چگونه از شر منافذ تیره روی پوست پا راحت شویم [قسمت سوم/پایانی]

بسیاری از زنان بالاخره به منافذ تیره روی پوست پاهایشان دچار می‌شوند

بسیاری از زنان بالاخره به منافذ تیره روی پوست پاهایشان دچار می‌شوند. این منافذ کمی شبیه لکه‌هایی هستند که روی توت‌فرنگی می‌بینیم. برای همین هم مردم از این عارضه تحت عنوان پاهای توت‌فرنگی یاد می‌کنند. اگر شما رنگ پوستتان روشن یا رو به زیتونی باشد، این لکه‌های تیره خودشان را روی پوستتان بیشتر نشان می‌دهند. به لحاظ پزشکی به این منافذ سیاه «کومدون باز» گفته می‌شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که منافذ پوست با باکتری‌ها، گردوغبار، چربی و آلودگی بسته می‌شوند. وقتی هوا به منافذ می‌رسد، چربی درون منافذ با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد و باعث می‌شود این منافذ، سیاه یا خیلی تیره شوند. با بنیتا همراه باشید.

8- لیموترش

لیمو ترش

Credit: makeupandbeauty

لیموترش، ساده‌ترین و ملایم‌ترین ماده‌ای است که هم به روشن شدن پوست کمک می‌کند و هم به کاهش سایز منافذ بزرگ. اگر شما هم اغلب دچار التهابات پوستی سطح پاها هستید، مقداری لیموترش را با مقداری عسل مخلوط‌کنید، و آن را بر روی پوست خود بکشید. انجام این کار باعث تسکین التهاب پوست و کاهش سایز منافذ پوستتان خواهد شد. لیموترش به‌عنوان عنصری عمل می‌کند که باعث انقباض پوست می‌شود و هرروز می‌توانید از آن به‌عنوان یک‌ پایه‌ی درمانی استفاده کنید. 

9- سفیده تخم‌مرغ

یک‌راه عالی دیگر برای خلاصی از پاهای توت‌فرنگی مانند، استفاده از سفیده‌ی تخم‌مرغ است. و این روشی بسیار ساده است که هرکسی می‌تواند انجام دهد. سفیده تخم‌مرغ نه‌تنها به برگشت پوستی صاف کمک می‌کند، بلکه فرایند بهبود منافذ تیره‌ی پوست را سرعت می‌بخشد. چگونه این روش را به کار بگیرید؟ ساده است. یک سفیده تخم‌مرغ بردارید و آن را مستقیم به سطح آسیب‌دیده پوست بمالید. برای حداقل پنج دقیقه بگذارید بماند و بعد پوستتان را آب بکشید. این فرایند را تا زمان مشاهده نتیجه دلخواه ادامه دهید.

پوست خود را درست اصلاح کنید تا دچار پاهای توت‌فرنگی‌مانند نشوید

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم یکی از شایع‌ترین علل ایجاد پاهای توت‌فرنگی مانند، اصلاح کردن به شیوه‌های نادرست است. خیلی از مردم فکر می‌کنند که می‌دانند چطور باید اصلاح کرد. ولی درواقع هیچ‌کس درست اصلاح نمی‌کند. در این بخش ما مراحل و نکاتی که کمک می‌کند افراد، مخصوصاً خانم‌ها به‌زور صحیح اصلاح کنند تا دچار پاهای توت‌فرنگی نشوند را ذکر می‌کنیم.

  • برای اصلاح پاها ده تا پانزده دقیقه زودتر آماده شوید. در طول این مدت پاهایتان را در آب گرم غوطه‌ور کنید. این مرحله گامی خوب و ضروری است که کمک می‌کند پوست نرم‌تر شود و منافذ پوست بازشوند. درنتیجه تمام آلودگی‌هایی که در منافذ پوست‌گیر کرده‌اند آزاد می‌شوند.
  • همیشه از یک تیغ تیز استفاده کنید. بجای اینکه یک تیغ را بارها مورداستفاده قرار بدهید، توصیه می‌شود هر‌بار از یک تیغ جدید استفاده کنید. اگر این کار برایتان امکان‌پذیر نیست همیشه قبل از استفاده از تیغتان، آن را با آب داغ استریل کنید و همچنین مطمئن شوید تیغتان هنوز کاملاً تیز است. به خاطر داشته باشید که تیغ‌های کهنه و کند نتیجه‌ی موردنظر شمارا نخواهند داشت.
  • همیشه قبل از اصلاح کردن ابتدا پوست را با یک روغن طبیعی مثل روغن‌زیتون یا روغن نارگیل مرطوب کنید. یک مورد دیگر استفاده از کرم‌های اصلاح است. (محصولات حاوی آلوئه‌ورا را امتحان کنید.)
  • بعدازاینکه به شیوه‌ی مناسب پوستتان را آماده کردید، حالا زمان اصلاح کردن است. در جهت رویش موها تیغ را روی پوست بکشید. فشار بیش‌ازحدی به پوست خود نیاورید و تیغ را چندین بار مکرر بر روی یک قسمت پوست نکشید. این برای پوست شما خوب نیست.
  • بعدازاینکه پروسه‌ی اصلاح به پایان رسید، روی پاهایتان آب سرد بریزید و بعد پاهایتان را بشویید تا کاملاً تمیز شوند. بعد از این به پوست خود کرم مخصوص افترشیو یا لوسیون مرطوب‌کننده و یا یک روغن طبیعی بزنید تا پوستتان مرطوب و زیبا بماند.
  • همیشه به یاد داشته باشید که هیچ‌وقت صابون را با کرم اصلاح جایگزین نکنید. صابون باعث ناکارایی بیشتر تیغ می‌شود. اگر کرم اصلاح در دسترس نداشتید به یک جایگزین دیگر به‌جز صابون فکر کنید.

برای اینکه نتیجه‌ی بهتری از اصلاح بگیرید، پیشنهاد می‌شود چند روز قبل پوست خود را لایه‌برداری کنید. اصلاح به‌تنهایی کافی نیست. لایه‌برداری پوست می‌تواند خیلی کمک‌کننده باشد و نتیجه بخشی مؤثر آن مسلماً زنانی را که پاهای توت‌فرنگی دارند خشنود خواهد کرد.

نکاتی دیگر برای داشتن پاهایی نرم

اصلاح

  • سعی کنید لیف حمام, دستکش‌های مخصوص حمام یا اسفنج‌های حمام را مرتب عوض کنید. این موارد موردعلاقه‌ی باکتری‌ها هستند و باعث انتشار باکتری‌ها می‌شوند. بنابراین استفاده مکرر از آن‌ها می‌تواند به پاهای توت‌فرنگی منجر شود.
  • برای خلاصی از پاهای توت‌فرنگی، لایه‌برداری پیش از اصلاح بهترین نتیجه را می‌دهد. البته اسکراب های طبیعی بیشتر توصیه می‌شوند ولی درعین‌حال استفاده از اسکراب‌های دیگر نیز خوب خواهد بود.
  • سعی کنید از صابون‌های حاوی مواد اولیه فعال (از قبیل اسید سالیسیلیک) استفاده کنید که درعین‌حال که به لایه‌برداری پوست کمک می‌کنند، از اینکه منافذ جدیدی روی پوست ایجاد شود ممانعت می‌کنند.

نتیجه‌گیری:

خلاصی از پاهای توت‌فرنگی‌مانند امری ممکن و میسر است. هرکسی می‌تواند بدون نیاز به‌صرف هزینه‌ی زیاد این کار را انجام بدهد. درمان‌های خانگی خوب و کارآمد هستند. ممکن است زمان‌بر باشند اما حتماً ارزشش را دارد. نیاز به تلاش است تا منافذ تیره‌ی پوست از بین بروند. پس کسانی که درباره‌ی چگونه خلاص شدن از پاهای توت‌فرنگی می‌پرسند مراحل بالا را دنبال کنند. آن‌ها را به شیوه‌ی صحیح انجام دهید و صبور باشید تا نتیجه‌ی موردنظر و رضایت‌بخش را ببینید.

برای خواندن مطلب پیشین به «چگونه از شر منافذ تیره روی پوست پا راحت شویم [قسمت دوم]» مراجعه کنید.

منبع: beautytips4her, howgetrid, makeupandbeauty

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر