تا به اهدافتان برسید. اگر کسی را داشته باشید تا شکست‌ها و موفقیت‌های خود را با او در میان بگذارید این تجربه بسیار راحت‌تر خواهد بود. 

6- روند رشد خود را روزانه مورد سنجش قرار بدهید

نوشتن

دکتر مایک راسل متخصص تغذیه می‌گوید: من هر روز اهدافم را می‌نویسم سپس آن‌ها را مرور می‌کنم. هر کدام از اهدافم قابل سنجش است و روی پیشرفتم کنترل کامل دارم. به عنوان مثال: یکی از اهدافی که همه در سال جدید برای خود در نظر می‌گیرند کاهش وزن است که عملی نخواهد بود. شما نمی‌توانید از خواب بیدار شوید و کاهش وزن داشته باشید. باید برای هر هفته‌ی خود برنامه‌ریزی کنید. 

7- به خاطر بدنتان شاکر باشید

دویدن

سامانتا هلر متخصص تغذیه اشاره می‌کند: محققان تایید می‌کنند که طرز فکر و نگاه ما تاثیر عمیقی روی سلامتی و سالم بودن ما خواهد گذاشت. هر زمانی که یک فکر منفی وارد ذهنتان می‌شود سعی کنید با یک فکر مثبت آن را خنثی کنید. در ابتدای کار شاید عجیب به نظر برسد اما رفته‌رفته این صدا قوی‌تر می‌شود. وقتی متوجه بشوید که بدن شما چطور تلاش می‌کند که همیشه شما را زنده نگه دارد اولاً قدردان آن خواهید بود و ثانیاً هر آنچه بدنتان برای پیشرفت نیاز دارد را تامین خواهید کرد. مواردی مانند: خوردن مواد غذایی فراوری نشده، ورزش کردن و مدیریت استرس.

دستیابی به کمال غیر‌ممکن است. به یاد داشته باشید که قدم‌های کوچک برای رسیدن به اهداف بزرگ کاملاً طبیعی هستند. همه در زندگی خود بالا و پایین دارند. مشکلات را حل کنید و به مسیر خود بازگردید.

8- برنامه‌ریزی کنید

برنامه ریزی

دکتر مایکل اسمیت مدیر امور پزشکی وبسایت WebMD اشاره می‌کند: در سال 2017 من روزانه حداقل 10 دقیقه مدیتیشن و تمرین تنفس انجام می‌دهم. بهترین روشی که می‌تواند من را متعهد به انجام کاری کند این است که آن را وارد برنامه‌ی روزانه‌ام کنم. بنابراین در پایان هر جلسه ورزشی خودم این کار را می‌کنم. به این ترتیب مطمئن خواهم شد که سلامتی بدن و ذهنم تضمین خواهد شد.

رفتار‌های نامناسب در طول زمان به وجود می‌آیند. بنابراین جایگزین کردن آن‌ها نیاز به زمان و برنامه‌ریزی دارد.

 

دیوار بالا رفتن

به جای اینکه، انجام ورزش‌ را تبدیل به کاری طاقت‌فرسا کنم سعی می‌کنم کاری را انجام بدهم که من را خوشحال می‌کند. برای من این یعنی هفته‌ای 2 بار شرکت در کلاس ایروبیک. این کار سرگرم‌کننده است و همیشه به من انگیزه می‌دهد.

منبع: webm ،apa


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان